CPU geen HDMI meer?

BIOS geupdate naar F12, drivers ook up-to-date, maar geen verandering.
Op zich ook niet zo gek, bedacht ik me later. Aangezien de CPU + HDMI het ook niet op 2 nieuwe mobo H310M A deed.
Ik ga vanmiddag kijken of het met een andere CPU wel werkt, dan hoop ik op een antwoord =)

nutty

Senior Member
Wat is je locatie eigenlijk,dat maakt het voor anderen makkelijk mochten zij in de buurt wonen
.
angezien de CPU + HDMI het ook niet op 2 nieuwe mobo H310M A deed.
Ja das waar,was ik even vergeten,ligt niet aan de bios dus.
Damn dit is een toch niet zo veel voorkomende storing.

quiller

Senior Member
Het begint er meer en meer op te lijken dat met name de igpu een knal gekregen heeft... Mijn inziens lijkt de goedkoopste oplossing om een heel goedkoop (2de hands?) gpu kaartje te halen en te installeren (mogelijk heb je er nog ergens één OF heeft een kennis er één om eens te proberen?)

Roel1966

Senior Member
Ik ga vanmiddag kijken of het met een andere CPU wel werkt, dan hoop ik op een antwoord =)
Denk dat je alleen op die manier erachter kan komen of het daadwerkelijk de cpu is, maar als het dat niet is dan kan het alleen maar iets softwarematigs zijn wat ik niet denk.

Vale Vista

Senior Member
Ik denk dat het eerder het moederbord is dat stuk is. De GPU in de CPU genereert namelijk weliswaar het signaal, maar het moederbord is verantwoordelijk voor het afhandelen en op de juiste connector uitvoeren. Tevens zijn HDMI en DVI intern hetzelfde videosignaal, dus ik vermoed dat het hier eerder om een defect gaat op je moederbord waardoor uitvoer over HDMI niet meer werkt.

Bedankt voor alle antwoorden! Ik ben er nog niet, maar wel wat verder. Ik denk dat het een combinatie van factoren is.
Het nieuwe mobo start namelijk wel met een andere voeding..? Die andere voeding weer op het oude bord gezet, maar daar krijg ik nog steeds geen HDMI, wel DVI.

Ik denk voor nu dus: HDMI poort oude mobo kapot en de PSU een opsodemieter gehad, waardoor hij blijkbaar het nieuwe bord niet voldoende stroom kan geven.

Schiet mij maar lek, maar voor nu lijkt de beste oplossing een nieuwe PSU. Ik ga nu bestellen, hopelijk morgen meer duidelijkheid.
Verrekte winkels tegenwoordig joh, losse CPU, losse PSU, nergens meer te krijgen...

Pfft, aangezien toch wel investering is nieuwe PSU (vorige is jaartje oud), toch ff de 'kapotte' PSU op ander systeem aangesloten. Daar draait ie wel? En ook op oude bord+DVI draait ie gewoon.

Kan het dan wel de PSU zijn?

WEBPC

Senior Member
Met de andere voeding heb je wel beeld op hdmi? Heel bijzonder. Tja, het is het proberen waard.
Een slechte voeding kan hele rare dingen veroorzaken, maar dat er 1 specifieke poort niet meer werkt heb ik nog nooit gezien. Maar ja, eigenlijk heb ik dat überhaupt nog nooit gezien.

nutty

Senior Member
Zeer benieuwd wat uiteindelijk de boosdoener blijkt te zijn.
Nieuwe psu bestellen,en bij geen soelaas terugsturen,ik vindt dit scenario een goede reden om iets terug te sturen.
Er wordt voor veel minder serieuze redenen iets teruggestuurd moet je maar denken..
Maar ook ik kan me niet voorstellen dat dit door de voeding wordt veroorzaakt.
We wachten af.....

division

Senior Member
Kheb wel gekkere dingen mee gemaakt kwa voedingen en sinds dien kijk ik nergens meer van op. Zou zo eens kunnen. Zou je toch zeggen dat de lijn naar CPU toe sluiting veroorzaakt of iets dergelijks. Of juist zeer slechte massa kan ook rare taferelen veroorzaken.

Ja, ik heb ook gekke ervaringen met voedingen. Vandaar de test, ook al had ik het niet verwacht.
Toch een goede PSU (Be quiet 10) van een jaartje. Mocht dit wel het probleem zijn, kan hij blijkbaar niet goed tegen kortsluiting ;)

PSU binnen, Be Quiet 11 400W. Aangesloten, geen BIOS...
Oude PSU nogmaals aangesloten: wel beeld..?!

Oude PSU is ook een 400W, alleen daar is alleen de x4 CPU kabel en niet de x8 (extra blokje) kabel.
Zou niets uit moeten maken imo, maar het H310M A bord heeft alleen de x4 kabel nodig, niet de x8 (zoals de H310M S2H wel).
Misschien noem ik alleen maar randzaken hoor, zo voelt het tenminste wel. Maar is er iemand die hier soep van kan maken?
Ik sta op het punt om ook nog een nieuwe CPU en geheugen te halen, maar liever niet..!

WEBPC

Senior Member
Lijkt er heel erg op dat de processor kapot is, of tenminste een flinke klap heeft gekregen.

Met de 8 pin zal er wat meer stroom over heen lopen, en dan gaat het zo te merken mis. Je kan de 8 pin van de bequiet ook splitsen, wat gebeurt er dan? (borden met 8 pin werken 9 van de 10 keer ook gewoon met 4)

Ik zou het denk ik gewoon op een heel simpele manier oplossen, of 4 pin aansluiten, of de boel gewoon aansluiten via dvi, met een verloopstukje. Je kan er nog veel meer geld in steken om het op te lossen, maar dat is de setup ook gewoon niet waard.
Zien hoe lang het werkt, en dan een keer iets anders kopen. Een nieuwe cpu en geheugen voor dat platform is niet slim. Dan kan je veel beter iets meer uitgeven, en iets veel beters kopen.

Bovenaan