CPU, Moederbord, Ram TWD € 1719 voor € 230

VJB

Senior Member
User systemen
Beste forumleden, Ik heb besloten mijn pc nagenoeg volledig te vernieuwen en verkoop daarom de volgende onderdelen. Bij deze verkoop heb ik ook besloten enkele oudere onderdelen zoals de case, waterblokken en enkele ramsticks gratis aan te bieden.

Hier onder de lijst met onderdelen en de gratis onderdelen mits alles in één pakket wordt verkocht. Onderhandelen kan altijd ( Bijvoorbeeld je wilt het hele systeem op één of 2 onderdelen na.) gelieve mij hiervoor het op https://discord.gg/8NBxYCD te benaderen. Mijn gebruikersnaam is NLBlackEagle / Dregora.com#7847 je kan ook een berichtje sturen op dit forum maar dan kan een antwoord wat langer duren.

Producten:

MOBO/CPU:
P9X79 Deluxe + I7 3820 Boxed - 7 Jaar oud ( 2012 ) Nieuwprijs: € 334 + € 368 / Mijn prijs: € 130
RAM:
DDR3 8192 MBytes Crucial 1600 MHz ( 3 jaar oud ) 4 stuks ( 32gb totaal ) ( nooit overgeklokt ) ( 2016 ) Nieuwprijs: € 350 / Mijn prijs: € 60
CPU KOELER:
Corsair Hydro Series H55- 7 jaar oud ( 2012 ) Nieuwprijs: € 69 / Mijn prijs: € 15
Geluidskaart:
Creative Sound Blaster Z - 7 Jaar oud ( 2012 ) ( Nauwelijks gebruikt ) Nieuwprijs: € 70 / Mijn prijs: € 25

Volgende onderdelen geef ik u gratis mee mocht u het hele pakket van € 230 kopen:

Computer Case: Corsair Obsidian 650D ( Met flinke gebruikssporen & Gat in bovenzijde kast i.v.m. waterkoeling. )
RAM: HP - 4GB DDR3 Ramstick 1333MHZ
RAM: HP 2GB DDR3 Ramstick
FANS: 4x gelid 120mm fan + 1x thermalake 120mm fan + 1x sweex 120mm fan + 200mm fan.

Accessoires:
Alle onderdelen missen her en der enkele accessoires zoals de poster welke je bij het moederbord kreeg of het garantiekaartje van de ramsticks. Deze accessoires zijn echter niet van essentieel belang en mochten deze wel van essentieel belang zijn dan zitten deze er uiteraard nog bij. Het moederbord heeft bijvoorbeeld nog wel het I/O plaatje.

Staat van producten:
MOBO: één pinnetje van de USB 3.0 aansluiting is beschadigd dit kan ik echter trachten te repareren zodat het werkt maar het zal altijd een zwak pinnetje blijven.
CPU: Buiten dat deze 7 jaar oud is draait het nog altijd goed. Het is geen CPU om sublieme videorendering van te verwachten maar VM's & ARK zullen nog soepel draaien.
RAM ( Crucial 32GB ): Het zijn wat oudere ramsticks maar werken nog pico bello.
CPU Koeler: Een oudere koeling maar het doet zijn werk!
GeluidKaart: Overbodig geworden sinds ik mijn pioneer versterker heb en overige geluidsinstallatie maar doet nog altijd wat deze behoort te doen.
Computer Case: Hevig gemod, zit een gat boven aan de case welke als fillport voor de waterkoeling diende en mesh aan binnenkant voorzijde is verwijderd voor het plaatsen van een radiator.
HP 2GB RAM: Werkt nog en kan wat leuks opleveren op ebay gezien het aanbod
HP 4GB RAM: Zelfde als bovenstaand.
Fans: Deze zijn allemaal aan de stoffige kant en maken geluid maar ze doen het nog wel.

Waarom Ik verkoop?:
Zoals eerder al aangegeven wil ik deze pc volledig vernieuwen en verkoop ik dus de oude onderdelen. Ook geef ik hierbij een heleboel weg wat al wat langer stof ligt te vangen, zie het als mijn grote tech schoonmaak.

Levering & Betaling:
Op te halen in Diemen, 1111GJ. Voor verdere contactinformatie gelieve contact met mij op te nemen via discord of bericht over forum.
Betaling liefst contant maar mag ook via bank.

Wanneer u langs komt krijgt u een bak koffie, wat fris of thee en voldoende tijd om de producten te testen en tevreden te zijn alvorens u betaalt. Wetende hoe het is om producten aangegeven te krijgen door de kier van de deur en het geld door de brievenbus heen vind het erg belangrijk dat niet alleen ik maar ook u tevreden bent met uw aanschaf en bezoek.

Foto's:

Volledige verzameling:
43739

KoelBlokken gratis meegegeven:

Enkel moederbord, Koeling & Ram:

43743

Ramsticks 32GB:
43747

Ramsticks 2GB + 4GB ( Gratis bijgeleverd )
43749

Case gratis:
43751

43755

Fans Gratis:
43757

43759

Bijlagen

Laatst bewerkt:

Manyuken

Senior Member
User systemen
CPU: I7 3820 - 7 jaar oud ( nooit overgeklokt ) ( Laatst getest met ARK ) ( 2012 ) Nieuwprijs: € 368 / Mijn prijs: € 65
Deze processor is niet overclockbaar ;)
Verder een leuke set hoor, maar denk dat de prijs te hoog is :(
Ik heb mijn 3930k met 32GB ram en dik MSI moederbord GA65 (8D) voor €250,- kunnen verkopen en dat is een betere processor..
Zou zelf proberen de spullen die je gratis erbij geeft juist los te verkopen.

VJB

Senior Member
User systemen
Deze processor is niet overclockbaar ;)
Verder een leuke set hoor, maar denk dat de prijs te hoog is :(
Ik heb mijn 3930k met 32GB ram en dik MSI moederbord GA65 (8D) voor €250,- kunnen verkopen en dat is een betere processor..
Zou zelf proberen de spullen die je gratis erbij geeft juist los te verkopen.
De gratis spullen zijn of verouderd of het is een case met een gat in de bovenkant, onderdelen welke met andere woorden dus lastig te verkopen zijn, vandaar mis ik misschien wat geld op de gratis onderdelen maar dan bespaar ik mijzelf liever de moeite het allemaal apart proberen te verkopen.

Betreft de Mobo & de 3930K, waren dat alleen de processor, ram en het moederbord? Ik ga er van uit dat de onderdelen recenter als die van mij waren. Ik kan de prijzen wel wat verlagen mocht de huidige prijs niet helemaal terecht zijn van de individuele onderdelen. Mocht het de CPU zijn welke wat duurder uitvalt vind ik het wel gek gezien het een CPU is welke het nagenoeg even goed doet als cpu's in recentere pc's welke ik heb gebouwd. Ik heb zelf het vage idee dat het meer een kwestie van norm is gezien de CPU veel vaker wordt belast net zoals een GPU maar na 7 jaar merk ik nog weinig verschil qua prestatie. De socket is echter een valpuntje.

Al is dit niet echt het subforum om "hoeveel voor" te vragen zou ik toch graag van jou willen weten, mits je een idee heb wat jij zou geven voor de CPU & Mobo apart?

Dank je voor de feedback :)

Manyuken

Senior Member
User systemen
Dat van mij was voor alleen moederbord, processor en geheugen (wel een 8x4GB kit van Patriot erg mooie set).
Maar de 3930k was echt een overclock kanon en daardoor wel redelijk waardevol en waar ook nog vraag naar was :(

Wat ik zou doen is eigenlijk moederbord+processor samen voor €200,- erop zetten en mikken op een bedragen tussen de 150-200 euro.
Geheugen zou ik los verkopen... 8GB modules gaan 2e hands voor zo'n 10-15 euro per stuk.
CPU-koeler tja... het is al een oudje dus heel veel ga je daar sowieso niet voor krijgen ben ik bang :(
Maar ik zou alle spullen eerder te koop plaatsen op tweakers en marktplaats. Zal je meer aanloop krijgen dan hier op HWI ;)

VJB

Senior Member
User systemen
Dat van mij was voor alleen moederbord, processor en geheugen (wel een 8x4GB kit van Patriot erg mooie set).
Maar de 3930k was echt een overclock kanon en daardoor wel redelijk waardevol en waar ook nog vraag naar was :(

