1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Blauwe lichten, help!

Discussie in 'Televisies en projectoren' gestart door Jilmer Russchen, 13 jun 2019.

1. Jilmer Russchen

Jilmer Russchen Member

Sinds:
    13 jun 2019
    Beste allemaal, zoals op de foto te zien heeft mijn tv last van allemaal blauwe vlekken vanuit de onderkant van de tv. Ik vroeg me af wat dit is en of dit te repareren valt. De tv is een Lg 55UH668V Heel graag hoor ik van jullie! Groet Jilmer. foto: https://imgur.com/6t1jeRn

2. xzandr

xzandr Senior Member

Sinds:
    15 jun 2011
  3. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Dit is gewoon foute montage of transportschade. Te veel druk aan de rand. Komt vaker voor bij slecht ontwerp. In sommige gevallen te verhelpen door zelf te hermonteren.

Ding heeft zeker ook enorme backlightbleeding om die plekken?

WhiteSnake vindt dit nuttig.
  4. Jilmer Russchen

Jilmer Russchen Member

Sinds:
    13 jun 2019
    Sorry geen expert op deze gebieden, maar volgens mij wel ja.

5. Jilmer Russchen

Jilmer Russchen Member

Sinds:
    13 jun 2019
  6. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Leeftijd? Hoe lang al probleem?

7. Jilmer Russchen

Jilmer Russchen Member

Sinds:
    13 jun 2019
    Tv is rond de 2.5 jaar oud, probleem sinds ik hem heb, wat een weekje geleden is. Ben bang dat het tijdens het vervoeren is gebeurd ondanks dat we hem wel voorzichtig vervoerd hebben.

8. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    2e hand gekocht dus. Getest voor aankoop en toen wel goed? Het is altijd raadzaam een grote TV verticaal te vervoeren, ipv liggend.

9. Jilmer Russchen

Jilmer Russchen Member

Sinds:
    13 jun 2019
    Jep hebben we ook gedaan, in de doos zelfs nog. Bij de verkoper niks gezien van de blauwe gloed dat is het gekke. Maar ik denk dat dit niet te repareren valt of wel?

10. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Soms helpt het om hem in de doos nog een keer te laten vallen...

Een tijd geleden was daar nog een keer heisa over; een paar Amerikaanse reviewers hadden een megagroot Samsung scherm wat slecht scoorde. Hebben 'm laten vallen van een voet hoog ofzo, in de doos uiteraard, en toen deed 'ie het beter. Toen heeft Samsung wat aanvullend onderzoek gedaan. Ik kan het helaas niet terugvinden.

Alles moet tegenwoordig zo goedkoop mogelijk en reviewers weten er vaak te weinig van of hebben geen tijd genoeg om een gedegen review te doen op zulk soort punten.
    De materialen van nu maken het ook makkelijker alles steeds dunner en fragieler. Dat heeft ook wel wat voordelen, maar dus ook nadelen. Een nieuwe monitor met een modern paneel en LED backlight verbruikt bijvoorbeeld maar een fractie van wat een tien jaar oud IPS scherm met CCFL backlight stookt. Dat oude scherm is echter veel dikker en niet bepaald borderless. Dat is ook zoiets; die dunne randen maken het ook moeilijker om het goed te doen.

Of je backlightbleed goed ziet of niet hangt heel erg af van wat je bekijkt; een witte webpagina in een goed verlichte ruimte vs een donkere film in een kamer met gedimd licht... dat maakt nogal uit.

Grote bedrijven doen er alles aan om te dingen zo te ontwerpen dat het goedkoper wordt. Er zijn massa's mensen die als baan hebben om bestaande producten te herontwerpen voor goedkopere productie. Dat kan soms met behoud van kwaliteit... soms zelfs met verbetering, maar maar al te vaak gaat dat samen met kwaliteitsvermindering. Ik heb hier nu een Dell U3014 staan, een fors stuk nieuwer en zuiniger dan de Dell 3007WFP-HC die ik ervoor had (en nog steeds heb op een ander bureau). Maar het plastic van de U3014 is toch een stuk gammeler. Maar zolang je er niet aanzit merk je daar niks van. Het ziet er op zich fancy uit, al had ik liever gehad dat het gewoon matzwart was in plaats van zo'n neppe geborstelde alu look. En oh; die U3014 was trouwens niet goedkoper dan de 3007WFP-HC... Dell zal er ongetwijfeld wel meer aan overgehouden hebben.

Laatst bewerkt: 13 jun 2019