Beste usenet provider?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Osirius

Senior Member
User systemen
Goedemorgen iedereen,

Nieuwsgroepen gebruik ik al enige tijd om mezelf te voorzien van allerlei leuke ''dingen''.

Nu vraag ik me af welke provider jullie gebruiken en of er veel verschillen zitten tussen de aanbieders. Zelf gebruik ik al enige tijd SnelNL.
Ik heb een ziggo lijn met 90/9 verbinding. Deze aanbieder heb ik ooit een keer gehoord van een collega van mij en heb zijn advies blind opgevolgd.

Wat raden jullie aan op basis van ervaring? Kosten, mogelijkheden en retentie?

Kortom, Zit ik nu goed bij SnelNL of hebben jullie een beter advies?

Graag hoor ik van jullie!

(het gaat absoluut niet om het downloaden! ik ben enkel geïnteresseerd in jullie ervaringen of aanbevelingen)

Laatst bewerkt:

Osirius

Senior Member
User systemen
Het downloaden van films en muziek is in Nederland legaal, dus ook als je dat via usenet doet.

Ik lees alleen bovenstaande?

Het bespreken van een usenet is toch niet illegaal? Dan werden die wel geblocked lijkt me.

Tevens word hierboven alleen beschreven over het downloaden ervan. daar heb ik het niet over.

Ik vraag enkel de gebruikers ervaringen van mensen en welke hun het beste vinden.

Korkel liep iets te hard van stapel. Echter, je implicatie is wel overduidelijk en het zou prettig zijn als je niet de randen van wat is toegestaan ging opzoeken. Het bespreken van nieuwsgroepen en usenet is prima, maar discussies over indexers van warez zijn niet toegestaan, noch gedetailleerde beschrijvingen van waar de beste illegale downloads te vinden.

Namelijk: het downloaden van films en muziek is in Nederland NIET legaal en wel sinds april 2014.

Feitelijk betreft het hier een nieuwe interpretatie van een bestaande wet - de details vind je via de link (Google).

Osirius

Senior Member
User systemen
He david,

Bedankt voor je reactie.

Het gaat mij ook enkel om de usenet, ik begrijp volledig dat jullie geen risico willen lopen.

Ik laat het aan jullie over wat te doen met deze post. Ik wil de mensen ook vragen om me gewoon te helpen en absoluut niet over downloads te praten want dat is absoluut niet de intentie.

Het gaat mij er alleen om welke usenets hier over het algemeen gebruikt worden en wat de ervaringen zijn.

DreDVD

Senior Member
User systemen
De beste internetprovider bestaat niet. Iedereen heeft zijn of haar eigen mening.

Volgens mij vroeg Osirius om de beste Usenet provider en niet de beste internet provider!
Om op de vraag van Osirius terug te komen, ik gebruik hier al jaren Eweka tot volle tevredenheid. De retentie zover ik er gebruik van kan maken ligt tussen de 1000 en 1200 dagen.

7

78134

Gast
User systemen
Een beste usenet provider bestaat zeker wel! Het gaat er alleen om wat je belangrijk vind. Snelheid, retentie, uptime.
Iemand die veel download zal alleen vaker/sneller een downtime ondervinden dan iemand die minder download.

Als ik download, dan doe ik dat in periodes van 1x per 2 maand ofzo. Dan zit ik ook een hele avond te zoeken/toe te voegen totdat ik weer iets van 500-600GB binnen heb. De kans op een downtime is dan ook minder.

Thuis heb ik 50/50 glasvezel internet van Telfort, en heb een usenet account van XSnews 20mbit. Hier heb ik bewust voor gekozen omdat ik niet wil dat usenet mijn hele lijn voltrekt. Dan maar iets langzamer downloaden. Mijn HTPC staat toch niet alleen maar aan om te downloaden.

Ik gebruik al geruime tijd "Sunny usenet (unlimited) onbeperkt in snelheid & geen downloadlimitiet" ben wel tevreden €74 per jaar de goedkoopste provider in Nederland. Momenteel heb ik tot 1 september Ziggo-Alles-in-1 Extra 180Mbit/s download en dit is lekker, normaal heb ik Plus ook niet verkeerd 90Mbit/s download (vanaf 1 september)

Hiervoor had ik samen met een vriend GigaNews, alleen vond ik dat erg duur per jaar €256! Ik ben niet rijk vandaar dat ik dat heb opzegd. Sunnyusenet doet het net zo goed :D

www.sunnyusenet.com/pakketten

Laatst bewerkt:
Ik heb Eweka gehad, maar nooit meer, alleen maar ellende mee gehad, hoge snelheden die niet gehaald werden, retentie stelde niks voor Sunny heb ik ook weleens gehad en was er tevreden mee, maar waren heel snel met takedown's
Ook Supernews gehad, in het begin waren ze goed maar later steeds slechter, posts van rond 600 dagen of meer kwamen nauwelijks of beschadigd binnen, ook erg snel met takedown's.

