Bibberende cursor met Optical Mouse

Salrijn

Senior Member
User systemen
Ja niet echt fijn weer he? op ze zachtst gezegd dan.
Maar goed dat ik volgende week effe tussendoor naar Rhodos kan! Daar schijnt het boven de 30 graden te zijn nog...

Wij hebben net een interview gehad met een HIO-er in het bedrijfsleven en die zal niet meer terug willen.

Ik vind de HIO opleiding veels te theoretisch, in de praktijk schijnt het allemaal heel anders te gaan.

Ik heb ze gedaan op de toenmalige HTS van Heerlen (tegenwoordig Hogeschool Limburg). Er zat inderdaad vrij veel theorie in, en een groot gedeelte darvan in nu alweer achterhaald (wie gebruikt er tegenwoordig nog SDM of JSP?). Ondanks dat leer je hierdoor wel veel sneller nieuwe technieken aan dan mensen die deze achtergrond niet hebben.
Wij hadden trouwens van de pakweg 30 lesuren ongeveer 10 uur praktijk (m.n programmeren). Daarnaast had deze 4-jarige opleiding 3x een stageperiode vaneen half jaar. Dus wat dat betreft deed je veel praktijkervaring op.

Toen ik pas afgestudeerd was dacht ik ook "wat heb ik in 's hemelsnaam aan die opleiding gehad?", maar ik kom er steeds meer achter dat het eigenlijk toch wel een verrekte goede opleiding was.

Als je de automatisering in wilt gaan, vind ik HIO absoluut de beste keuze. Je kunt ook HEAO BI gaan doen (veel te economisch en theoretisch) of Informatica of Kennistechnologie op een TU. Maar da's nog veel theoretischer en abstracter (ook erg veel "hogere" wiskunde, waar je mijns inziens in praktijk echt niks aan hebt).

HIO is bij de alternatieven vergeleken helemaal niet theoretisch.

Salrijn

Senior Member
User systemen
Neuh, het moet maar zo, leuk is anders maar het zal wel zo horen en godsgruwelijk irritant is het nou ook weer niet. Het oppervlak zal wel niet helemaal 100% recht zijn......al vind ik dat nogal knullig want echt veel vlakker kan je het nie krijgen...en daar zou hij toch zeker tege moeten kunnen want een muismat is natuurlijk ook niet 100% vlak...........blablavblsbls

Heb toevallig van de week de optische MouseMan van Logitech voor een collega geïnstalleerd. Ik moet zeggen dat het ding op geen enkele manier van z'n wijs te krijgen was. Het enige dat-ie niet leuk vond was een spiegelend oppervlakte :D
Het beige-bureaublad, de muismat, een wit A4, een bruin-lederen agenda; het maakte 'm allemaal niks uit. Schitterend dingetje, moet ik zeggen!

Bovenaan