Bureaublad desktop streamen naar TV

F_algera

Senior Member
User systemen
Hallo,

Ik zou graag me beeld van mijn computer willen streamen naar mijn TV.

Ik zou bijvoorbeeld het editen van videos (Premiere elements) willen streamen naar mijn TV.

Is er een device die het beeld vloeiend kan streamen naar mijn TV

Ik kan natuurlijk mijn desktop via HDMI verbinden met de TV maar ik ben opzoek naar een draadloze methode.

F_algera

Senior Member
User systemen
Thx, voor de reacties.
Een chromecast ultra heb ik reeds aan mijn TV zitten. Ik kan hier inderdaad het bureaublad draadloos streamen naar mijn tv.
Echter vind de lag & de beeldkwaliteit wel hinderlijk in vergelijking met bekabelde verbinding.

Mira cast zal ik wellicht een keer proberen als ik over een paar maandjes de overstap naar Windows 10 dien te maken

F_algera

Senior Member
User systemen
Nu ik er over nadenk wel merkwaardig dat mijn chromecast het bureaublad cast terwijl ik in de browser Chrome een instelling aanpas. Je zou verwachten dat instellingen in de browser zich beperken tot alleen de browser.

Qua privacy wellicht een dingentje. Als ik mijn eigen bureaublad kan streamen naar een externe monitor dat zou Google dus ook het bureaublad van mijn desktop naar zichzelf kunnen sturen. (Mits een aanpassing doen dat streamen ook buiten de wifi verbinding mogelijk zou zijn)

Roel1966

Senior Member
User systemen
Echter vind de lag & de beeldkwaliteit wel hinderlijk in vergelijking met bekabelde verbinding.
Dat probleem zal je bij elke draadloze vorm blijven houden t.o.v. een bekabelde verbinding, althans wil je het allemaal een beetje betaalbaar houden. Zeker zullen er manieren zijn waarbij de lag zeer laag is maar hier is vaak ook een prijskaartje aan verbonden.

Bovenaan