1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

[CCIP] Cubeleon

Discussie in 'Casemodding & worklogs' gestart door brinkdinges, 28 sep 2008.

1. brinkdinges

brinkdinges Senior Member

Sinds:
    15 jul 2008
    Waarschuwing: Dit topic werkt niet goed in Firefox, wellicht ook niet in andere browsers. Even switchen naar IE dus, helaas.

Zo ik heb me ook maar eens ingeschreven. Dat helpt om de druk wat op te voeren ;) Ik zal niet alle 45 update posten, ik begin bij 41 zodat jullie toch een goed beeld krijgen. Maar als je deze nog niet kende, shame on you :roll: Het zijn wel copy/pasts, dus niet alles is nu nog relevant en ik praat over 'nu' wat ondertussen in juni gebeurd is ;)

Update 41

Ik zie net dat de vorige update precies twee maand geleden geplaatst is. Dat heeft verschillende redenen, de grootste daarvan is dat ik nu afgestudeerd HBO werktuigbouwkundige ben. Op dit moment werk ik voor ongeveer een maandje 55 uur in de week, en daarna heb ik nog een maand vakantie voordat ik met mijn Master Mechatronica op de universiteit begin :) In de vakantie blijf ik wel thuis, dus ik kan dan vast wel wat aan de mod doen ;)

In de afgelopen twee maand heb ik wel op een laag pitje doorgewerkt aan de kast, zo heb ik de voetjes afgemaakt op de freesbank:

Zo zouden ze ongeveer moeten komen:

En zo zitten ze nu vast:

Toevallig passen de boutjes er nu precies onder, daar had ik geen rekening mee gehouden :X

Ik had gezegd dat ik rgb-leds toch wilde proberen, dus ik heb drie dimmers gemaakt. Het resultaat vond ik niks, dus definitief en streep door rgb-leds en de keus is gevallen op witte leds.

Daarna eindelijk mijn bureau maar opgeruimd, heerlijk wat een ruimte :)

Het laatste window moest nog afgemaakt worden. Het zwarte stalen onderdeel moest nog netjes in de aluminium plaat vallen, dus bij dezen :)

Het meeste werk is echter gebeurd aan de bovenkant, zo heb ik ruimte gemaakt voor de dvd brander:

Hier zit die balk weer vast, je kijkt nu tegen de linkerkant van de kast aan:

Het volgende was het op maat maken van een alu plaat:

Zoals te zien is lopen de boutgaten mooi gelijk met die op de zijkanten ;)

Om de bovenkant van de kast te kunnen maken, waren er nog wel een aantal M4x17 afstandsbusjes nodig. Deze zijn op de draaibank gemaakt:

Het tappen ging echter niet van een leien dakje, er was een gebroken tap nodig voordat ik bedacht dat ik beter een smering kon gebruiken. WD-40 did the trick :)

De bovenplaat op maat geknipt, gaten erin geboord en vastgebout. Zoals je ziet zit de plaat eronder vast met de afstandsbusjes:

Bovenop de kast moet een zelfgemaakt reservoir komen, het plexi daarvoor is nu binnengekomen :)

Een plaatje van 4, 10 en 5mm maken het geheel 19mm dik, precies wat ik nodig heb.

Even een grote rechthoek aftekenen op de bovenkant:

Waar deze plaat precies in zal vallen:

Bovenop het reservoir komt ook nog weer zo'n duo:

Die natuurlijk gelijk liggen met die aan de zijkanten ;)

Als afsluiter een foto van het gat in de bovenplaat. Hier zal het reservoir in verzinken.

29 foto's later is dit alweer het eind van deze update. Als het reservoir af is dan is de bovenkant af. De linker, rechter en achterzijde zijn al af, dus het eind is eindelijk in zicht :)

Update 42

Ik heb weer 32 foto's die ik met jullie wil delen, dus we beginnen maar gelijk :) Eerst maar eens een raar figuurtje aftekenen:

Gezaagd, geboord en bijna helemaal gebogen:

En hier is hij dus voor bedoeld:

Dat wordt mijn drain port :) Ik kan er makkelijk een slangetje op aansluiten en de kraan open draaien. De aansluiting naar de rest van de waterkoeling gaat via de dubbele wand, maar hoe dat precies gaat lopen weet ik nog niet.

