Bitdefender vs Norton

Metaltoby

Senior Member
Ik maak al jaren gebruik van Bitdefender en ik ben aardig tevreden met de mogelijkheden die Bitdefender biedt.

De ingebouwde Bitdefender VPN dienst heb ik een jaar gebruikt maar ik was niet tevreden i.v.m. de privacy waarborging en Netflix streaming.

Toch twijfel ik om het abonnement te verlengen omdat Bitdefender volgens de laatste testen niet alle malwareaanvallen heeft doorstaan. Norton Internet security (zware belasting CPU en goedkoper) heeft dat wel doorstaan.

Ik neig naar Norton Internet Security.

Kuunnen jullie mij helpen om een goed onderbouwde keuze te maken?

Laatst bewerkt:

jurrian120

Senior Member
Ik maak al jaren gebruik van Bitdefender en ik ben aardig tevreden met de mogelijkheden die Bitdefender biedt.

De ingebouwde Bitdefender VPN dienst heb ik een jaar gebruikt maar ik was niet tevreden i.v.m. de privacy waarborging en Netflix streaming.

Toch twijfel ik om het abonnement te verlengen omdat Bitdefender volgens de laatste testen niet alle malwareaanvallen heeft doorstaan. Norton Internet security (zware belasting CPU en goedkoper) heeft dat wel doorstaan.

Ik neig naar Norton Internet Security.

Kuunnen jullie mij helpen om een goed onderbouwde keuze te maken?
Wat is goed? IS heel erg afhankelijk van de gebruiker. Zelf gebruik ik Windows Defender en gezond verstand. Weet wel dat je met een AV altijd achter de feiten aanloopt. Een virus etc moet eerst bekend zijn voordat je jezelf ertegen kan beschermen.

Als je niet al te veel op "vreemde" sites zit kom je al een heel eind.

Mijn advies is om bij Windows te blijven. Tenzij je weet dat je zelf veel "vreemde" sites en bestanden binnen haalt.

joz

Senior Member
Een virus etc moet eerst bekend zijn voordat je jezelf ertegen kan beschermen.
Er zit vaak wel zoiets als heuristic analysis in AV, dus dat statement klopt niet helemaal.
Maar goed, elke virus bouwer test gewoon zijn virus in een VM met de laatste versies van de grootte AV bouwers. Dus dat is ook maar beperkt wat waard.

Ben het wel eens met je advies :)
Ik vond Norton in het verleden echt een drakerige resource hog. Met ongelofelijke irritante feature bloat. Laatse keer dat ik het gebruikt heb was onder Windows 98 geloof ik, dus da's wel tijdje geleden.

Flipking94

Senior Member
Weet wel dat je met een AV altijd achter de feiten aanloopt.
Dat is niet waar. Een goede AV hun database wordt 24/7 up to date gehouden met nieuwe malware en/of ransomware. De kans dat je dus geïnfecteerd raakt is heel klein, maar er is nog altijd een kans. Er zijn miljoenen mogelijke verschillende ransomware troep op het net te vinden, zelfs een goede AV kan niet tegen alles bescherming bieden. Bij downloaden van content ben je gewoon een risicofactor, die wordt verhoogt door het downloaden van illegale content. Je gezond verstand gebruiken is inderdaad een wijze raad, maar als je veel download, is een goede AV een prima keuze voor nog geen twee tientjes per jaar.

@joz norton heeft inderdaad bij de eeuwwisseling een erg slechte naam gemaakt. In ieder geval genoeg reden om het links te laten liggen, ondanks dat het een Amerikaans bedrijf is.

Edit; blijkbaar heeft norton vandaag de dag wel de eerste plaats in AV, gevolgd door McAfee. Misschien ook niet onlogisch, gezien deze twee meestal voorgeïnstalleerd staan. Maar bon. Bron

Laatst bewerkt:

jurrian120

Senior Member
Dat is niet waar. Een goede AV hun database wordt 24/7 up to date gehouden met nieuwe malware en/of ransomware. De kans dat je dus geïnfecteerd raakt is heel klein, maar er is nog altijd een kans. Er zijn miljoenen mogelijke verschillende ransomware troep op het net te vinden, zelfs een goede AV kan niet tegen alles bescherming bieden. Bij downloaden van content ben je gewoon een risicofactor, die wordt verhoogt door het downloaden van illegale content. Je gezond verstand gebruiken is inderdaad een wijze raad, maar als je veel download, is een goede AV een prima keuze voor nog geen twee tientjes per jaar.

@joz norton heeft inderdaad bij de eeuwwisseling een erg slechte naam gemaakt. In ieder geval genoeg reden om het links te laten liggen, ondanks dat het een Amerikaans bedrijf is.

