Beste manier om later van scorpio te streamen? Wil binnenkort alvast evt. extra hardware kopen.

Barbadruif

Senior Member
Tot voor kort waren consoles echt waardeloos, maar nu met de ps4 pro en binnenkort de scorpio wil ik toch een xbox kopen. Binnenkort heb ik een fantastische pc die elke bitrate, resolutie, etc, aankan, maar wat is de beste manier om een console te streamen met de best mogelijke game ervaring op de console? Zou ik een monitor voor de scorpio en een monitor voor de pc kunnen hebben om extra input lag te voorkomen?

Opties die ik heb gevonden:
1. Direct streamen naar pc en dan opnemen, maar dan heb ik wel wat input lag.
2. Via capture card opnemen (hd60 pro, livegamer extreme ofzo), en xbox one capture cards zouden toch met scorpio moeten werken?
3. Direct streamen via scorpio, maar dat levert mindere kijkervaring op en heeft waarschijnlijk ook een negatieve impact op gameplay.

Misschien dat scorpio nog wat extra opties zal hebben tov de xbox one, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk.

Ik wil zsm mijn nieuwe pc en alle randapparatuur, want dan hoef ik later niet te wachten op een eventuele capture card om scorpio te streamen.

superjeroen

Member
Wat bedoel je precies met streamen? Wil je vanuit de console naar twitch (of een vergelijkbare dienst) streamen? Of wil je vanuit de console naar de pc streamen om op die monitor te gamen? Of nog iets anders?

superjeroen

Member
Dan lijkt mij het beste om direct vanuit de console te streamen. Volgens mij hebben de meeste consoles daar prima support voor (bij de Xbox lijkt het mij i.i.g. makkelijk, zie hier).

Barbadruif

Senior Member
Dan lijkt mij het beste om direct vanuit de console te streamen. Volgens mij hebben de meeste consoles daar prima support voor (bij de Xbox lijkt het mij i.i.g. makkelijk, zie hier).
Ik wist dat dat een optie was, maar heeft dat een negatief effect op de gameplay? Streamkwaliteit is best goed, maar ik wil geen gigantische framerate drops, zelfs nu freesync op de scorpio komt.

superjeroen

Member
Ik weet niet hoe groot die impact is op de huidige XBox, dit zou je zelf natuurlijk even uit kunnen proberen. Op de scorpio is het natuurlijk helemaal gissen of het veel impact heeft.

Als je het toch liever niet op de XBox wil streamen, dan denk ik dat de beste oplossing een capture card in de PC is, waarvan je het viedeosignaal weer opneemt en broadcast met iets dergelijks als XSplit. Je zou dan bijvoorbeeld naar zo een capture card kunnen kijken: Blackmagic Intensity Pro 4k.

Barbadruif

Senior Member
Ik weet niet hoe groot die impact is op de huidige XBox, dit zou je zelf natuurlijk even uit kunnen proberen. Op de scorpio is het natuurlijk helemaal gissen of het veel impact heeft.

Als je het toch liever niet op de XBox wil streamen, dan denk ik dat de beste oplossing een capture card in de PC is, waarvan je het viedeosignaal weer opneemt en broadcast met iets dergelijks als XSplit. Je zou dan bijvoorbeeld naar zo een capture card kunnen kijken: Blackmagic Intensity Pro 4k.
Eerlijk gezegd zal ik niet meer doen dan 1080p, want 4k op 30fps gamed niet zo fijn. 1080p60 op 2500kb/s is wel weer wat weinig helaas. Tenzij er rare dingen gebeuren als je direct streamt vanaf een console zoals plotseling van 60fps naar 30fps, gepixelde streams, etc, vind ik het niet erg om vanaf de console te streamen. Hoe groot is het verschil eigenlijk tussen een stream vanaf een xbox met een stream via een capture card en een pc? Volgens mij zal de game-ervaring nog prima zijn.

Heeft het nog wel nut om met minder dan 1080p60 te streamen eigenlijk? Twitch past de kwaliteit automatisch aan op je internet als je een stream kijkt, dus zou er geen bezwaar moeten zijn van mensen met slechte internetverbinding. Verder ga ik waarschijnlijk gewoon 720p60 streamen op 2500kb/s om niet al te veel internet te verbruiken terwijl ik nog bij mijn ouders en mijn zusje woon, maar de optie om af en toe meer te kunnen proberen zou wel fijn zijn.

Laatst bewerkt:
Bovenaan