1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Cable Not Connected

Discussie in 'Videokaarten & 3D-chips' gestart door Ton74, 18 mei 2019 om 00:48.

1. Ton74

Ton74 Member

Sinds:
    zaterdag
    Hallo allemaal,

Ongeveer 2 weken geleden heb ik de RX- 570 4gb van Gigabyte gekocht. Sinds die kaart er in zit heb ik regelmatig problemen. Vaak springt mijn monitor op zwart, met de melding "cable not connected", daarna kan ik de pc zonder problemen gelijk weer aanzetten en zie dan dat de temperatuur steeds ongeveer de 40 graden zit( lijkt mij geen probleem). Soms gebeurt dit na een half uur, maar het kan ook zijn dat ik zo een paar uur door kan spelen.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Bij mijn vorige kaart(en) heb ik dit probleem nooit gehad.

Groeten Ton

2. jeppekroezen

jeppekroezen Member

Sinds:
    23 sep 2015
    heb je zelf uberhaupt iets geprobeerd?
    porbeer eens een andere kabel. of te beginnen in een andere aansluiting of op een ander scherm :p

gr

3. Ton74

Ton74 Member

Sinds:
    zaterdag
    PC.jpg
    Ik heb een andere HDMI kabel geprobeerd. Maar nog geen andere aansluiting. Ik vind je vraag wel vreemd, omdat ik duidelijk aangeef dat dit probleem er is sinds de nieuwe kaart. Maar evengoed ben ik blij dat je mee denkt :)

Laatst bewerkt: 18 mei 2019 om 02:29
  4. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Welk model is je voeding?

5. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
    Oude drivers met DDU verwijderd voordat je de nieuwe installeerde?

6. Ton74

Ton74 Member

Sinds:
    zaterdag
    Weet ik niet precies, ik weet wel dat het een Coolermaster van 750w is

7. Ton74

Ton74 Member

Sinds:
    zaterdag
    Yep, en later ook nog schone Windows installatie

8. quiller

quiller Senior Member

Sinds:
    4 jul 2012
    Hoe oud is die voeding EN kijk eens naar het exacte type nummer aub

9. FatBoyNL

FatBoyNL Senior Member

Sinds:
    20 apr 2014
    Wat bedoel je precies met "daarna kan ik de pc zonder problemen gelijk weer aanzetten"? Was de PC uitgeschakeld dan? Of bedoel je misschien een reset?

10. Ton74

Ton74 Member

Sinds:
    zaterdag
    Ja, reset bedoel ik

11. FatBoyNL

FatBoyNL Senior Member

Sinds:
    20 apr 2014
    Deze vraag is niet erg vreemd. Op deze manier kan je wellicht uitsluiten of het aan een specifieke connector (aan gpu- of monitor-side), kabel en/of mogelijke incompatibiliteit met je monitor betreft. Etc.
    Ik zou eens DisplayPort proberen, als dat lukt met je monitor. Dat is in de meeste gevallen sowieso beter.
    De settings van je monitor kan je misschien ook resetten naar default settings. Kan ook nog wel eens helpen.

12. Ton74

Ton74 Member

Sinds:
    zaterdag
    Ik heb er net een andere voeding ingezet, en blijf hetzelfde probleem houden.

13. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    En voeding correct aangesloten,dwz inc peg connector etc?

14. Ton74

Ton74 Member

Sinds:
    zaterdag
    Yep. Ik heb vanmiddag wel 1 van de drie geheugenbankjes verwijderd en het lijkt nu goed. Moet het nog wel volledig testen

15. Ton74

Ton74 Member

Sinds:
    zaterdag
    Weer zelfde probleem

16. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    En je pc is op geen enkele wijze opgevoerd?
    Druk de videokaart nog eens goed in het slot.
    Overigens nog niet bevestigd gekregen wat de pc op een andere monitor/tv doet...

17. Ton74

Ton74 Member

Sinds:
    zaterdag
    Nee, niet opgevoerd. Ik heb de kaart opnieuw geplaatst en deze zit goed. Andere monitor heb ik nog niet geprobeerd

18. Jari van Dorsselaer

Jari van Dorsselaer Member

Sinds:
    15 mei 2019
    Misschien kan je ipv een hdmi kabel even een dvi of displaypoort kabel proberen (wat er precies inzit weet ik niet)
    Als dat niet werkt en je hebt nog garantie zou ik gewoon Gigabyte even een berichtje sturen, kijken wat die er van zeggen.

Denk niet dat ik van hulp ben, maar probeer het eens zal ik zeggen.

19. Ton74

Ton74 Member

Sinds:
    zaterdag
    Vanavond mijn oude kaart teruggeplaatst, en ben ruim 2 uur aan het spelen geweest. Mijn conclusie is dan dat er misschien iets mis is met mijn nieuwe kaart. Morgen maar even een belletje naar Alternate :)

20. Ton74

Ton74 Member

Sinds:
    zaterdag
    Kaart ligt bij Alternate. Nu afwachten wat zij denken wat er is. Na plaatsen van mijn oude kaart, helemaal geen problemen meer. ( alleen dat het een GTX 550 TI met 1 GB geheugen is, haha)