1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Build voor 3440*1440

Discussie in 'Systemen en (thuis)servers' gestart door Nask, 4 apr 2019.

1. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Precies dit. je kan geen advies geven op aannames. Je zal van de feiten uit moeten gaan. Er was toen ook zo'n opgeblazen verhaal rondom Radeon VII van AMD en is die te koop? Nee, die was gelanceerd begin februari. We zijn al meer dan 2 maanden verder en hij is niet te koop.

En hierop doelde ik. De aankondiging is een maar voordat hij ook daadwerkelijk te leveren is een tweede.

2. quiller

quiller Senior Member

Sinds:
    4 jul 2012
    How man!!!! De radeon VII is effectief verkrijgbaar (reeds enige tijd) EN hij is al serieus in prijs gedaald. 719 kan je hem al voor vinden. (nog steeds te duur in mijn ogen voor een opgedreven vega maar wel in de buurt aan het komen)

En betreffende advies op aannames : Ook daar ben je fout. Je kan idd geen advies geven in de zin van 'koop ryzen 3 binnen korte tijd'... Maar je kan wel advies geven in de zin van 'als je geen te grote concessies moet doen EN als je er niet ongelukkiger van wordt kan je beter even afwachten wat ryzen 3 'gaat' doen en dan beslissen wat je gaat kopen.

3. Gamemasterr

Gamemasterr Geband

Sinds:
    9 apr 2019
    Dan doe jij echt iets niet goed met je systeem zoals de andere ook al zeggen. Ik zou er naar laten kijken door een expert als ik jouw was.

4. Luuk0161

Luuk0161 Senior Member

Sinds:
    8 jan 2018
    Ik had al een topic aangemaakt over stutters in Black ops 3 maar niemand had een oplossing.

5. Gamemasterr

Gamemasterr Geband

Sinds:
    9 apr 2019
    Dat probleem ligt ook bij black ops 3 en niet bij je hardware.

6. Luuk0161

Luuk0161 Senior Member

Sinds:
    8 jan 2018
    Jawel want een normale Intel processor heeft daar geen last van.

7. Gamemasterr

Gamemasterr Geband

Sinds:
    9 apr 2019
    Ook een Intel processor heeft daar last van. Er zijn vele duizenden threads over stutters en lage FPS bij Black Ops 3. Intel, Nvidia, AMD of wat voor merk dan ook heeft er niets mee te maken. Het is gewoon een slechte port naar pc toe.

8. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Wees nu eens reëel. Intel scoort voor gaming beter dan een AMD CPU. Dat is iets wat je overal terug ziet komen. Begin dan eens om hier op HWI naar de reviews/benchmarks te kijken.

9. Luuk0161

Luuk0161 Senior Member

Sinds:
    8 jan 2018
    Eindelijk iemand die het is uitspreekt.

10. Gamemasterr

Gamemasterr Geband

Sinds:
    9 apr 2019
    Het gaat er toch helemaal niet om wat er beter presteert? Wat maakt het uit dat een AMD CPU 5/10% minder presteert in een paar games? Wat is het punt wat je probeert te maken?

Er is iemand die stutters en zeer lage fps heeft met Black Ops 3, er staan vele duizenden topic`s met mensen die met deze game hetzelfde ervaren ongeacht wat voor een CPU/GPU. Intel, AMD, Nvidia of een combi daarvan is het probleem niet, oud of nieuw maakt niet uit.

Dus wat heeft dit
    er dan mee te maken?

11. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Het heeft er mee te maken dat we advies geven voor een build waarmee gegamed gaat worden. Daar zal een Intel CPU beter in passen. Hierboven halen we alleen zaken aan waarom je bijvoorbeeld beter voor een ander kan gaan.

12. Gamemasterr

Gamemasterr Geband

Sinds:
    9 apr 2019
    Ik zie dat het ook al is aangehaald door een andere gebruiker @DatAccountz dus heeft het verder geen zin meer om erop te reageren.

13. Nask

Nask Senior Member

Sinds:
    24 jan 2007
    Ik heb Black Ops 3 op mijn huidige machine gespeeld. Geen problemen mee gehad.
    Voor mijn build is het belangrijk dat deze meerdere jaren meegaat. Nu weet ik niet wat zwaarder gaat wegen op lange termijn, die extra threads van AMD of de hogere kloksnelheid van de Intel. Iedereen heeft natuurlijk zijn of haar mening. Het wordt er op deze manier niet makkelijker op om een beslissing te gaan nemen. Kan het geld maar één keer uitgeven. Dan wel meteen goed.

14. Freezoide

Freezoide Member

Sinds:
    5 mei 2011
    CPU koeler
    - Ik zou overwegen een 120/140mm AIO koeler te gebruiken i.v.m. voorkomen van thermal throttling + later wél eventueel overclocken. Dit is overigens ook afhankelijk van hoe koel de ruimte is waarin je hem plaatst wanneer het zomer is bijvoorbeeld. Ik ben hier iets in bevooroordeeld gezien m'n kamer enorm warm is.

CPU en mogelijk overclockpotentieel
    - Ik geloof dat op ultrawide i.c.m. een 2080 je geen miskoop doet wanneer je een 2700x of een 9700k. Enkel een 2080 TI zou iets tegengehouden worden door een 2700x qua gaming gezien in games core frq > # cores wat minimale verschillen geeft. Echter met een 2080 TI heb je gerust het geld om ook nog even te upgraden naar een 9900k; omdat je dan toch al het beste van het beste koopt.
    - Zodra je rond je huidig budget een gaming pc koopt zou ik wel overwegen om (later) de cpu op z'n staart te trappen. Overclocken is vrij toegankelijk tegenwoordig en in dat geval lijkt me Intel de betere keuze gezien het overclockpotentieel veel hoger ligt. Een fps verschil is dan op te merken, vooral zodra je de fps counter aan hebt staan.

Ik speculeer dat op lange termijn de zogenaamde chiplets en/of varianten van beide merken een nieuwe fase van CPU's inslaan; voornamelijk als er 2e of 3e generaties verschijnen. Om die rede betwijfel ik dat een 9700k eerder zal verouderen dan een 2700x omdat zowel het core aantal van beide CPU's áls met name de core frequency van de 2700x te kort zullen schieten tegen die tijd. 5ghz lijkt vooralsnog de nieuwe kroon te worden betreffende frequentie. Daarnaast zullen chiplets met gemak cpu's met 32 cores of meer opleveren en lijkt zowel 8 als 16 threads geheel in het niet te vallen.

GPU
    Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat een 2080 prima is op die resolutie; lager zou ik niet gaan. Een 2080 TI zou wel wat extra fps aan ruimte geven op ultrawide én je kan daarmee DLSS verwaarlozen, maar het verschil qua prijs is dat bij lange na niet waard.

Opslag
    Wél zou ik overwegen de sata SSD eruit te laten en dan bijvoorbeeld een m.2 SSD van 1 TB te nemen en grotere HDD te nemen, zeg 6TB.
    Je kan met 1 TB zat games installeren om mee bezig te zijn en het scheelt je een partitie. De toegevoegde waarde van een extra TB zie ik niet; enkel een overkill aan geinstalleerde games welke je bij een 1TB m.2 SSD ook al hebt ^^

15. Luuk0161

Luuk0161 Senior Member

Sinds:
    8 jan 2018
    Perfecte uitleg.

Freezoide vindt dit nuttig.