1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Corsair darkcore stottert met draadloos gebruik.

Discussie in 'Toetsenborden, muizen en overige invoerapparaten' gestart door dnlffn, 12 mei 2019.

1. dnlffn

dnlffn Senior Member

Sinds:
    9 mrt 2011
    De titel zegt het al, mijn darkcore heeft problemen tijdens het draadloos gebruik, als ik de kabel verbind is het probleem weg, de muis stottert als het ware over het scherm heen.

Alle laatste updates zijn geïnstalleerd, de adapter zit in een ss usb aansluiting.

2. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Het is toch wel handig als je wat meer info schrijft qua systeem wat je gebruikt want mij zegt een ss usb aansluiting bar weinig eerlijk gezegd. Enigste wat ik mij daarbij kan voorstellen is dat je een laptop gebruikt waar vaker wel ss bij usb poorten vermeld staat en dit vaak USB 3.0 poorten zijn. Daarin kan het probleem liggen dat die wifi adapter daar moeite mee heeft en je eens een andere usb poort ( usb 2.0 ) kan proberen. Ook kan het zijn dat er iets stoort op de draadloze verbinding zoals b.v. een smartphone die in de buurt ligt.

3. xzandr

xzandr Senior Member

Sinds:
    15 jun 2011
    SS = Super Speed, een term voor usb 3.0 en sneller, natuurlijk is het handiger als de normale aanduidingen gebruikt worden.

4. dnlffn

dnlffn Senior Member

Sinds:
    9 mrt 2011
    gek genoeg lijkt ook dit probleem opgelost te zijn, ik heb de adapter in mijn k95 gedaan, hier zit namelijk ook een usb op en het gestotterd heb ik sinds dien nu niet meer.

Het rare vind ik wel dat de afstand helemaal niet lang was.

5. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    De verklaring hiervoor is heel gemakkelijk want de K95 heeft een USB 2.0 hub en blijkbaar die wifi adapter moeite heeft met USB 3.0 poorten wat wel vaker voor komt.