1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Computer leegmaken

Discussie in 'SSD's, harddisks en opslagmedia' gestart door paparoachtommie, 16 sep 2008.

1. paparoachtommie

paparoachtommie

Sinds:
    16 sep 2008
    Ik wil graag de computer compleet leeggooien en windows opnieuw instaleren. Hoe kan ik dit het beste doen? Heb 1 harde schijf die in 2 partities is verdeeld.

Bij voorbaat dank

2. Rick Bouman

Rick Bouman Senior Member

Sinds:
    1 jul 2008
    De hardeschijf waar Windows niet op staat zou je al kunnen formatteren binnen Windows nu..

De hardeschijf met Windows kan je bij de installatie volledig formatteren, zorg wel dat je dit op de langzame manier doet (dus niet NTFS - Snel)

3. paparoachtommie

paparoachtommie

Sinds:
    16 sep 2008
    De harde schijf is verdeeld in 2 paritities C en D, Op C staat de windows dus zou ik nu dus D kunnen via formateren. Vervolgens de computer uitschakelen en de windows cd er in doen? en de installatie starten? en dan vraagt hij op een gegeven moment om de andere partitie leeg te gooien waar hij vervolgens windows op instaleert? Of heb ik het verkeerd begrepen?

4. Rick Bouman

Rick Bouman Senior Member

Sinds:
    1 jul 2008
    Je formatteerd eerst D:, de situatie is dan zo:

C = vol, met Windows
    D = Leeg, en geformatteerd

Je sluit dan af, stopt de Windows CD erin, je kan nu kiezen uit de partitie waar Windows op moet, kies hier voor C:.
    Je krijgt nu het scherm (zie mijn screenshot), en daar kies je: Formatteer deze partitie naar het NTFS bestandssysteem..

C = "leeg" met alleen een versie Windows installatie
    D = Leeg en geformatteerd

5. paparoachtommie

paparoachtommie

Sinds:
    16 sep 2008
    Ok bedankt, ik ga het proberen :)