CPU geen HDMI meer?

Gronaldo

Senior Member
Aardingsprobleem? Sluit je je voedingen aan op een wandcontactdoos met randaarde?
En ik zie een verloopje van 20 naar 24 polige connector, in gebruik met alleen je oude voeding, neem ik aan?

Aardingsprobleem? Sluit je je voedingen aan op een wandcontactdoos met randaarde?
En ik zie een verloopje van 20 naar 24 polige connector, in gebruik met alleen je oude voeding, neem ik aan?
Nee, Stekkerdoos. Zou dat probleem kunnen zijn?
En ja, verloopje alleen voor oude PSU en die werkt juist..?!

Lijkt er heel erg op dat de processor kapot is, of tenminste een flinke klap heeft gekregen.

Met de 8 pin zal er wat meer stroom over heen lopen, en dan gaat het zo te merken mis. Je kan de 8 pin van de bequiet ook splitsen, wat gebeurt er dan? (borden met 8 pin werken 9 van de 10 keer ook gewoon met 4)

Ik zou het denk ik gewoon op een heel simpele manier oplossen, of 4 pin aansluiten, of de boel gewoon aansluiten via dvi, met een verloopstukje. Je kan er nog veel meer geld in steken om het op te lossen, maar dat is de setup ook gewoon niet waard.
Zien hoe lang het werkt, en dan een keer iets anders kopen. Een nieuwe cpu en geheugen voor dat platform is niet slim. Dan kan je veel beter iets meer uitgeven, en iets veel beters kopen.
Dit bord heeft maar 4 pinnen, dus kan hem niet splitsen. Beide 5 pins geven zelfde resultaat (niks dus)...

Tip mbt betere setup is net te laat... Had al cpu + geheugen besteld. Wil het nu weten ook! Haha, maar bedankt voor meedenken.
Ik hoop zsm meer te weten, dan horen jullie het

WEBPC

Senior Member
Ik bedoel alleen 4 pinnen van de bequiet op dat bord zetten, of dat andere bord met 4 pinnen aansluiten. De meeste borden werken ook gewoon met alleen 1x 4 pin aangesloten.

Aarding is ook een goed idee, probeer het ook eens op een geaard stopcontact.

Je kan het natuurlijk altijd terug sturen, en dat zou niet zo moeilijk moeten zijn met de wkoa, helemaal als je alles ingepakt laat. (maar ook geopend zouden ze het gewoon terug moeten nemen) Ik snap ook wel dat je wil weten wat er nou precies aan de hand is. Dat zou ik ook hebben.
Maar zo iets gaat je veel meer waar voor je geld geven:
AantalProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 89,04€ 89,04
1ASRock AB350M Pro4€ 66,99€ 66,99
1G.Skill Aegis 16GB DDR4-3000 CL16 kit€ 79,99€ 79,99
3 productenOpslaan als eigen wensenlijstTotaal€ 236,02

Laatst bewerkt:
Probeer eens.
Gedaan... helaas zonder resultaat.

Met niemand ruzie gemaakt?
Ik denk niet aan kapotte onderdelen,maar meer aan voodoo..:confused:
Ik was altijd sceptisch, maar na afgelopen week zou het zomaar eens kunnen.

Aangezien PSU niet de oplossing is, ben ik toch weer bij eerste gevoel: CPU een opdonder gehad. Blijft vaag verhaal dat hij DVI wel pakt, maar ik gooi dit bord+CPU dan wel een keer aan een monitor met DVI.
Hou ik nieuwe bord+CPU+geheugen wel voor de HTPC.

Als de nieuwe spullen binnen zijn, kan ik tenminste alles onderdeel voor onderdeel uitsluiten...

wwter

Senior Member
Ik snap wat je bedoelt Snappy, maar het is buiten Windows om. Mobo+cpu+geheugen is alles wat ik er aan hang. Maar geen beeld met hdmi, wel met DVI ..
Toch al geprobeerd om windows te installeren om te kijken of je NA het booten en laden van drivers WEL beeld op HDMI krijgt?Mijn PC geeft ook geen beeld op HDMI tijdens boot/bios, maar wel als windows eenmaal is opgestart ( in mijn geval vanwege secure boot)

Mogelijk is het

Met standaard Bios instellingen geen beeld op HDMI--> instelling aangepast om hdmi poort actief te maken---> stroompiek --> Bios terug naar standaardinstellingen---> geen beeld meer op HDMI tijdens boot......

jurrian120

Senior Member
Dit klinkt niet als een CPU probleem maar een van het moederbord. Je oude voeding kan alles een opdonder gegeven hebben waardoor het stuk is gegaan en de nieuwe voeding blijven gebruiken.

Waarom ik denk dat het je moederbord is komt doordat DVI wel werkt. Dus de interne videokaart van de CPU werkt. In het beste geval is het inderdaad een instelling in het BIOS zoals @wwter al aangeeft.

Toch al geprobeerd om windows te installeren om te kijken of je NA het booten en laden van drivers WEL beeld op HDMI krijgt?Mijn PC geeft ook geen beeld op HDMI tijdens boot/bios, maar wel als windows eenmaal is opgestart ( in mijn geval vanwege secure boot)

Mogelijk is het

Met standaard Bios instellingen geen beeld op HDMI--> instelling aangepast om hdmi poort actief te maken---> stroompiek --> Bios terug naar standaardinstellingen---> geen beeld meer op HDMI tijdens boot......
Geprobeerd... Echter in windows, met monitor aan de HDMI wordt hij gewoon niet herkend, wat ik ook probeer...