We gaan verder met het reservoir. De drie platen plexi (van 4, 5 en 10mm dik) die het reservoir zouden gaan vormen heb ik al laten zien. De dikste heb ik nu bewerkt, het overgrote deel had ik niet nodig :p

Hier ligt de plaat op de plaat plexi die eroverheen geplaatst wordt. Zoals je ziet vallen alle randen buiten het gezichtsveld, dat vind ik toch een stuk netter:

Vastgeplakt aan de plaat 5mm plexi, en alvast vastgezet aan de kast:

Voor de foto heb ik de bovenste plaat er nog even bij op gelegd:

Best netjes dacht ik toch? ;)

En zo zal het er straks uit gaan zien, zonder beschermingstape op het plexi dan wel:

Er moet natuurlijk wel water in en uit het reservoir kunnen, daarom maak ik er twee aansluitingen op. De positie van de afvoer is alvast bepaald:

Van 25mm dik plexi heb ik twee schijven gedraaid. Een ervan is een beetje gechipped aan de rand, maar dat blijft niet zichtbaar. Deze schijven zijn een verlengstuk van de aansluitingen en ze worden op het reservoir gelijmd. De slangaansluitingen zitten dan gewoon in de kast in plaats van tussen dubbele wanden, en dan kan ik er goed bij.

Het gat door de eerste alu plaat is gezaagd:

Aftekenen op de tweede plaat. Dit is de plaat die je aan de binnenkant zult zien als het plafond:

En ook die is gezaagd :)

Dit moest natuurlijk nog wel gebeuren, 1/4" draad in de schijven:

De positie van de tweede schijf heb ik nog niet bepaald, dat hangt er mede vanaf of ik mijn ATI HD3650 ook ga waterkoelen. Dat ding gebruikt maar maximaal 35W en wordt nu passief gekoeld, maar voor de volledigheid ga ik hem denk ik wel waterkoelen. Een simpel GPU of aangepast CPU of NB blokje zal daar vast wel voor voldoen.

Ik heb nog meer plexi binnengekregen, onder andere voor de windows! Hier is het eerste stuk, van het grootste window, al gemonteerd. Het plexi was niet recht gezaagd door bouwplastics, maar gelukkig kon ik het nog wel gebruiken. Alle platen die ik besteld had waren trouwens 1 of 2mm te groot gezaagd aan beide zijden. Daarover heb ik geklaagd en toen heb ik de hele bestelling opnieuw thuisgestuurd gekregen. Prima service dus toch nog van Bouwplastics.nl :)

Alles gemonteerd ziet dat er zo uit:

Ik begon echter te twijfelen of ik geen zwarte bouten wilde gebruiken. Op het werk vond ik er een paar, en dat vond ik toch wel erg mooi:

Toen vroeg ik of ik er wat via het werk kon bestellen, vertelden ze me dat ze er nog een hele hoop in het magazijn hadden liggen. Die waren ooit verkeerd geleverd, ze gebruiken namelijk geen zwarte bouten. Die hele doos mocht ik meenemen :9

Tien kilo aan bouten M2,5, M4, M6 en M8, woei :) Toch moest ik er nog wat bestellen, M4x6 voor het vastzetten van de beplating:

De volgende dag begon ik te praten over het feit dat ik eindelijk een verjaardagscadeautje wist, namelijk een set inbussleutels met een bolle kop. Deze zijn toch een stuk handiger dan de standaard sleuteltjes. Maar die hadden ze ook nog wel liggen, en die mocht ik ook wel meenemen :X Er zijn een paar stukken afgeslepen, vandaar dat het setje daar lag te niksen, maar ik zeg er geen nee tegen :)

Toen was het tijd om de twee kleine windows te maken. Eerst een beetje vijlen aan de randen:

