clone non-windows USB stick

Ik heb een USB stick waarop instructies en programmatuur voor een (+-12j oude) machine staat.
Deze stick is niet leesbaar in Windows. Windows herkent de USB stick niet en vraagt om te formateren. Het toevoegen van instructies moet gebeuren met een speciaal schrijfprogramma. Welk bestandsformaat het wel is weet ik niet (soort van Linux misschien? maar nog nooit gezocht of getest)

Sedert enkele jaren (ik dacht nu 3 jaar) worden hiervoor 2 USB sticks van 64GB gebruikt (deze hebben een identieke inhoud waarvan dus één als soort van backup). Deze sticks werden sedert toen opgebouwd maar raken ondertussen vol en we willen nu sticks van 128GB gebruiken. We kunnen uiteraard deze sticks opnieuw van 0 opbouwen met het schrijfprogramma maar dit duurt zeer lang en vraagt een bepaalde procedure en volgorde. Daarom dacht ik om eerst de huidige USB stick te clonen naar de nieuwe en van daaruit dan weer verder te werken.
Maar welke windows software zou dit kunnen? Met het schrijfprogramma kan enkel geschreven worden en niet gecopieerd.

Ondertussen opgelost via een collega bedrijf.
Zij hebben enkele machines van hetzelfde merk en hebben een apart programma om hun USB-sticks te clonen en zo op al hun machines te gebruiken ipv telkens een USB-stick op te bouwen voor iedere machine.
Dit programma kon ook onze usb-stick clonen.

Ondertussen opgelost via een collega bedrijf.
Zij hebben enkele machines van hetzelfde merk en hebben een apart programma om hun USB-sticks te clonen en zo op al hun machines te gebruiken ipv telkens een USB-stick op te bouwen voor iedere machine.
Dit programma kon ook onze usb-stick clonen.
Bedankt voor de terugmelding, fijn dat het opgelost is.

Bovenaan