BMW E-sys f series

d_samusamu

Member
Hallo mensen,

Ik weet niet als ik hier aan de goede adres zit.
Heb een programma gedownload om aanpassingen te doen aan BMW's. (Coderen)
Nu vraag ik me af als hier mensen zijn die dat ook doen en of welke laptop ik daarvoor moet uitkiezen.

Alvast bedankt:)

Roel1966

Senior Member
Ik ben zelf geen monteur en heb verder geen persoonlijke ervaring met dit soort dingen maar weet wel in elk geval dat je niet zomaar met een laptop je BMW zelf kan gaan tunen. Hiervoor heb je aparte apparatuur nodig die niet goedkoop is en BMW die ook niet zomaar ter beschikking gaat stellen. Dus dat soort programmatjes heb je niets aan en blijf er ook maar vanaf voor dat je je BMW om zeep gaat helpen.

DatAccountz

Senior Member
Sowieso zou ik inderdaad zonder achtergrondkennis daar niet zomaar aan beginnen. En nee dat is auto tuning, daarvoor zit je hier aan het verkeerde adres.

seb83

Senior Member
En nee dat is auto tuning
Dit gaat over het inleren van opties, aanpassen van modules etc. Niet over tuning.

Hiervoor heb je aparte apparatuur nodig die niet goedkoop is en BMW die ook niet zomaar ter beschikking gaat stellen.
OBD apparatuur kun je gewoon online bestellen.

Nu vraag ik me af als hier mensen zijn die dat ook doen en of welke laptop ik daarvoor moet uitkiezen.
Wat voor BMW heb je? Ik zou je adviseren om je aan te melden op bimmerportal, daar zitten ervaren coders die je veel beter kunnen helpen dan hier. http://www.bimmerportal.nl/forum

Roel1966

Senior Member
OBD apparatuur kun je gewoon online bestellen.
Dat kan zeker maar je kan niet zomaar met alle OBD 2 readers in allerlei modules komen, laat staan dat je die kan gaan coderen. Kijk b.v. maar als je je sleutel kwijt bent en een nieuwe sleutel aangeleerd moet worden, dan kan je naar de dealer gaan en lukt niet met standaard OBD2 readers. Kijk voor de grap maar eens op Youtube naar South Main Auto repair, die doet veel met OBD readers en loopt tegen genoeg problemen aan.

seb83

Senior Member
Een transponder, nee, dan noem je er ook wel 1.

Maar goed, TS moet uiteraard weten wat ie doet. Hoe dan ook is bimmerportal een goede plek om te beginnen.

Bovenaan