1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Corsair Vengeance LPX C16 compatible met ASRock AB350M Pro4?

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door Grijs, 3 dec 2018.

1. Grijs

Grijs Member

Sinds:
    3 dec 2018
    Ik had nieuw geheugen nodig, en ik heb deze kit besteld: https://nl.hardware.info/product/440051/corsair-vengeance-lpx-white-16gb-ddr4-3000-cl16-20-20-38-kit
    Hij was heel eventjes maar 90 euro bij MyCom, door een foutje van een medewerker, en ik heb hem toen zsm besteld. Hij is voor een of andere reden nu niet meer te bestellen bij MyCom. (Ik heb wel bevestiging gehad dat hij aan zou komen). Mijn vraag is of deze compatible is met mijn systeem. Ik heb een ASRock AB350M Pro4 met een AMD Ryzen 5 1600. Kan iemand mij vertellen of dit werkt?

2. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Het geheugen zal out of the box draaien op 2400 of 2666 MT/s, de vraag is alleen of het ook op 2933 MT/s draait als je het XMP profiel inlaadt. Dit specifieke setje staat niet op de QVL lijst voor dit bord maar dat zegt niet zoveel.

Hoe dan ook, zorg dat je de nieuwste bios versie hebt en laad vervolgens het XMP profiel in. Goeie kans dat je geheugen netjes op de juiste snelheid / timings zal draaien. Geheugen moet in het A2 en B2 slot zitten.

PredCaliber vindt dit nuttig.
  3. Grijs

Grijs Member

Sinds:
    3 dec 2018
    Dank je wel! Weet je toevallig hoe ik BIOS versie kan checken/updaten?

4. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
  5. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    In de QVL lijst van je moederboard staan een aantal Corsair dimms met ongeveer gelijke productcode's dus ik verwacht eigenlijk geen problemen qua compatibiliteit.

6. Grijs

Grijs Member

Sinds:
    3 dec 2018
    Het geheugen is ondertussen aangekomen. Hij werkt op 2933MHz zonder problemen. Bedankt!

7. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016