Dit klinkt niet als een CPU probleem maar een van het moederbord. Je oude voeding kan alles een opdonder gegeven hebben waardoor het stuk is gegaan en de nieuwe voeding blijven gebruiken.

Waarom ik denk dat het je moederbord is komt doordat DVI wel werkt. Dus de interne videokaart van de CPU werkt. In het beste geval is het inderdaad een instelling in het BIOS zoals @wwter al aangeeft.
Tnx voor het meedenken, maar zelfs al het tweede nieuwe mobo er aan gehangen, met verschillende PSU's... Geen succes nog

Nou, terug van vakantie... Direct nieuwe cpu en geheugen op het (nieuwe) mobo geplaatst, met de nieuwe voeding. Wat denk je... Geen beeld!

Ik weet niet of het mogelijk is, maar lijkt dat cpu en mobo toch niet zo compatible zijn. Maar goed, mobo teruggestuurd en andere besteld.

Blijft een bijzonder verhaal, maar ik ben klaar met de puzzel :D

nutty

Senior Member
Zou beginnen met het volgende:
Brand "ontkruisende" wierook. Dezelfde magische kruiden kunnen gebrand worden voor een "ontkruisend" effect, wat betekent dat ze de vloek of beheksing van voodoo verbreken..
Vervolgens dien je na het vervangen van de stokjes wierook telkens de volgens spreuk uit te spreken:
F@CK YOU INTEL,WAT EEN GEZEIK MET DAT POKKEDING! @#$!!!!%$GRRRRrrr
Maar garantie dat het helpt is er niet....
Succes!

Edit,Oo moederbord is weg..,dus bovenstaand hoef je niet te doen..?/
Heb jij een geluk :)....

Laatst bewerkt:

JB56

Senior Member
Ik heb een hele enkele keer ook wel eens een pc probleem gehad waarbij de gebruikelijke logica tekort schoot. Uiteindelijk bleek dan dat ik toch ergens overheen had gekeken. Maar deze is écht bizar. Ik ben benieuwd wat de oplossing is.

nutty

Senior Member
Ik weet niet of het mogelijk is, maar lijkt dat cpu en mobo toch niet zo compatible zijn
CPU staat toch echt in de lijst van cpu's die worden ondersteund hoor,en al lang ook.
En ik kan me niet voorstellen dat er iets is in de 5400G dat andere cpu's van die serie niet hebben,want anders had Gigabyte wel een probleem gehad.

jurrian120

Senior Member
Nou, terug van vakantie... Direct nieuwe cpu en geheugen op het (nieuwe) mobo geplaatst, met de nieuwe voeding. Wat denk je... Geen beeld!

Ik weet niet of het mogelijk is, maar lijkt dat cpu en mobo toch niet zo compatible zijn. Maar goed, mobo teruggestuurd en andere besteld.

Blijft een bijzonder verhaal, maar ik ben klaar met de puzzel :D
Hoe heb je het getest? heb je alles uit je PC? Dus leg het bijvoorbeeld op de doos en start het dan eens.

Nou, duurde even voor het mobo er was, maar uiteindelijk is de oplossing: een ander moederbord :eek:
Ben bang dat als ik in stap 1 gewoon een ander mobo had besteld, ik alle andere dingen had kunnen voorkomen, maar goed...

Zou beginnen met het volgende:
Brand "ontkruisende" wierook. Dezelfde magische kruiden kunnen gebrand worden voor een "ontkruisend" effect, wat betekent dat ze de vloek of beheksing van voodoo verbreken..
Vervolgens dien je na het vervangen van de stokjes wierook telkens de volgens spreuk uit te spreken:
F@CK YOU INTEL,WAT EEN GEZEIK MET DAT POKKEDING! @#$!!!!%$GRRRRrrr
Maar garantie dat het helpt is er niet....
Succes!

Edit,Oo moederbord is weg..,dus bovenstaand hoef je niet te doen..?/
Heb jij een geluk :)....
Lool... Op dit punt stond ik wel bijna ja.

CPU staat toch echt in de lijst van cpu's die worden ondersteund hoor,en al lang ook.
En ik kan me niet voorstellen dat er iets is in de 5400G dat andere cpu's van die serie niet hebben,want anders had Gigabyte wel een probleem gehad.
Eerlijk gezegd ben ik het met je eens nutty. Maar ik heb 2 nieuwe mobo's getest van de Gigabyte, met 2 CPU's - waarvan 1 ook nieuw. Met nieuwe voeding en nieuw geheugen. Niks werkte, tot ik een ander mobo test en alles werkt direct?
Schiet mij maar lek...

Hoe heb je het getest? heb je alles uit je PC? Dus leg het bijvoorbeeld op de doos en start het dan eens.
Ja, alles was er uit. Had alleen een mobo, cpu en geheugen erin. Doel was alleen BIOS in beeld te krijgen, maar zelfs dat lukte niet: 20190415_111151-2016x1512.jpg

Maar voor iedereen die heeft meegedacht: bedankt!

Bovenaan