Beste usenet provider?

Status
Niet open voor verdere reacties.
7

78134

Gast
User systemen
Ik heb geen usenet provider meer. Dat heeft toch ook geen nut meer nu je niet meer mag downloaden?
Wat zou er gebeuren als er geen politie en flitskasten langs de snelweg zouden staan? Precies dan gaat de snelheid wel omhoog.
Met downloaden hetzelfde. Zolang er geen controle op is, en straffen op staan, zien veel mensen nog geen noodzaak om ermee op te houden.

Dat is een oud artikel uit 2012. Dat is het gevaar van internet. Ga er maar vanuit dat 99% onzin, niet waar of niet meer waar is.

Downloaden is nu verboden dankzij die boeven in Brussel en de sukkels in Den Haag.

Sw333t

Senior Member
User systemen
Wat zou er gebeuren als er geen politie en flitskasten langs de snelweg zouden staan? Precies dan gaat de snelheid wel omhoog.
Met downloaden hetzelfde. Zolang er geen controle op is, en straffen op staan, zien veel mensen nog geen noodzaak om ermee op te houden.
Ik heb eerder in mijn leven een boete gekregen voor de zogenaamde Twilight cd's en dvd's en die was niet misselijk. Ik kijk er wel voor uit. Het risico dat je een boete kunt krijgen is het mij niet waard in ieder geval.

Sprakeloos

Senior Member
User systemen
Om nog maar even on topic te blijven, ik gebruik supernews (eigenlijk hetzelfde als giganews, maar dan goedkoper) betaal vziw 6 euro per maand voor onbeperkt/ onbeperkt (snelheid/ dataverkeer)

Ben er overigens prima tevreden over, laatste tijd helaas wel steeds meer takedowns...

Om nog maar even on topic te blijven, ik gebruik supernews (eigenlijk hetzelfde als giganews, maar dan goedkoper) betaal vziw 6 euro per maand voor onbeperkt/ onbeperkt (snelheid/ dataverkeer)

Ben er overigens prima tevreden over, laatste tijd helaas wel steeds meer takedowns...
Heeft deze ook 2200 dagen retentie? Bij Sunny is dit nog 900 dagen en dat is behoorlijk goed al, tot heden ben ik niet iets tegen gekomen dat ouder is dan 900 dagen. Ik ben erniet op tegen als dat verhoogd gaat worden.

Deze maand heb ik ook nog eens Ziggo Alles-in-1 Extra 180Mbit/s tot 1 september daar a terug op Plus 90Mbit/s

Laatst bewerkt:
Dit is weliswaar een oude post, maar de foute veronderstellingen zijn nooit verbeterd. A priori is er geen enkele wet die downloaden of uploaden verbiedt. Dit is alleen niet toegestaan indien er auteursrecht rust op het materiaal. Een belangrijk onderscheid, want daarmee is niet het medium het probleem, maar de inhoud. Met briefpost kun je ook een bombrief versturen, maar dat maakt post nog niet illegaal.
Het is een feit dat er veel materiaal illegaal wordt verspreid. Aan de andere kant wordt er ook heel veel rechtenvrij materiaal onterecht van het internet verwijderd doordat content-providers een beroep doen op DMCA. Muzikanten, schrijvers, softwarebouwers en anderen zien met regelmaat tot hun verbazing dat materiaal dat zij aan het publieke domein willen geven, door maatschappijen wordt verwijderd.

Ik zat bij XSNews, was eigenlijk weinig mee mis, maar wilde meer verbindingen en wilde van die snelheids cap af. Ik ben overgestapt op I-Telligent (de Deluxe die ik nu deel met 6 anderen), en ik moet zeggen: wat een service deze gasten!
De performance is veel beter dan bij XSNews (lees: meer snelheid op een enkele verbinding). In de regel kan ik met een verbinding of 8 mijn 200mbit lijn bij ziggo dichttrekken.
Ik had een vraag, en had ze die geemaild. Ik werd binnen een uur terug gebeld (op het nummer die aan het account hangt), waarop mij door kundig personeel werd uitgelegd wat de situatie was. De eerste keer was het omdat ik zag dat downloads "verdwenen" uit mijn download lijst zonder dat er iets achter bleef. Dit bleek te zijn door de manier waarop ze hun content verwijderen na een DCMA (ze verwijderen de content maar niet de headers). De tweede keer had ik naar aanleiding van een verhoging van de snelheid op alle gelimiteerde abbos (deluxe is "unlimited") vragen over de term "unlimited". Ik werd op tweede kerstdag nog wel weer binnen een halfuur teruggebeld over hoe & wat voor aansluitingen ze hadden bij onder andere het amsterdam exchange. Klasse!
Met 7 man totaal is het deluxe abbo maar €16,30 de man voor een jaar, unlimited snelheid met 40 verbindingen (ik trek alles dicht met een verbinding of 8 max), en de service is super. Ik ga niet meer weg (tenzij ze niet de kwaliteit vasthouden die ze op dit moment hebben).

Sinds het download verbod is er in de praktijk niet zoveel veranderd naast dat content nu veel sneller (en meer) word neergehaald met DCMA's. De providers die daar geen gehoor aan gaven zijn inmiddels zo goed als allemaal om zeep geholpen, dus dat verergerd de zaak nog wat. Ik heb echter een server (denk uit de kluiten gewassen nas) die alles automatisch voor mij download (sickrage en couchpotato), dus dat is voor mij geen heel groot probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan