Beste instellingen voor ps4 (snelheid)

dnlffn

Senior Member
Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een ps4, nu wil ik het beste kwa internet voor dit ding hebben, ik heb een standaard router van ziggo en 40mbit internet snelheid. Is dit voldoende of kan ik het beste de 120 nemen? Ik heb in de router de dns aangepast (die van google: 8.8.8.8/8.8.4.4) en dmz in gestelt heb hier het ip van de ps4 ingevoerd is dit goed? Oja kwa port forwadinng heb ik de site van portforward.com gebruikt. En upnp staat nu uit. Graag hoor ik jullie adviezen

De router/modem die ik gebruik is de EPC3928AD van cisco!

Laatst bewerkt:

Roel1966

Senior Member
ik heb een standaard router van ziggo en 40mbit internet snelheid.
Ik denk voor online game streaming dat je beter 120 mbit kan nemen want 40 mbit word dan toch wel vrij krap als je ook nog meerdere pc's/laptops/tablets/smartphones in huis hebt. En verder qua instellingen heb ik verder geen idee wat je nog aan zou kunnen passen omdat ik een Xbox One gebruik, maar er zijn vast wel andere PS4 gebruikers die meer daarvan weten.

dnlffn

Senior Member
Heb hier alleen een ipad,iphone, lg k10, en macbook die op wifi zitten en de ps4 dan die aan de kabel hangt.

joz

Senior Member
en dmz in gestelt heb hier het ip van de ps4 ingevoerd is dit goed?
Dit lijkt me onverstandig... En waarom zou je dit doen? Voor snelheid hoef je het niet te doen iig. Als het om bereikbaarheid van de PS4 gaat vanaf het internet zou ik gewoon portforwarding gebruiken ipv de hele firewall te omzeilen...

Forum m8

Senior Member
Ik denk voor online game streaming dat je beter 120 mbit kan nemen want 40 mbit word dan toch wel vrij krap als je ook nog meerdere pc's/laptops/tablets/smartphones in huis hebt. En verder qua instellingen heb ik verder geen idee wat je nog aan zou kunnen passen omdat ik een Xbox One gebruik, maar er zijn vast wel andere PS4 gebruikers die meer daarvan weten.
Ik lees niks over streamen? Online gamen gaat met ADSL 384 kbps net zo prima als met 500 mbps glasvezel. Sterker nog; in 2005 had ik via die ADSL lijn meestal een lagere ping.

Bovenaan