1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Bluetooth streamen hapert

Discussie in 'Overige componenten (geluidskaarten, controllers)' gestart door Skatawes, 16 nov 2016.

1. Skatawes

Skatawes Senior Member

Sinds:
    23 jun 2010
    Hallo,

Ik heb sinds ongeveer 2 maanden Edifier r1700bt speakers. Eerder heb ik altijd mijn iPad gebruikt om via Bluetooth hier naartoe te streamen, wat perfect werkt. Ik heb niet veel later een Bleutooth Adapter(https://www.bol.com/nl/p/bluetooth-4-0-usb-micro-dongle-adapter/9200000058441361/) gekocht, en deze heeft het de eerste paar weken perfect gedaan. Echter is het nu zo dat met het streamen, er heel veel haperingen zijn. zo speelt hij een paar minuten muziek perfect af, en dan plots is hij een paar seconden enorm aan het haperen, en dit gaat zo maar door.

Streamen met mijn iPad werkt nog steeds perfect en ook de muziek gewoon op de speakers van mijn PC afspelen werkt zonder problemen. Ik heb al geprobeert het apparaat opnieuw te verbinden, en ook heb ik hem meerdere malen veranderd van USB poort en aan/uit gezet.

Heeft iemand een idee waardoor dit komt, of is deze adapter gewoon defect?

2. IemandDy

IemandDy Member

Sinds:
    19 aug 2016
    Het ene apparaat kan stukken beter omgaan met bluetooth dan het ander, hoe duurder is meestal hoe beter.
    De adapter die voor het bluetooth signaal van je iPad zorgt zal om en nabij de 50 euro gekost hebben, wat niet het geval is met die adapter die jij gekocht hebt. Die kost namelijk maar een kleine 10 euro. Hier kan je ook geen top streaming van verwachten, eigenlijk kan je dit nooit verwachten van bluetooth. Zo veel mogelijk bekabeld, kan het niet bekabeld, doe het dan via wifi maar alleen als het echt echt nodig is via bluetooth. Succes :)

3. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Kan diverse oorzaken hebben zoals dat er b.v. iets in de buurt ligt wat stoort op het bluetooth signaal zoals een smartphone, want bedenk erbij dat bluetooth veel beperkter is dan b.v. een wifi signaal. Maar het kan ook soms aan de usb poort liggen die je gebruikt en je eens een andere usb poort kan proberen. Verder kan het zijn dat er bepaalde energie instellingen ingeschakeld staan waardoor de usb poorten telkens in een slaapstand gezet worden.

4. Skatawes

Skatawes Senior Member

Sinds:
    23 jun 2010
    Ah ja natuurlijk, kwalitatief zal de adapter wat minder zijn dan die in mijn iPad.

De speakers zijn niet bedraad omdat ze relatief ver van de PC staan, er zijn ook gewoon nog speakers aangesloten op de PC, dat werkt wat beter met het spelen van games bijvoorbeeld(en het schakelen tussen speakers is een nachtmerrie).

Energie instellingen heb ik al gecontroleerd, er staat hier niet iets in wat de poorten deactiveert, verder heeft de adapter ook een LED welke activiteit aantoont. Verschillende USB poorten ook geprobeerd, er is geen merkbaar verschil hierin.

Anyways, de speakers geheel uitzetten en hierna opnieuw verbinden is een oplossing tot het probleem.

5. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Ik weet niet of je de speakers al eens om uit te proberen een stuk korter bij gezet hebt bij de pc, want dan kan je even controleren of misschien de afstand te groot is. Bluetooth is nu eenmaal niet zo ideaal op grotere afstanden ook al schrijven ze dan b.v. 10 of 20 meter maar dat moet je met een flinke korrel zout nemen.

Als afstand nu het probleem is tussen de speakers en die bluetooth adapter dan zou je nog kunnen kijken een usb verlengkabel te gebruiken en je de adapter dan korter bij de speakers legt. Maakt het nu niet uit wanneer je de speakers korter bij zet dan ligt het toch puur aan de kwaliteit van dat adaptertje en kan je beter een wat duurdere en betere pakken.

Sw333t vindt dit nuttig.
  6. Skatawes

Skatawes Senior Member

Sinds:
    23 jun 2010
    Ze stonden eerder op ongeveer 4-5 meter afstand, ma naar de eerste keer heb ik ze een stuk dichterbij gezet(2 meter)