Computer reageert niet meer

Ik heb in de pc van mijn vader mijn oude moederbord geplaatst samen met mijn oude videokaart en een SSD waar ik Windows 10 op wilde zetten. Ik had alles aangesloten atx kabel , atx 12v , mijn sata aansluitingen en ik wilde de pc opstarten en niks. Niks draait de voeding niet , de processor fan niet niks. Ik heb ook een andere voeding geprobeerd maar niks helpt. Weet iemand wat het kan zijn ? Kan opeens mijn moederbord overleden zijn ? 2 weken geleden deed ie het nog.

wailingwimmy

Senior Member
Je kan wat kapot hebben gemaakt tijdens het overzetten.
Maar vaak is het zo dat de voeding dan te zwak is voor dat setje.
Nu heb je een andere geprobeerd maar was die wel zwaarder dan de originele ?

Hij heeft gewerkt met dezelfde voeding. Maar ik heb alles voorzichtig gedaan dus ik weet niet wat er kapot kan zijn. Er kwam geen rook uit of vonken etc. Hij lijkt gewoon dood. Kan het zijn omdat ik nu 1 slot van het geheugen gebruik met 2 gig terwijl ik het daarvoor allebei de slots gebruikte met 2 keer 4 gig

WhiteSnake

Senior Member
Misschien een van de moederbord spacers op de verkeerde plek, dus eentje die niet onder een schroefgaatje zit en kortsluiting maakt?

Anders misschien de power switch connector verkeert aangesloten, je kan ook proberen om die er af te halen en dan de 2 pennetjes voor de power switch even aan te raken met een schroevendraaier om te kijken of het systeem dan start.

MMe

Senior Member
Maakt de startknop wel contact, ik heb het ook een keer bij mijn vader gehad dat de computer niet wou opstarten en dat er dus helemaal niks gebeurde als je de start knop indrukte.
Ik heb toen de voeding vervangen maar dat hielp dus ook niet, pas nadat we de aansluiting van de startknop op het moederbord goed hadden aangedrukt, startte het systeem normaal op zonder problemen.
Het kan ook zijn dat de startknop het niet goed doet en geen contact maakt.

Roel1966

Senior Member
Weet iemand wat het kan zijn ?
Ik heb niet kunnen terugvinden om wat voor moederboard het gaat en wat de leeftijd ervan is, maar bij oudere moederboarden kan je eens kijken of er misschien bolle of lekkende condensatoren te zien zijn op het board. Maar het blijft vreemd dat ook de voeding niet opstart dus ik zit toch meer te denken aan een defecte voeding(en). Neem aan dat je weet dat voedingen na verloop van tijd slijten en het een hele tijd dan nog kunnen blijven doen totdat opeens de grens is bereikt.

Het is een asrock z68m/usb3 en op het moederbord zelfs is niets vreemds te zien en ik heb 3 verschillende voedingen gebruikt. Dus blijkbaar is ie misschien overleden door statische elektriciteit of zo

Forum m8

Senior Member
Pin 16 verbinden met willekeurige nul pin. De voeding start dan. Zie je vanzelf wel of het moederbord mee gaat doen of niet.

Bovenaan