Daarna gaatjes boren in het aluminium en het plexi vastplakken aan de kast. De gaten boorde ik daarna gewoon door het plexi, precies op de goede plek. Dat werkte prima:

De linkerkant heeft nu twee windows :)

Daarna ging het snel, en kon ook de window aan de rechterzijde gemonteerd worden:

Met zwarte boutjes ;)

Ik ben er ontzettend blij mee. Er zit heel erg veel werk in, en ik hoop dat dat te zien is :) Nog een weekje werken en daarna heb ik eindelijk vakantie :)

2. brinkdinges

Sinds:
    15 jul 2008
    Update 43

Qua constructie is de kast is bijna klaar, allleen een front mist nog. Ik was eerst van plan om het volgende logo erin te gaan verwerken. Dit zou uitgezaagd worden, met daarachter zwart aluminium:

Zonde van het logo, maar ik vind het er eigenlijk totaal niet bij passen. Daarom beginnen we weer met een leeg canvas:

De fancontroller is een van de onderdelen die in het front komen, dus die heb ik ook even in 3D gezet:

Na een aantal uurtjes tekenen ziet het front er nu zo uit:

Je ziet twee aluminium platen, met natuurlijk weer een plaat plexi erachter ;) De platen komen qua grootte overeen met de platen op de zijkanten en de bovenkant, zoals je kunt zien. De fancontroller kan ik alleen in het onderste gedeelte kwijt, dus die zit qua positie al redelijk vast. Voor de rest moet ik eerst nog wat experimenteren met elektronica, daarvoor moeten jullie dus nog even wachten ;)
    De sleuven die je links en rechts ziet zullen deels dienst doen als intake, namelijk die hier met een rode lijn zijn aangegeven:

Achter de sleuven komt een plaat zwart alu met een offset van bijvoorbeeld 5mm. Hier kan de lucht omheen stromen, en die wordt dan richting de binnenkant van de kast gedirigeerd. Nadat de lucht een filter is gepasseerd kan het de kast in stromen, om vervolgens door de radiator fans er weer uitgezogen te worden :)

Laat me maar weten wat jullie ervan vinden, en of jullie nog op- of aanmerkingen hebben. Je krijgt geen garantie dat ik er wat mee doe, maar ik ben je toch dankbaar voor het meedenken dan ;)

3. brinkdinges

Sinds:
    15 jul 2008
    Update 44

Nu dan een echte update :) Met veel hulp van madwizard heb ik twee 20x2 PLED schermpjes aan de usb geknoopt gekregen. De meeste mensen gebruiken nog steeds lcd'tjes, daar vind ik dus niet veel meer aan. Bij PLED's lichten de pixels zelf op en is er geen backlight, het is dus allemaal veel beter te lezen. Daarnaast wilde ik ze op usb, omdat ik beide schermpjes nu op een moboheader kan aansluiten. Anders zou ik een pci-kaart moeten gebruiken, samen met twee dikke parallelle kabels die terug de kast in duiken aan de achterkant. Dat heb ik in m'n vorige case al gedaan en dat was nogal lelijk, dus nu doen we het gelijk goed :)

Het geheel wordt aangestuurd door een FT232R chipje in bitbangmodus. Hierdoor wordt hij niet als usb>RS232 converter gebruikt, maar is er een 4-bits datastroom mee te genereren waar de PLED iets mee kan. Aan de parallelle poort wordt hij meestal in 8-bits modus gebruikt.
    Dit chipje heb ik op een adapterprintje gesoldeerd, want zoals je kunt zien is hij nogal klein:

Nu zitten de schermpjes nog even aan een normale usb kabel, maar straks soldeer ik ze allebei aan deze kabels. Zwart, plat, mooi :) De kabel is dan wel niet afgeschermd, maar ik kijk wel even of er dan teveel bitjes omvallen of niet. Dat zou niet teveel uit moeten maken, er komt dan hoogstens een verkeerd karakter op het schermpje. De kabel is ook maar iets van 25cm lang.

