Concept shopervaring ongeschikt?

Alessiojs

Member
Op een schaal van 1 tm 5 is het nogal lastig om een negatief aantal sterren te hebben he...
Je begrijpt prima wat ik bedoel

Positief - 6+/10 - 3+/5

Juist met zo veel berichten/ervaring op dit forum zou je veel bij kunnen dragen aan dit onderwerp door inhoudelijk te reageren.

Bonsai

Member
Is het niet kunnen verwijderen van een review hoe een serieuze IT site te werk gaat?
Heel simpel: ja. Anders krijg je een situatie waarbij webshops kortingscodes gaan mailen om negatieve ervaringen verwijderd te krijgen. Manipulatie heet dat.

Maar waarom vragen stellen waarvan je het antwoord zelf al weet?

Hi David,

Dank voor je reactie, ik begrijp dat jullie een zo objectief mogenlijk beoordelingsproces hebben proberen te ontwerpen.
Wat mij, in dit ontwerp, vooral stoort is dat als een webshop 90% van de dingen goed doet, en op een vlak zwaar onvoldoende scoort, deze Zeker geen 4.5 sterren verdient!

Dat niet alles te vangen is begrijp ik, maar een van de vragen gaat over algemene waardering voor de bestelling. Als een klant hier "Slecht" invoert, kan de beoordeling die deze klant uitstuurd natuurlijk niet meer als 3sterren(voldoende) krijgen. Vervelende verrassing als je dan later je review met 4 sterren terugziet, je score raad anderen aan om bij deze webshop te bestellen, terwijl je hier ontevreden over bent. Ik denk dus ook niet dat ik heel hard van stapel loop door te stellen dat het systeem niet geschikt is.

Is het niet kunnen verwijderen van een review hoe een serieuze IT site te werk gaat?
Als het mogelijk is om zelf nog een algemene beoordeling toe te voegen en die is 'slecht', dan zou er uit de weging inderdaad geen 4,5 moeten komen, ook al is verder alles perfect. Daar moeten we naar kijken.

Niet kunnen verwijderen is wederom met opzet - het komt (vaak) voor dat een winkel naar aanleiding van een negatieve review contact opneemt om alsnog een klant tevreden te stellen. Dat is prettig voor de klant, maar verwijdering van de review om die reden vertekent wel het beeld. In zo'n geval kan iemand alsnog een positieve review achterlaten.

Uiteraard is dat niet van toepassing in dit geval, maar het is de reden dat verwijderen niet mogelijk is.

Enterprise1701

Senior Member
Heel erg kinderachtig dat jullie mijn feedback weggooien omdat een andere member met (deels) dezelfde mening dit niet normaal kon communiceren. Staat jullie niet goed. Ik zou het tof vinden als jullie inhoudelijk reageren op mijn argumenten.
Ikzelf ben erg sceptisch over nieuwe accounts gezien er aardig vaak mee getrolled word of dingen proberen door te drukken, en deze post is vlak nadat Larsiano gebanned is, als dit inderdaad niet jij ben dan bied ik mijn excuus aan

Forum m8

Senior Member
Je begrijpt prima wat ik bedoel

Positief - 6+/10 - 3+/5

Juist met zo veel berichten/ervaring op dit forum zou je veel bij kunnen dragen aan dit onderwerp door inhoudelijk te reageren.
Ik heb allang m'n zegje gedaan in dat andere topic; de manier waarop het aantal sterren tot stand komt moet gewoon transparant zijn.

Alessiojs

Member
Als het mogelijk is om zelf nog een algemene beoordeling toe te voegen en die is 'slecht', dan zou er uit de weging inderdaad geen 4,5 moeten komen, ook al is verder alles perfect. Daar moeten we naar kijken.

Niet kunnen verwijderen is wederom met opzet - het komt (vaak) voor dat een winkel naar aanleiding van een negatieve review contact opneemt om alsnog een klant tevreden te stellen. Dat is prettig voor de klant, maar verwijdering van de review om die reden vertekent wel het beeld. In zo'n geval kan iemand alsnog een positieve review achterlaten.

Uiteraard is dat niet van toepassing in dit geval, maar het is de reden dat verwijderen niet mogelijk is.
Dank voor je reactie, dit maakt het voor mij een stuk duidelijker!
Misschien dat als er weer een redesign van het systeem is iig de weging van de waardering aangepakt kan worden :)
En ik begrijp dat verwijderen in dit geval dan met een reden niet mogelijk is, maar dan zou het inderdaad wel fijn zijn als het aantal sterren vóór plaatsing al transparant/zichtbaar is. Zo kan een klant er iig nog voor kiezen om een review niet te plaatsen ipv uiteindelijk een waardering terugzien die zijn/haar shopervaring totaal niet weerspiegeld.

Maar to be fair, elke aanpak zal zo wel zn zwakke punten hebben

Bovenaan