1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Corsair LL120 Fans/splitters vragen

Discussie in 'Koeling en overklokken' gestart door Rajiyn, 14 mei 2019.

1. Rajiyn

Rajiyn Member

Sinds:
    6 apr 2017
    Hallo iedereen,

Ik ben in de wereld van RGB gestapt, maar veel is me nog onduidelijk. Ik heb momenteel componenten besteld en een paar zijn hiervan al binnen. Echter zit ik nog met zoveel vragen waar ik geen antwoord op krijg op het internet. Is er iemand die verstand heeft van het Corsair systeem met hubs, fans etc dan word ik graag geholpen!

1. Ik gebruik een Asus Z170-a Mobo. Ik ga 9 fans in de nieuwe Lian Li Dynamic O11 plaatsen (waaronder 3 van een Corsair H150i), maar ik heb maar 4 Chassis Fan aansluitingen op mijn mobo voor de overige 6 LL120 fans. Nu zijn er splitters verkrijgbaar, maar ook hier kun je niet ongecontroleerd veel fans aan koppelen ivm de max output (A) op je mobo. Ik lees soms dat mijn mobo 1A heeft voor alle fan headers, maar 1 LL120 heeft al een rated current van 0.3A. Dat zou betekenen dat mijn mobo maar max 3 fans kan draaien? Hoe werkt dit en zou iemand mij hierbij kunnen informeren?

Bij voorbaat dank!

Laatst bewerkt: 14 mei 2019
  2. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Ik zou gewoon de vragen hier posten, en wees zo uitgebreid mogelijk in het benoemen van alle specifieke componeten.

Nu is het net een contactadvertentie ;)

Rajiyn vindt dit nuttig.
  3. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Elke case fan header is rated op max 1A. Je kunt dus drie casefans per header aansluiten. Overigens zullen ze niet 0,3A trekken, eerder 0,1.

4. Rajiyn

Rajiyn Member

Sinds:
    6 apr 2017
    Bedankt voor je reactie ! Hmm ja de 0,3A staat op de box en op techspecs online (https://images-eu.ssl-images-amazon.com/images/I/B18boa2LzHS.pdf). Wat zou een betere samenstelling zijn naar jouw mening. 2 fans in Cha_Fan en dan 2x 2-way splitter in Cha_Fan voor overige 4 fans. Of 3 fans in Cha_Fan en dan 1x 3-way splitter in Cha_Fan voor overige 3 fans?

5. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    2x2 en 2x1. Of een losse fancontroller.

6. Raymoundo

Raymoundo Member

Sinds:
    1 mei 2011
    Corsair commander pro aanschaffen, kun je meteen al je fans aansturen.

7. Rajiyn

Rajiyn Member

Sinds:
    6 apr 2017
    @Raymoundo Is ook de bedoeling, maar na alle aankopen vind ik het kastje nogal prijzig. In de toekomst zal deze er zeker komen. Voor nu doe ik het even zonder als het niet nodig is.

8. niels-van-wooning

niels-van-wooning Senior Member

Sinds:
    6 sep 2016
    Hoi Rajiyn goedemorgen,

Hier 7 corsair LL fans. (6x LL120 en 1x LL140)

Heb ze zelf zo aangesloten:
    - 3x LL120 met een 3 way splitter
    - 3x LL120 met een 3 way splitter
    - 1x LL140 single.

Geen problemen mee ondervonden.

De 1A van je moederbord is per header.

Groeten Niels