We gaan verder met het reservoir. De eerste aansluiting heb vastgelijmd:

Het eerste gat was al gezaagd, in de bovenkant zit nu ook een tweede gat:

Om het gat precies over te nemen op de tweede plaat, boor ik een gat en zet ik de schijf vast met een flinke bout. Daarna kan ik de schijf gewoon aftekenen op de tweede plaat:

Twee gaten :)

Even een totaalshotje van de bovenkant:

De tweede aansluiting nu ook vastgelijmd op het reservoir, en daarna de gaten doorgeboord en verder getapt:

Ik wil voorkomen dat water van de ene aansluiting direct in de tweede verdwijnt, dus toen kwam het uitgezaagde stuk 10mm plexi weer van pas:

Gezaagd en gelijmd en voila, een mooie middenbalk:

Het laatste is de bovenkant aan de beurt. Ik heb gekozen voor twee gaten, zodat de ene kan dienen als fillport en de verdreven lucht door de tweede kan ontsnappen. Ook moet dit veel makkelijker zijn bij het verder ontluchten van het systeem, omdat ik zowel aan de voorkant als aan de achterkant een fillport heb:

Ik dacht dat dit een pic was het complete reservoir, maar de middenbalk mist nog dus dat kan niet ;) Die mag je er zelf nog even bij denken. Ik heb de beschermfolie er nog even op laten zitten voor de zekerheid. Ook moet ik nog even controleren of hij waterdicht is, maar dat moet wel goed komen. De volgende update zal niet lang op zich laten wachten, want ik heb al meer af maar dat wil ik als een geheel presenteren :) Tot dan!

4. -B-A-S-

-B-A-S- Senior Member

Sinds:
    16 mei 2008
    Ik heb hem op casejunkies vanaf het begin van de mod gevolgd en ik vind het echt een GEWELDIGE kast... Ga zo door! :-D

5. brinkdinges

Sinds:
    15 jul 2008
    Bedankt Bas :) Nog even volhouden, hij is bijna af :p

Update 45

De vakantie is weer voorbij en ik moet weer aan de bak. Ik ben deze maand begonnen met een master aan de Universiteit Twente, en ik kan jullie wel vertellen dat ik nog nooit zo hard voor iets heb moeten werken. Voor me ligt pagina 891 van mijn wiskundeboek, en vier weken geleden begonnen we lekker bij pagina 1 :X In de laatste maand van de zomervakantie had ik alle tijd voor mijn modjes, wat zorgde voor meer dan 420.000 geshowde afbeeldingen in augustus. Dat vind ik ontzettend vet, ik ben blij dat alles wat ik maak zoveel bekeken wordt :D

De universiteit slurpt een hoop tijd op, dus het casemodden lijdt daar onder. Maar ik moet de case toch afmaken, want ik heb me nu officieel ingeschreven voor het tBCL in eind november. Dus tijd voor een update :)

Rechts op deze foto zie je de plaats waar de dvd drive moet komen. Die is helaas nog niet SATA, maar ik heb wel een paar voorzieningen aangelegd waardoor ik de kabel netjes naar het moederbord kan laten lopen:

Ik moest daarvoor nog wel even wat zagen in het frame. Ik had alleen geen zin om die ene buis er helemaal uit te halen, maar dit werkte ook prima :p

En zo verdwijnt de kabel dan in het frame, om er bij de connector op het mobo weer uit te komen:

Ook heb ik twee beugeltjes gemaakt, en met een paar M2 boutjes zit de drive mooi vast:

Ik heb een aantal leds gekocht, twee verschillende types. De linker is feller, de rechter heeft een grotere straalhoek.