Nu heb ik Astraweb genomen, en hartstikke tevreden mee, altijd volle snelheid, retentie van 2100 dagen worden ook daadwerkelijk nagekomen, weet niet zeker dat het zolang is, aangezien ik altijd posts van minimaal 1000 dagen ook binnenhaal

Dus je moet naar verschillende dingen kijken, Retentie, Uptime, hoe snel takedowns gedaan worden, en snelheid

Ik kan jullie vertellen dat ik afgelopen 2 jaren dat ik Sunny usenet heb nooit problemen heb ondervonden en de 900 dagen lijken mij zeer goed, nooit problemen mee gehad, maar als het wordt verhoogd heb ik geen bezwaar omdat ik er niet meer dan 900 dagen downloadt.

Afgelopen 2 jaar heeft get mij: €411 bespaard (wegens de oversrap van GigaNews naar Sunny usenet)

Eweka vroeger gebruikt, weinig problemen, totdat mijn lijn nogal wat sneller werd, en hun wat bleven hangen eerst bij 50mbit. En ze zijn ook nog redelijk duur.

Ik zit nu bij Usenet4u. Lekker basic, 18 connecties, 1100 dagen retentie. Ze hebben verschillende abo, support is ook prima. Ik haal keurig mijn 21/22 MB/s downloaden, dus is prima :) Verder ook nooit storing zover als ik weet (misschien wel, maar niet tijdens mijn downloaden).

Bij Sunny onbeperkt doe ik het met 20 connecties (Bij GigaNews deed ik het met 50 connecties) en gebruik Newsleecher + Supersearch waar ik nog eens per jaar 29 dollar voor moet betalen.
welke programma gebruiken jullie?

Wat is het voordeel van het hebben van meer connecties?

Laatst bewerkt:
7

78134

Gast
User systemen
Wat is het voordeel van het hebben van meer connecties?
Tot een bepaald aantal connecties is het zinvol om meerdere te hebben. Ik ondervind zelf geen verschil met 4 of 8.
Voorbeelden van 50 connecties zijn alleen interessant als je accountsharing hebt, en unlimited downloadspeed. Dan zou je dus als voorbeeld met 10 mensen nog allemaal op fullspeed kunnen downloaden met 5 connecties.

Verder, vergeet niet dat retentie helemaal niks meer zegt. Usenetproviders krijgen regelmatig takedown verzoeken. Dus je kunt wel een retentie hebben van 2000 dagen, en de zoekmachine kan wel aangeven dat een post 200 dagen oud is. Maar als ze een takedown verzoek hebben gehad op "materiaal" dan gaat het je echt niet lukken om dit nog te downloaden

Laatst bewerkt door een moderator:

n8tur3

Senior Member
User systemen
Ik heb het Sunny60 pakket al 2 jaar (was afgestemd op Ziggo 60/6). Geen klachten, takedowns doe je niets aan, tegen de 900 dagen is het soms al te laat.
Let wel op dat je usenet pakket in overeenstemming is met je internet pakket.
Dus Sunny onbeperkt heeft geen nut bij jou.

Laatst bewerkt:
Ik heb het Sunny60 pakket al 2 jaar (was afgestemd op Ziggo 60/6). Geen klachten, takedowns doe je niets aan, tegen de 900 dagen is het soms al te laat.
Let wel op dat je usenet pakket in overeenstemming is met je internet pakket.
Dus Sunny onbeperkt heeft geen nut bij jou.
Ja nu is het weer omhoog gegaan naar Ziggo 90/9, dus je kan naar Sunny90. Wat bedoel je Sunny onbeperkt heeft geen nut?
Waarom ik onbeperkt heb genomen bij Sunny:

1. Om de maximale eruit te halen
2. Voorbereid op eventuele snelheidsverhoging
3. Prijsverschil was niet veel tussen Sunny90 en Sunny onbeperkt
4. Bij Sunny90 met 15 connecries en bij onbeperkt gelijk 20 connecties

Laatst bewerkt:

Titus

Senior Member
User systemen
Ik gebruik het Usenet-pakket van Newsleecher. Hij kost $9,50 per maand. De snelheid is onbeperkt, en het is niet vaak dat ik er niet in slaag mijn 180 Mbps te verzadigen.

De retentie is bijna 2200 dagen, en dat is een bijzonder groot pluspunt voor mij. Wat me opvalt is dat zelfs erg oude bestanden compleet zijn, vergeleken met mijn oude provider Giganews, waar het nagenoeg onmogelijk was om welke post dan ook boven de 1000 dagen te repareren.

Wel is het zo dat (zoals bij alle Usenet-providers die gebruikmaken van een backbone in Amerika) je sommige bestanden niet kunt downloaden. Daar gebruik ik de Usenet-server van mijn provider voor. Die heeft een retentie van 30 dagen, maar dat is soms gewoon genoeg.

Hier staat welke Usenet-diensten van welke backbones gebruik maken. http://i.imgur.com/w8sklP2.png

Newsleecher maakt gebruikt van Highwinds.

Sprakeloos

Senior Member
User systemen
Al geruime tijd bij Eweka en geen klachten over retentie/snelheid of wat dan ook.
Haal met enige regelmaat probleemloos zaken binnen die honderden dagen oud zijn.
Normaal gesproken is Eweka inderdaad max 50Mbit maar na één keer direct drie maanden betalen is dit zonder verdere kosten 100Mbit geworden en blijft dit ook zolang je maar blijft verlengen.
Die 100Mbit haal ik overigens altijd en heb binnen sabnzbd de snelheid al wat lager gezet zodat we tijdens downloads gewoon nog kunnen blijven browsen en dergelijke.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan