Beste budget 144Hz 1080P monitor voor gaming?

Hoi allemaal. Nieuw op de forum.

Ik ben op dit moment op zoek naar een 144Hz 1080P monitor voor gaming. Zit op dit moment met een 60HZ TN paneeltje die wat problemen begint te vertonen dus een upgrade gaat binnenkort plaatsvinden.

Ik ben van plan om de monitor bij Azerty.nl te kopen, omdat ik daar een cadeaubon van 25 euro heb gewonnen, dus dat is meegenomen.

Het scherm hoeft niet groot te zijn. een 22-24 incher is niet erg.

Ik ben al wat gaan rondzoeken en heb het volgende lijste gemaakt maar ik kan maar niet kiezen. Sommige van deze hebben ook nauwelijks professionele-reviews dus dat maakt het onderzoeken nog wat lastiger. Hier volgen de monitoren die ik gevonden heb -

- Viewsonic XG2401
- Acer XF240Hbmjdpr
- AOC G2590FX
- MSI OPTIX MAG241C maar ik hoor verschillende dingen, vooral dat de reactietijd niet klopt zoals geadverteerd of dergelijke.
- AOC C24G1 maar net als de MSI OPTIX had deze wat 50/50 beoordelingen.
- LG UltraGear 24GM79G ik kan hier echter niet veel over vinden. Dit is het goedkoopste beeldscherm van hun allemaal

Enige opinies betreft deze schermen? Mijn budget is rond de 200 euro. De Viewsonic schiet er een beetje overheen, maar met de bon is dat niet erg.

Ik zelf heb een ASUS VG248QE, dat is al een wat ouder model en je krijgt enkel 144Hz via de DVI aansluiting maar werkt verder prima.

Tevens is die op dit moment in de uitverkoop bij Azerty, https://azerty.nl/product/asus/602724/vg248qe-3d-led-monitor-24--24-zichtbaar-

Let wel even op, want dit betekend ook dat je videokaart 144 beelden per seconden kan weergeven in de spellen die je speelt. Ik had eerst een oude videokaart en nu ik een 2060 heb zie ik dat ik dat veel eerder had moeten doen. Anders blijft je last houden van tearing en stuttering en heb je in Windows misschien een super vloeiende muis... maar in spellen merk je daar dan helaas weinig van en werkt het zelfs tegen je...

Bovenaan