De rechter heeft echter niet de normale vorm, waardoor hij niet in mijn ledhouders past. Dan is de keuze makkelijk gemaakt, we gaan voor de 'blinders', zoals cheapskate het zo mooi verwoordde :)

Deze had ik al laten zien, maar ik haal hem er nogmaals bij om duidelijk te maken wat ik nu ga laten zien:

Het nieuwe ontwerp voor het front. Achter alle sleuven moet zwart aluminium komen, zodat je niet tegen de binnenkant van de kast aan kijkt. Van het zagen van het eerste stuk heb ik helaas geen foto's, jullie moeten het hier mee doen ;)

Die moet zo gemonteerd gaan worden. De gaten zijn overigens voor vijf leds, die als het goed is precies in het midden van de sleuven gepositioneerd zijn en de sleuven mooi op laten lichten.

De tweede was iets lastiger om te maken:

Voor de verandering heb ik maar alvast alle tape eraf gehaald :) Hier zijn beide platen gemonteerd:

Deze twee stukjes gaas heb ik uit een AC Ryan Aluminio filter geknipt (ja met een schaar ;)) en die moeten ervoor gaan zorgen dat m'n kast niet te stoffig wordt. Helaas is het wel een klein oppervlak waar alle lucht doorheen gaat, dus ik denk dat ik nog een tweede intake nodig ga hebben. Ook heb ik nog een klein strookje alu gezaagd die de lucht wat in de goede richting moet dirigeren.

We hebben van alles wat vandaag, ik ben ook bezig geweest met de power en reset buttons :) Ik wil geen standaard knopjes, want niks in deze case is standaard, en ik wil ook geen veel te vaak gebruikte vandal resistant knoppen. Toen viel mijn oog op de grote doos met zwarte bouten die ik van mijn stagebedrijf mocht meenemen, en met een paar M8 bouten ben ik aan de slag gegaan:

Even een plaatje zagen om het geheel te kunnen testen:

En het werkt :)

Er is alleen een klein probleempje. De bout schuurt langs het aluminium, en daardoor wordt de zwarte laag eraf geschuurd. Ik ga nog even bekijken of plexiglas het aluminium kan vervangen, omdat dat minder hard is. Dat horen jullie nog wel ;)

Nu is het tijd om even onderin de case te duiken. Daar moeten namelijk de harde schijven komen! Deze plexi plaatjes stonden zelfs al in de eerste update, die bestaan dus al een drietal jaartjes. Het werd tijd om de bekabeling van de HD's te regelen, dus eerst maar even een van de twee HD's uit m'n pc gesloopt en gemonteerd:

Op bovenstaande foto kun je goed zien wat het probleem is. Ik heb geen plek voor connectoren in het vak voor de harde schijven, ze moeten dus wel door de dubbele wand heen steken. Voordeel daarvan is wel dat je straks geen enkele kabel zult zien :)

Het eerste gat is gezaagd, helaas wel door een boutgat heen:

En hij past gelijk de eerste keer, zo heb ik het graag ;)

Idem dito voor de bovenste schijf:

Wat hebben casemodders toch met katten? Hier lopen er ondertussen drie rond, maar ze waren nog nooit echt in mijn case gekropen dus ik heb er ook nog nooit foto's van geplaatst. Tot vandaag :)

Oooh (love) :)P)

De kast mist nog steeds een echt front, tijd om daar onderdelen voor de gaan zagen:

Tweemaal alu, tweemaal plexi:

Om ze makkelijk te kunnen bewerken heb ik ze aan elkaar geschroefd en ze daarna tegen de schuurmachine aan gehouden:

Waterkoud heeft me er al voor gewaarschuwd, de afwerking kost de meeste tijd en is het vervelendst om te doen. Ik ben dus maar vast begonnen. Alle plexi onderdelen zijn in ieder geval al tot korrel 600 geschuurd, en deze drie al tot 1000.

Ik heb me ingeschreven voor het tBCL, dus Ed had een overzichtsfoto nodig. Nou ontbreken die sowieso in dit topic, dus ik heb even een aantal onderdelen gemonteerd voor een foto. Helaas niet erg scherp, maar voor scherpe foto's van de details moet je het topic maar even doorbladeren ;)

Zo, dat was een lange zit ofniet? :p Ik hoop de updates wat beter te verspreiden, zodat ik niet weer 33 foto's hoef te plaatsen. Ik heb weinig tijd en hij moet af, dus wie weet wat er nog gaat komen. Tot volgende keer in ieder geval, bedankt voor het lezen :)

6. Fiskmas

Fiskmas Senior Member

Sinds:
    11 jul 2008
    Ontzettend mooie build, ik ga deze volgen!

