1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Cosmos 1000, core i7 980X EE , gtx680 systeem

Discussie in 'Wat is dit nog waard?' gestart door Manfredi, 3 feb 2019.

1. Manfredi

Manfredi Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2006
    Hoi allen,

Ik heb nog een oud systeem staan met nog redelijk wat kracht.

Het betreft:
    Cooler master cosmos 1000 case
    Asus P6X58D Premium moederbord
    Intel Core i7 980X Extreme Edition
    Asus GTX680-DC2T-2GD5 VGA
    Corsair XMS 6gb(3×2) 1600 cl7 RAM
    Cooler master m850real power
    Samsung 830 256gb
    Prolimatech megahalems reg.B
    Nu 7a8 jaar oud.

2. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Als PC lijkt hij me niet veel meer waard, 250 euro misschien.
    Los krijg je er meer voor.

3. Black Eagle

Black Eagle Senior Member

Sinds:
    6 aug 2006
    Los brengen de onderdelen meer op dan wanneer je de pc in zijn geheel verkoopt.

4. Manfredi

Manfredi Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2006
    Hoi, dank voor de antwoorden. Was alleen benieuwd naar de waarde van t systeem nog.
    Destijds kostte de CPU alleen al €1000,-.

Deze combinatie speelt ook nog the witcher 3 en gta V op redelijke graphics settings.

5. wailingwimmy

Sinds:
    15 feb 2010
    Hardware verliest erg snel zijn waarde en de prestaties gaan snel vooruit, je koopt nu een CPU voor 175 euro die beter presteert.
    Voor 600 euro heb je een nieuwe pc die dezelfde prestaties bied en veeeeel minder stroom verbruikt.
    De waarde zit hier in het mobo, die gaan snel stuk en iemand die nu een vergelijkbaar systeem heeft kan nog 75 euro over hebben om zijn kapotte mobo te vervangen.
    De CPU kan nog een leuke upgrade zijn voor iemnand met een 920, die heeft er mischien 100 euro voor over en pakt dan voor 20 euro het geheugen mee voor een upgrade naar 12gb
    dan 50 euro voor de GPU , 50 euro voor de kast ,en 25 euro voor de ssd .
    Veel meer dan die 325 euro gaat het niet worden.
    je kan alles iets hoger prijzen als je geduld hebt todat iemand zich meld net precies 1 van jouw componenten zoekt.
    Op Ebay staat jouw mobo vanaf 150 euro en je CPU vanaf 125 te koop maar die staan er vaak erg lang op.

Laatst bewerkt: 5 feb 2019
    Manfredi vindt dit nuttig.
  6. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
    Doet er niet toe. Het gaat erom wat de prestatie/verbruik is tov een recente cpu. https://nl.hardware.info/product/390848/amd-ryzen-5-1600-boxed presteert beter en is veel zuiniger voor slechts €140 nieuw. Als je teveel vraagt kan een potentiële koper beter nieuw kopen.

7. Manfredi

Manfredi Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2006
    Ik ben het uiteraard eens met wat je zegt. Zo werkt dat in hardware. Alleen doet er niet is wat kort door de bocht. Voor mij doet het er wel toe. Gevoel technisch dan.
    Zowel de case als CPU zullen niet veel verkocht zijn schat ik in, gezien de prijs destijds. Mss moet ik ze zelfs bewaren en worden t museum stukken hahaha. Geintje natuurlijk.

Bedankt vóór je reactie.

8. wailingwimmy

Sinds:
    15 feb 2010
    Kan me daar wel wat bij voorstellen, was/is een erg fraaie PC.
    Nog veel OC fun mee gehad ?

9. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Ik zelf zou het wel als museum stuk gebruiken. Zo heb ik er meerdere systemen die ik in verleden heb gehad en bewaard heb. Op gegeven moment heb je mooie generaties staan.

10. Manfredi

Manfredi Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2006
    @wailingwimmy in t begin gedaan. Daarna alles stock omdat ik de prestaties niet nodig had