1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Combinatie cpu en gpu

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door Robin_M, 5 feb 2019.

1. Robin_M

Robin_M Member

Sinds:
    3 feb 2019
    Hallo,

Zal een geforce gtx 1050 ti 4gb en een ryzen 5 2600 een goed combo zijn of zou ik beter voor een andere kunnen gaan ivm bottleneck

2. Frosty!

Frosty! Member

Sinds:
    24 mrt 2017
    Ten eerste welke games ga je spelen? Of niet? Wat voor resolutie speel je op en wat is je budget. Ook andere componenten zijn handig om te weten.

3. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
    Een gpu van het niveau van de 1050Ti zal het prima doen i.c.m. een ryzen 2600 op 1080p. De 2600 levert op fhd pas een bottleneck op met veel krachtiger kaarten. Wellicht dat je 1 of 2 frames per seconde minder haalt dan met een veel duurdere cpu, maar dat zul je niet merken.

De vragen van @frosty zijn op zich wel relevant on te kunnen beoordelen of de 1050Ti op zich een goede gpu is voor jouw gebruiksdoel.

Robin_M vindt dit nuttig.
  4. Robin_M

Robin_M Member

Sinds:
    3 feb 2019
    Ik ga waarschijnlijk upgraden naar 16 gb ram 2666 of 3000 mhz, een b450 moederbord en 450 watt voeding, ik speel( of ga spelen) games zoals star wars battlefront 2, gta v, overwatch en assasins creed odyssey/origins. Ik speel op 1080

5. Robin_M

Robin_M Member

Sinds:
    3 feb 2019
    Ik doe ook aan 3d modeling maar de upgrade is voor gamen

6. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
    Frosty! vindt dit nuttig.
  7. Robin_M

Robin_M Member

Sinds:
    3 feb 2019
    Ik wil mijn videokaart graag behouden ivm budget

8. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
    Die heb je al? Dan had je eigenlijk wat eerder advies moeten vragen. Welke component heb je dan nog niet? de CPU?

Frosty! vindt dit nuttig.
  9. Robin_M

Robin_M Member

Sinds:
    3 feb 2019
    Ja de cpu heb ik nog niet

10. Frosty!

Frosty! Member

Sinds:
    24 mrt 2017
    Als ik het goed begrijp heb je dus enkel een cpu nodig? En voor de rest niks anders?

11. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
    Het andere draadje van TS

12. Robin_M

Robin_M Member

Sinds:
    3 feb 2019
    Ja de rest heb ik al uitgekozen

13. Frosty!

Frosty! Member

Sinds:
    24 mrt 2017
    Dan ben ik het helemaal eens met @philpend een 2600 is een zeer goede keuze!

14. PredCaliber

PredCaliber Senior Member

Sinds:
    11 jun 2013
    Ga dan voor de 3000mhz in ieder geval. Ryzen wil graag die snelheid minimaal hebben. Dit kan soms letterlijk 10tallen FPS schelen in games t.o.v. langzamer geheugen. (zie benchmarks)