Wat ik zou doen is eigenlijk moederbord+processor samen voor €200,- erop zetten en mikken op een bedragen tussen de 150-200 euro.
Geheugen zou ik los verkopen... 8GB modules gaan 2e hands voor zo'n 10-15 euro per stuk.
CPU-koeler tja... het is al een oudje dus heel veel ga je daar sowieso niet voor krijgen ben ik bang :(
Maar ik zou alle spullen eerder te koop plaatsen op tweakers en marktplaats. Zal je meer aanloop krijgen dan hier op HWI ;)
Heb de prijzen bewerkt, 45 voor 32GB ram, 100 euro voor mobo en 100 voor de cpu, ik kan zelf nog wel leven met 310 ipv 385, cpu koeler heb ik echter zo gehouden gezien ik het als hele set verkoop. 245 en 65 erbij levert je een gigantisch schala een extra onderdelen op welke diegene zelf dan eventueel weer kan doorverkopen. Ik zal het setje ook aanbieden op tweakers en marktplaats, heb echter tot nu toe alleen maar aparte onderdelen op HWI verkocht.

Nogmaals bedankt voor de feedback :) Hoop dat het setje nu wel lekker aantrekkelijk is want ik weet niet of ik hierna nog wel wil onderhandelen over de prijs haha :p

Manyuken

Senior Member
User systemen
Ik hoop het ook voor je ;)
Het is alleen wel lastig want die Sandy-Bridge E serie cpu's zijn stroomvreters....
Je kunt nu al een Ryzen 5 2600 kopen die sneller is voor zo'n 120 euro volgens mij die de helft maar verbruikt :(
Ik had de mazzel een K variant te hebben die goed overclockbaar was...
Denk dat 310 euro wel echt te veel is nog steeds.... Moederbord zou je wel goed los kunnen verkopen voor mensen die een Sandy-Bridge E processor hebben liggen waarvan juist het moederbord stuk is. Krijg je zo nog 100+ euro voor. Alleen die cpu zal heel lastig worden ben ik bang.. https://nl.webuy.com/product-detail?id=scpuinti73820&categoryName=processors-intel&superCatName=computer&title=core-i7-3820-(3.6ghz)-lga2011 Kijk maar... je kunt hem hier zelfs kopen voor €32,-.. Er is gewoon niet veel vraag naar helaas.. 😭

VJB

Senior Member
User systemen
Dan gaat het lastig worden ben ik bang.
Alleen dat mobo heeft waarde.
En handelaren die alles in een keer opkopen om delen weer door te verkopen zoeken ook een handelsprijs.
Er kan natuurlijk wel gespeeld worden met de prijs, als ik de ramsticks voor 15 per stuk aanbied komen deze op 60 uit en als ik het moederbord op 120 zet kan ik de cpu oplaag schoeven naar 65. Uiteindelijk vraag ik voor de cpu en mobo 185 eur en voor 32GB ram 60 eur.. En daar ging wat mis.. dat is ineens een heel stuk lager haha

Ergens een foutje gemaakt, komt neer op 300,- Heb mobo en cpu bij elkaar gezet voor 200 en ram voor 60

Laatst bewerkt:

Manyuken

Senior Member
User systemen
Maar waarom zou iemand van jou die processor kopen voor +/- 65 euro terwijl je hem bij online winkels ook tweedehands voor €32,- kan halen? :(
Het lullige voor jou is dat je net de verkeerde variant van de processor hebt gekocht... Een K variant (dus overclockbaar) verkopen vele malen beter..
Denk dat je (gezien de nieuwe informatie omtrent de prijs van de processor tweedehands) blij mag zijn met 100 euro voor het moederbord, ongeveer 30 euro voor de processor en maximaal 60 euro voor het geheugen.. Dus dan kom je op 190 euro uit. Wellicht dat je inclusief waterkoeler er 200 euro voor kunt vangen nog...
Kan het helaas niet mooier voor je maken :(

VJB

Senior Member
User systemen
Heb alles toch nog maar even weer opgezocht op marktplaats. Voordat ik de prijzen weer ga veranderen zal ik ook nog kijken op tweakers en hardware maar tot zover is € 15 per ramstick een gangbare prijs. Ik heb de CPU opgezocht op martplaats waar ik deze zag staan voor 50. 35 lijkt mij een gangbare prijs voor mijn CPU wat 95 bij elkaar maakt. Gereviseerde moederbord staat te koop voor 120, gangbaar lijkt mij 100 voor mijn moederbord wat 195 maakt, alleen de mouting brackets voor de h55 worden nog verkocht voor 15 euro, de koeler zelf kan ik niet 2e hands vinden, gangbaar lijkt mij dus wel 210 en dan als laatst de geluidskaart voor 25 wat 235 maakt. Daar krijg je dan ook nog alle gratis onderdelen nog bij al zit ik er nu wel over na te denken om de GPU blokken + Backplates te verkopen voor 15 eur per set. En anders naar de ijzerboer voor 5 euro per stuk.