Edit; blijkbaar heeft norton vandaag de dag wel de eerste plaats in AV, gevolgd door McAfee. Misschien ook niet onlogisch, gezien deze twee meestal voorgeïnstalleerd staan. Maar bon. Bron
Letterlijk je 2e zin. Het kan best zijn dat een database bijgehouden word maar dat betekend dat hij al bestaat. Dus loop je achter de feiten aan. Buiten dat deel doelde ik ook op de zero day virussen etc. Daarom refereerde ik ook naar dat je met je gezonde verstand al heel ver komt.

Metaltoby

Senior Member
Het is zeker goed om windows defender te nemen als je normaal gebruik van de pc maakt. Maar als je zelf voor het werk of prive op sites rondsurft die lak hebben aan privacy en graag hun eigen programmatjes mee-installeren lijkt het mij goed om een goede internet bescherming te hebben. Norton of Bitdefender voldoen denk ik allebij en ik weet uit eigen ervaring dat je bij aanschaf van het totale pakket sporadisch nog wel eens problemen ondervind van dit soort sites ondanks de bescherming.

Ik test momenteel Norton om te zien dit pakket net zo gebruiksvriendelijk en uitgebreidt is als Bitdefender. Ik heb al gezien dat Bitdefender een betere tool heeft om bestanden op te ruimen. Ik trek nog geen conclusie want ik wacht mijn proefperiode af.

Hartelijk dank voor jullie advies!

jurrian120

Senior Member
Het is zeker goed om windows defender te nemen als je normaal gebruik van de pc maakt. Maar als je zelf voor het werk of prive op sites rondsurft die lak hebben aan privacy en graag hun eigen programmatjes mee-installeren lijkt het mij goed om een goede internet bescherming te hebben. Norton of Bitdefender voldoen denk ik allebij en ik weet uit eigen ervaring dat je bij aanschaf van het totale pakket sporadisch nog wel eens problemen ondervind van dit soort sites ondanks de bescherming.

Ik test momenteel Norton om te zien dit pakket net zo gebruiksvriendelijk en uitgebreidt is als Bitdefender. Ik heb al gezien dat Bitdefender een betere tool heeft om bestanden op te ruimen. Ik trek nog geen conclusie want ik wacht mijn proefperiode af.

Hartelijk dank voor jullie advies!
Dit systeem is dat een privé PC of een van de zaak?

Metaltoby

Senior Member
klopt maar ik neem normaal gesproken een licentie met 10 apparaten en daar beveilig ik ook mijn werk laptop mee. Zij hebben gewoon windows defender.

jurrian120

Senior Member
klopt maar ik neem normaal gesproken een licentie met 10 apparaten en daar beveilig ik ook mijn werk laptop mee. Zij hebben gewoon windows defender.
Dan is dit dus bedrijfs apparatuur uitrusten met privé software. Zal ik zelf nooit doen (laat het maar in de soep lopen) krijgen ze ook eindelijk een idee waar ze juist niet op moeten bezuinigen.

In een bedrijf werk je namelijk ook met eindgebruikers die niet al te veel kennis hebben van IT, dus wat ze wel en niet kunnen doen.

Laatst bewerkt:

joz

Senior Member
lijkt het mij goed om een goede internet bescherming te hebben.
Dit ruikt wel sterk naar een onderbuik gevoel. Ik zie hierin geen objectieve onderbouwing.

Daarmee wil ik verder niet zeggen of je het wel of niet moet doen. Maar ik zou zelf iig nooit zo keuzes maken. Dergelijke "argumentatie" is voor mij persoonlijk niets waard.

eropsiol

Member
Wat is goed? IS heel erg afhankelijk van de gebruiker. Zelf gebruik ik Windows Defender en gezond verstand. Weet wel dat je met een AV altijd achter de feiten aanloopt. Een virus etc moet eerst bekend zijn voordat je jezelf ertegen kan beschermen.

Flipking94

Senior Member
Weet wel dat je met een AV altijd achter de feiten aanloopt
En wat is zero day protection dan? Er wordt heus wel onderzoek gedaan naar nieuwe malware (virus is een benaming uit de volksmond), met een av ben je daar beter tegen beschermd. Echter heeft windows zijn beveiliging zodanig opgeschroeft dat ik het niet meer acceptabel vind om een betaald av aan te bevelen, ondanks dat ik al jaren kaspersky gebruik.

Dabomb

Senior Member
Ik gebruik momenteel norton.. Ik heb loop de jaren al diverse gebruik, en ze hebben allemaal wel iets wat je er niet goed eraan vind.
Alleen bij sommige anti-virus pakketten bij meer licenties kom je duurder uit.. Gebruik momenteel een 5 licentie pack, zodat ik deze scanner op alle gebruikte apparaten kan installeren. En als die verloopt krijg ik einde gebruik een aardige korting om een nieuwe te kopen, vaak maar 25 euro ongeveer voor 5 licenties voor 1 jaar.

Bovenaan