controller of muis en toetsenbord?

hallo iedereen, ik zit met een dilemma :)
ik game altijd op pc met mijn xbox 360 voor windows controller, die doet het uitstekend en kan ik ook lekker achterover leunen tijdens het gamen.
nu lees ik echter overal dat echte gamers steeds met muis en toetsenbord spelen, en dat je online met een controller gewoon geen schijn van kans hebt tegenover geoefende gamers met hun muis en toetsenbord.
ik zou me heel graag the division aanschaffen, maar ik heb natuurlijk ook geen zin om elke 2 seconden terug op start te staan.

hallo larsiano, ja sorry, blijkbaar iets mispeuterd bij het uploaden, de vraag staat er idd niet bij zie ik nu.
hoe leer ik het best gamen met muis en toetsenbord? zijn daar truuks voor of bepaalde spellen die het gemakkelijk aanleren bevorderen? ik heb een gewoon logitech toetsenbord, een MK710, en een nieuw logitech G403 muis.
is investeren als sporadisch gamer dan echt noodzakelijk?

wat voor games speelt je
als het race en huppelen is kan je gewoon een controller gebruiken

voor shooters kan je de muis en toetsenbord gebruiken

hoewel met een controller goed instellen je al ver kan komen
zeker als je een controller gewend ben is het even wennen met een muis en alle toetsen

zelf blijf ik bij de controller

Antilochos

Senior Member
User systemen
Zelf heb ik geen gevoel met een controller. Een tijdje geprobeerd, maar zweer bij toetsenbord met muis.
Hoe je dit aanleert is simpelweg gewoon doen en er aan wennen. Je kunt altijd toetsen zelf toewijzen in games, als je een bepaalde positie van je handen wilt.
Zo hield ik zelf voorheen mijn linkerhand altijd dicht bij het numerieke gedeelte (en rechter op muis), maar ben hiervan afgestapt omdat dit ongebruikelijk is en altijd heel veel knoppen moest omzetten. Nu ligt mijn linkerhand bij de gangbare w.a.s.d. combi. Was weer even wennen, maar gaat vanzelf.
Zo heb ik buiten gamen ook aangeleerd om mijn muis met links te gebruiken, om overbelasting te voorkomen (werk met toetsenbord en muis en zit vervolgens thuis relatief veel achter beeldscherm). Gaat vrij vlug wennen. Voor games werkt dit echter niet, daar rechter hersenhelft linkerhand aanstuurt en vice versa. Ik merk dat ik volledig anders games speel als ik muis switch.

Echter, doe wat je prettig vindt. Het zijn games en die zijn bedoeld voor jouw entertainment. Ik zou dus in jouw geval niet zomaar van de controller afstappen, maar soms eens met toetsenbord proberen. Alles kun je aanleren, is enkel de vraag hoe competitief je wilt zijn (ik speel met name singleplayer, dus meer ruimte om te experimenteren en te leren).

> echte gamer

Dat is een mythisch figuur. Bestaat niet. Ik gebruik mijn controller ook waar het kan, behalve bij first person shooters, daar heeft de controller naar mijn oordeel te weinig precisie. Maar zolang je lol hebt met je controller, is er niets aan de hand.

Ik zou me niet blind staren op het hele 'zonder toetsenbord en muis word je online afgeslacht' gegeven. Volgens mij is dat enkel van toepassing op pro gamers die cs:go en dergelijke competitief spelen. Als jij bij een controller wil blijven, doe dat dan. Ik game al jaren met toetsenbord en muis maar de controller begint meer en meer een gewoonte te worden in sommige games. Point is: doe gewoon wat je zelf het leukst vindt.

PC Spellen ontworpen voor muis en toetsenbord zijn op die manier het beste te spelen, zoals FPS. Net zo zijn andere spellen weer beter te spelen met een gamepad, zoals Rocket League. Dat gezegd te hebben zijn er ook een hoop spellen met goede ranking systemen die ervoor zorgen dat je tegenstanders krijgt aan de hand van je eigen prestaties, of dat nou met een gamepad of muis is.

hey jongens, allen heel erg bedankt voor jullie reacties, topic is al een hele tijd geleden, maar heb nog eens alles overlopen! ik speel tegenwoordig heel veel "the division" en merk wel dat scherpstellen met de controller niet zo makkelijk is als het snel moet gaan, maar met muis supersnel is, alleen, dat toetsenbord he... waar staan de juiste toetsen als je ze nodig hebt? springen, dekking, inventaris oproepen.... hoe kan ik dit het beste instellen en aanleren? alvast aan eenieder mijn beste wensen en stay healthy! veel gameplezier vrienden!

7

78134

Gast
User systemen
hoe kan ik dit het beste instellen en aanleren?
Dat is en blijft een kwestie van aanleren en bijhouden. Toen ik begon met Call of Duty 4,bakte ik er in het begin ook helemaal niks van. Na enkele weken gaat het steeds beter, en doe je dit blind op gevoel. Toen ik na een jaar niet gamen weer terug kwam, kon ik weer bijna vanaf 0 beginnen. Ik heb dit maar een tijdje weer gedaan, FPS trekt mij niet meer. Gaat allemaal te snel, door werk en opleiding niet genoeg gefocust (vermoeid). Die laatste gaan wel voor dus heb ik besloten FPS games achter me te laten.

7

78134

Gast
User systemen
Nee rage quitten is keihard op je toetsenbord slaan..

Nee

A rage quit is when the player in sports or video gaming is too angry to continue playing a game and usually leaves before the end of the game or match.
Pas daarna het gevolg :
The player may then throw or smash their controller/keyboard in response to their "rage" to the point where it is broken and unusable.

Bovenaan