Beste vpn provider

Metaltoby

Senior Member
Hoi, Mijn VPN abonnement van bitdefender loopt binnenkort af. Ik zou graag willen weten wat de beste en veilige VPN provider is op dit moment.

Bitdefender VPN slaat zelf geen logs op, dat is door de helpdesk bevestigd maar hoe hard is zo'n uitspraak? Internationaal Netflixen via VPN is niet mogelijk met Bitdefender VPN.

Natuurlijk zijn er genoeg gesponsorde advertising paginas maar mijn vraag is wat is wat betreft jullie de beste VPN provider en waarom?

Beste VPN providers volgens een aantal review pagina's:

r0xz

Senior Member
Oef, de beste weet ik niet... ik zit zelf bij privateinternetaccess en die is iig een voldoende waard denk ik.

Even een lijstje belangrijke punten: (als ik er vergeet meld het even aub)
-1: maximale bandbreedte van je ISP te halen
-2: geen logs
-3: apps voor elk platform aanwezig
-4: p2p support (geen blokkades en port forward)
-5: meerdere apparaten tegelijk
-6: blokken van ads, trackers en malware
-7: kill switch
-8: voldoende servers

PIA:
1: nee (ze zeggen zelf unlimited, maar wellicht veel mensen op dezelfde servers)
2: geen logs
3: ja
4: ja (port forward maar op enkele servers, en moeilijk op uit te komen met de app)
5: ja
6: ja
7: ja
8: ja (al heb ik niet de max bandbreedte van mijn ISP)

Laatst bewerkt:

r0xz

Senior Member
Volgens RTL is het naast een betrouwbare ook een erg goedkope Vpn provider.
Goedkoop inderdaad. Mijn voornaamste reden om voor PIA te kiezen was voor mij dat ik die gateway het vaakst langs zien komen op irc. Niet dat dat nou zojuist een goeie reden zou moeten zijn voor anderen...

Forum m8

Senior Member
Maar als je het alleen gebruikt voor Netflix blokkades omzeilen... dan boeit het toch allemaal niet of er wel of geen logs bijgehouden worden..

joz

Senior Member
@joz
Weet jij misschien of er goeie apps of firefox extensies zijn voor openvpn op een vps?
Een VPN stel je meestal system wide in zodat alles over de VPN loopt, bijvoorbeeld ook andere apps dan een browser.
Dus nee, dat weet ik niet aangezien ik het altijd systemwide doe :)

Crewz

Senior Member
tja, de beste... het ligt er een beetje aan wat je nodig heb. Als het om blokades omzeilen gaat kan je het besten een dedicated ip hebben. Qua snelheid moet je een vpn service hebben die in Nederland een server heeft. Als het om pure beveiliging gaat moet je denken aan TOR, P2P, of Double VPN.

Naar mijn mening is NordVPN de beste, ze hebben heel wat servers, bieden een dedicated ip mogelijkheid, en je kan een TOR verbinding in stand brengen. Verder is de snelheid verlies heel laag, ik merk eigenlijk geen verschil.

Metaltoby

Senior Member
Ik heb inmiddels gekozen voor surfshark. Even wat opstart problemen nadat ik de Google extensie en de Windows app simultaan liet werken. Nu alleen de Google extensie is geactiveerd merk ik nauwelijks verlies in snelheid. Dat scheelt natuurlijk wel per land. Surfshark is qua privacy een stukje beter in vergelijkING met Bitdefender VPN.

Bovenaan