7. -B-A-S-

-B-A-S- Senior Member

Sinds:
    16 mei 2008
    Ik vind het een mooie case worden maar ik vind hem zelf een beetje te druk, ik heb liever iets rustigers ;)

Maar toch erg knap en mooi gemaakt.

Denk je dat je hem voor het tBCL af krijgt?

8. brinkdinges

Sinds:
    15 jul 2008
    Thanks :) Druk vind ik hem niet echt, maar ik ben daar natuurlijk een beetje blind voor. Met een beetje mazzel komt er morgen een update, ik schiet zeker op :)

9. protest

protest Senior Member

Sinds:
    4 mrt 2008
    Vind de casemod zeker niet druk! Rustig, mooie details en een strake afwerking!
    Wat zijn je plannen?? Je gaat em toch niet volhangen met allemaall gekleurde leds??:S
    Mooi werk ga zo door!!!!:D

10. brinkdinges

Sinds:
    15 jul 2008
    Update 46

Daar zijn we weer :D Overdag werk ik nu aan m'n studie, om de avond vrij te houden voor de mod. Al het werk dat ik heb gedaan is voor het front. Als dat af is kan ik tenminste een goede foto maken om door de voorrondes van het tBCL te komen :)

Het plaatje alu dat bovenaan komt, met plaats voor twee PLED schermen en de power button. Het kostte even wat ontwerpwerk, maar nu ziet het front er straks niet uit als een gezichtje :j Dat is ook de reden dat de resetknop hier niet zit, als ik hier nog een knop bij had gemaakt dan zouden dat net ogen zijn. Dit is trouwens de achterkant, aan de voorkant zit tape en ik heb daar dus geen goede foto van:

Ik steek flink wat tijd in de voorbereiding, daardoor kan mijn printer dit soort bouwtekeningen uitspugen:

Dat is het ontwerp voor het plexi wat achter de aluminium plaat komt. Een groot deel wordt uitgezaagd voor de pled's en de power button, en een zestal gaten om de pled's te bevestigen. Over buttons gesproken, hier twee stukjes ondoorzichtig zwart plexi, voor de power en reset button:

Hier de twee stukken plexiglas bij elkaar, de linker komt bovenaan en de rechter onderaan. Zoals je ziet passen de extra stukken plexi er precies in:

En een paar plaatjes alu om het plexi vast te zetten:

Hier zie je het belangrijkste deel van de button, een stukje aluminium profiel, perfect passend in het ondoorzichtige plexi :)

Ik heb twee knoppen hergebruikt, daar had ik er ondertussen genoeg van liggen :p

Dit stukje zwarte plexi moet je straks indrukken om de pc aan te zetten, nu nog even beschermd met schilderstape:

De schakelaar wordt zo gemonteerd, ik lijm straks het printplaatje vast aan het aluminium profiel. De kabels van de schakelaar zijn 'modulair' zodat ik het front er nog een keer af kan halen.

Hier zie je goed het verschil tussen de soorten zwart plexi, en de wijze van monteren:

Het onderste stuk alu krijgt precies dezelfde knop, waarmee de pc zo nodig te resetten is:

En zo zal de volledige compositie eruit gaan zien :) Ik probeer zoveel mogelijk zwart-alu overgangen te maken om de knoppen lekker op te laten vallen:

Ik sprak al over de PLED schermpjes. Om ze te testen had ik aan twee oude usb kabels gesoldeerd, nu zitten ze aan een enkele kabel, en ze werken nog ;)

En met een paar M3-boutjes vastgezet aan het plexiglas. *kuch* planning *kuch* ;)

Het wordt alleen zo'n kabeltroep aan de achterkant, en ik was vergeten dat ook dit loskoppelbaar moest zijn. Daarom maar weer alle kabeltjes doorgeknipt er een stukje flatcable tussengesoldeerd:

En toen waren we weer door de foto's heen :) Zodra ik het front een beetje in elkaar heb zitten zal ik een overzichtsfoto plaatsen voor de tBCL voorronde. En omdat iedereen die zo graag wil zien ;) Ik heb echter ook tentamens de komende weken, dus is het nog even afwachten hoeveel ik aan de kast kan doen.