Ben het toch niet helemaal gewoon, het verkopen van pakketten, wel wil ik vragen waar je de CPU voor 32 zag staan, heb dit niet kunnen vinden en geen probleem joh ;) je helpt me hier alleen maar mee, zonde om het te laten staan voor een te hoge prijs en uiteindelijk nergens te komen ;)

Laatst bewerkt:

VJB

Senior Member
User systemen
Voor de rest geen informatie meegegeven helaas, is dit inclusief BTW en hoe zijn de CPU's welke ze hier verkopen? Ken deze webshop niet maar is het kijken waard zo te zien. Ben jij zelf bekend met de webshop? Het doet me namelijk sterk denken aan AliExpress.

Heb zojuist de prijs weer aangepast naar 230,-

Manyuken

Senior Member
User systemen
Voor de rest geen informatie meegegeven helaas, is dit inclusief BTW en hoe zijn de CPU's welke ze hier verkopen? Ken deze webshop niet maar is het kijken waard zo te zien. Ben jij zelf bekend met de webshop? Het doet me namelijk sterk denken aan AliExpress.

Heb zojuist de prijs weer aangepast naar 230,-
Het is eigenlijk CEX, dit zijn game winkels door heel Nederland ;)

VJB

Senior Member
User systemen
Jeetje, ik zie het ja. nooit gezien of geweten ook, dan toch maar een accountje aanmaken gezien de aantrekkelijke prijzen. Wat is jouw mening betreft de prijs van 230,- ? heb het ram nog goed nagekeken en enkel 1333MHz wordt verkocht onder de 15, ik vermoed dat dit refurbished sticks zijn gezien het gros van HP komt.
De CPU wordt 30 en het moederbord 100 waar ik deze refurbished voor 120 tegen kwam.

De geluidkaart voor 25 lijkt mij wel een goede prijs, zo ook voor de cpu koeler welke overigens niet van 2012 is, ik vermoed van 2014 maar hiervoor zal ik de papieren moeten induiken om te bevestigen. Indien dit het geval is laat ik hem gewoon op 15 staan.

Manyuken

Senior Member
User systemen
Weet je wat het is met geluidskaarten... Er is echt gewoon geen vraag naar :S
Mijn huidige moederbord heeft een ALC1220 geluidschip en die gebruik ik niet eens volledig... Zit 99% van de tijd met een headset op mijn kop achter mijn pc :rolleyes:..
Dus denk dat je blij moet zijn als je daar nog 10 euro voor krijgt to be honest... Ik zou het hele setje (dus cpu+mobo+geheugen+cpu-koeler+geluidskaart) gewoon op tweakers zetten als budgetdeal voor 250 euro bij elkaar. Krijg je er hopelijk 200 euro nog voor... Hate to be the bringer of bad news :(

Om even een voorbeeld te geven:
TotaalProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Boxed€ 127,50€ 127,50
1G.Skill Aegis 16GB DDR4-3000 CL16 kit€ 66,90€ 66,90
1Gigabyte B450 Aorus Pro€ 109,90€ 109,90
3 productenOpslaan als eigen wensenlijstTotaal€ 304,30

Dit setje is aanmerkelijk sneller (32GB is redelijk overrated...tenzij je zwaar wilt gaan video-editten maar dan koop je niet jouw cpu ook :( ).
Een betere luchtkoeler zou ongeveer 25 euro zijn nog...

VJB

Senior Member
User systemen
Lijkt me een goed plan. Heb ook te lang gewacht met het verkopen van deze onderdelen. Met mijn GPU's was de overschakeling van 680-970-1080 erg soepel verlopen. CPU's en moederborden daar in tegen zijn een heel ander verhaal. En maak je geen zorgen, het klinkt misschien wel erg rooskleurig maar had ik mijn setje verkocht voor 300 en er vervolgens achter gekomen dat een beter setje voor 4 euro meer er uit ging dan had ik zomaar 80 euro terug gestort.

Ik koop zelf namelijk ook best wat 2e hands hardware en zou het enorm vervelend vinden tegen zulke dingen aan te lopen, behandel een ander zoals jezelf behandeld wilt worden om het maar simpel te zeggen :)

Ik zet het setje op tweakers voor 230,- en zie wel waar het heengaat. Thanks voor alle tips!

Bovenaan