Build iets te warm en te luid, tijd voor nieuwe fans?

DatAccountz

Senior Member
Die powerthrottle gooit weer roet in het eten. Als ik zo je getallen bekijk, heb je niet echt veel gewonnen.

Ik zou niet 100-150mv extra overhebben voor 50mhz en 1-2 fps winst. We hebben duidelijk een andere filosofie, en je begrijpt niet helemaal het concept van een voltage-frequency wall. Je gaat zo dicht op de grens zitten, dat het benodigde voltage astronomisch toeneemt.

Je gaf aan het duidelijker te hebben verwoord in de DM, maar je hebt het concept nog niet helemaal begrepen. Nou ja, dan moet je maar extra fans kopen en de herrie voor lief nemen.

Laatst bewerkt:
de core clock kan inderdaad lager maar de 1 a 2 fps waar jij over spreekt is alleen de winst na het undervolten met de overclock. die komt dus nog op de winst die er met de overclock zelf al was. Jij koopt waarschijnlijk een gpu om hem zo efficient mogelijk te laten draaien en ik zoek liever de grens op, doel behaald dus :) Wat hij doet in-game moet ik nog bekijken, aan de hand daarvan kan ik altijd nog kijken wat ik doe met de coreclock.

LaCrimosa

Senior Member
Niemand duidt hier het echte probleem aan: De Masterbox MB600L zelf. Deze behuizing is een ramp als het komt op airflow door een nagenoeg volledig afgesloten front.

Comp User

Senior Member
Ik heb er - zoals eerder gezegd - helemaal niets met zo'n discobol.

Ik vind het dan ook erg jammer dat (bijna) elk (high-end) moederbord (met een fatsoenlijke stroomvoorziening) steeds meer verlichting krijgt.

Hetzelfde lijkt op te gaan bij videokaarten, al heb ik - op dit moment - geen zware videokaart nodig, een 1050(Ti) of RX 550 / 560 is voorlopig nog voldoende, daar is de discobol (voorlopig) nog niet (standaard) aanwezig.

Daar worden de borden duurder dan wanneer het er gewoon op zit en je het uit zet omdat ze hier weer een andere productie lijn voor moeten bouwen, ander doosje, andere handleiding. Snap dus echt de haat niet richting wat rgb omdat het vaak gewoon uit te zetten is. En het is ook niet zo dat het ten kosten gaat van iets heel belangrijks.

Krijg overigens een dikke bekeuring dus ik wacht nog even met andere fans

DatAccountz

Senior Member
Een paar SMD LEDjes plaatsen op een bord zijn echt de kosten niet haha. Software gebruiken ze toch al voor hun andere producten. Het zit er overal op, omdat het feitelijk geen investering is.

Net als dat elke 100-120hz TV 3D heeft.

Bovenaan