Verwijderde gebruiker 641 vindt dit nuttig.
  11. Ediejo

Ediejo Member

Sinds:
    13 sep 2004
    Ziet er mooi uit. ;)

12. Verwijderde gebruiker 641

Verwijderde gebruiker 641 Member

Sinds:
    7 jun 2000
    Deze ga ik zeker volgen, wat een oog voor details.. schitterend.

13. Frenkie

Frenkie Senior Member

Sinds:
    23 sep 2005
    Zeker, ik zie er steeds meer in.

14. brinkdinges

Sinds:
    15 jul 2008
    Tnx allemaal, ik heb vandaag nog even wat tijd kunnen maken om wat extra onderdelen toe te voegen en een paar leuke foto's te maken :)

15. brinkdinges

Sinds:
    15 jul 2008
    Update 47

Ik heb nog genoeg te doen voor het tBCL, en Ed wilde vandaag foto's hebben dus ik heb even het huiswerk aan de kant gelegd om wat te modden. Deadlines van zowel school als hobby tegelijkertijd zijn niet echt handig :p Maar de twee moeilijkste tentamens heb ik nu gehad, en er moet wel heel veel gebeuren wil ik die niet gehaald hebben.

Ik heb een tijdje geleden de frontplaat en de bovenplaat laten cnc'en, en zo zag de top plaat eruit :X

Ik wil de hele kast gaan schuren, dus ik heb even een teststukje gemaakt. Dit is met korrel 150:

Het grote schuurblok dat ik hiervoor gebruik. Het schuurpapier is een verknipte schuurband voor de bandschuurmachine. Dat is veel beter schuurpapier dan wat je in de winkel als velletjes koopt, dit blijft veel langer goed:

En na een tijdje schuren, zere armen en vingers:

Veel beter :)

Ook alvast de plaat van het reservoir geschuurd:

En toen was het tijd om na meer dan drie jaar eens het front te monteren. Deze plaat was in dezelfde staat als de top plaat, hij is ook nog niet helemaal geschuurd, zoals je wel kunt zien:

Ik heb gisteravond nog even flink moeten aanpoten om de onderdelen op het front te krijgen, en het resultaat is hieronder te zien. Dit zijn de twee foto's die ik heb ingestuurd voor de voorrondes van het tBCL. Nu nog hopen dat ik doorga :)

16. Ediejo

Ediejo Member

Sinds:
    13 sep 2004
    Ik heb het druk op het moment, maar toch even reageren.
    Diep respect voor dit geheel. ;)

17. Verwijderde gebruiker 641

Verwijderde gebruiker 641 Member

Sinds:
    7 jun 2000
    Ziet er wel wijs uit, maar zal denk ik aardig wat wegen (zonder hardware).

18. X-GAMER-X

X-GAMER-X Senior Member

Sinds:
    19 jan 2006
    Ik ben sprakeloos :eek:

19. Phantasm

Phantasm Senior Member

Sinds:
    15 nov 2007
    Dit ziet er echt geniaal uit. Zonder twijfel de mooiste kubes die ik ooit heb gezien.;)

20. brinkdinges

Sinds:
    15 jul 2008
    Bedankt allemaal, dat doet een modder goed :) En Mark, zwaar is hij al wel ja ;) Ik ga waarschijnlijk de kast nog eens nakijken om te bepalen waar ik wat materiaal kan weghalen om het geheel tilbaarder te maken. Aluminium mag dan wel licht zijn, maar veel aluminium weegt ook gewoon veel :mrgreen: