1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

breedbeeld op sli

Discussie in 'Videokaarten & 3D-chips' gestart door dolorfin, 18 jul 2006.

1. dolorfin

dolorfin Senior Member

Sinds:
    19 mei 2005
    hallo allemaal

ik heb 2x 7800gt in sli draaien.
    nu wil ik mijn huidige scherm (iiama 481s) gaan vervangen door een breedbeeldscherm.
    welke weet ik nog niet,maar dat is nu niet van toepassing.
    (ik denk aan iets van een samsung 244t)
    nu las ik ergens dat je deze schermen aan moet sturen met duallink dvi.
    mijn kaarten schijnen dat wel te ondersteunen,maar pikken ze dat automatisch op,
    of moet je het instellen in de drivers???
    draait die duallink dan ook in sli???
    weet iemand ook wat de hogere resolutie van zo n scherm met de framerate doet?
    scheelt dat veel?maw kan mijn configuratie dat aan,of kan ik beter op zoek gaan naar ook een andere graka?
    ik haal nu 12400 punten in 3dmark05 (ligt overgeklokt)
    en 6300 punten in 3dmark06
    laatste vraag;
    als ik mijn huidige scherm er bij aan wil sluiten (als 2e bureaublad)
    kan ik dan gewoon 1 van de overige dvi aansluitingen gebruiken?
    totaal zijn er dus 4 waarvan nu 1 wordt gebruikt (van de bovenste kaart)
    draait dat 2e scherm dan ook in sli?

ik weet dat het veel vragen tegelijk zijn ,maar hoop dat iemand mij
    er een antwoord op kan geven,ik kan er namelijk niks zinnigs over vinden
    op internet.:)

bvd dolorfin

2. scorpion138

scorpion138 Senior Member

Sinds:
    27 jun 2005
    dual link heb je pas nodig als je een resolutie hoger is dan 1920*1200.
    De dual link word ondersteund voor 7800 reeks (zie maar bij xpx 600 renegrade versie 1).
    dual link werkt bij sli en *quad sli

"als je al een dual link hebt aangesloten kan je geen 2de monitor meer aansluiten?"

3. Sluuut

Sluuut Senior Member

Sinds:
    25 sep 2003
    De Samsung 244T schijnt nogal last te hebben van Input lag, dus die wil ik je het liefst gelijk afraden.

Ik kan inderdaad bevestigen dat dat pas moet vanaf boven de 1920x1200, en bijna elk 23/24" scherm heeft een resolutie van 1920x1200 en daarom geen dual-link DVI nodig.

SLI met 2 van die kaarten die je nu hebt is een prima configuratie voor zo'n scherm. Vanaf 1280x1024 wat je nu draait, zal volgens een website (ben de naam vergeten maar was wel een trusted one, zoiets als Toms Hardware) zal 1600x1200 43% meer vragen van je videokaart(en) dan 1280x1024. Het hangt er natuurlijk ook vanaf of je AA draait en AF. Bij hogere resoluties schijnt het al behoorlijk scherper te worden en schijn je minder snel AA te willen/hoeven draaien. 1920x1200 lijkt me prima te doen met de 2 videokaarten die je hebt.

Durf ik niet met zekerheid te zeggen maar het lijkt me logisch dat je alle 3 de overige DVI aansluitingen kunt gebruiken. Misschien is het beeld van de 2e kaart iets mooier omdat hij op de 1e al beeld uitzend, maar dat kun je op dat moment het beste testen.

En ja, het 2e scherm draait dan ook gewoon in SLI.

4. Jaap Terlouw

Jaap Terlouw Hardware.Info Crew alumnus

Sinds:
    17 jun 2006
    Ik heb 1 X1900XTX en draai spellen op 1920x1080 zonder FSAA. Want op een 42" scherm heb je dat toch niet nodig op die resolutie, en de afstand tot je scherm is dan meestal ook groter. Dus veel merk je er niet van. Je hebt wel haarscherp beeld.

Ik heb ook geen Dual-link DVI nodig trouwens.

5. Reg-Edit

Reg-Edit Senior Member

Sinds:
    23 mrt 2006
    Als je SLI enebled dan gaat er 1 scherm uit (als je er 2 hebt aangesloten) zodat alle power naar 1 monitor gaat (hoofdmonitor)