1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Beoordelen gaming PC

Discussie in 'Systemen en (thuis)servers' gestart door Ferdi87, 15 nov 2018.

1. Ferdi87

Ferdi87 Member

Sinds:
    10 nov 2018
  2. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Ziet er prima uit!

2 vragen:
    1. Heb je specifiek voor een dichte kast gekozen aangezien je wel wat RGB capable producten heb :p
    2. 750 watt is wel redelijk overkill voor een systeem die ook prima met 550 watt kan draaien. Waarom specifiek 750watt gekozen?

Ik zou zelf eerder voor de volgende kast gaan:
    https://nl.hardware.info/product/451923/nzxt-h500-matte-black

3. Ferdi87

Ferdi87 Member

Sinds:
    10 nov 2018
    1. Ik heb idd specifiek voor een dichte kast gevonden. Keuze voor producten is met name gebaseerd op oordeel van hardware.info reviews en niet specifiek obv RGB mogelijkheden
    2. Niet specifiek voor 750watt gekozen, meestal vind ik het lastig om te bepalen hoeveel ik nodig heb

4. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Ok ;) Ik zou denk ik bij een dichte kast misschien een BeQuit kast prefereren, maar dat ben ik :)

Qua voeding zou je makkelijk met 550 watt uit de voeten moeten kunnen. Ik heb zelf ook een 550 watt met een i7 3930k (heethoofd eerste klas...) en 32GB ram en een RX580 (ook een slurper eerste klas..) en alles draait makkelijk!

5. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Ik zie ook geen configuratie fouten.
    PSU is inderdaad ruimer dan nodig bemeten,maar wel erg goede kwaliteit.

6. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
  7. Ferdi87

Ferdi87 Member

Sinds:
    10 nov 2018
    Dank voor de feedback. Ik heb de wattage van de voeding iets teruggeschroefd en de behuizing zo gelaten. Hoewel er leuke suggesties bij de lijst staan van HWI vind ik de kast die ik had gekozen idd een great value keuze. Ik hou meer van krachtpatsers in cognito als het om PC's gaat :p

8. Panzio

Panzio Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2017
    Prima configuratie verder.

Wat betreft de behuizing. Weet je het zeker? Ik vind zelf de bovenkant van deze behuizing spuuglelijk. Enorm groot open rooster met allerlei bevestigingsleuven enz. Let erop dat hier geen stoffilter bij zit/wordt meegeleverd! Zoals je het op de foto ziet (foto 8 Azerty), zo krijg je het geleverd. Dat betekent ook een stofrisico.

Als je toch voor die kast gaat dan zou ik zeker drie extra casefans bestellen. Twee voor de voorkant, 1 voor de bovenkant als outtake. Eén fan achterkant is al meegeleverd. Met de fan voor boven blaas je dan in ieder geval ook de stof een beetje weg ipv dat het lekker naar binnen dwarrelt.

9. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Heb je al gekeken naar Phanteks P400S? Is echt een mooie kast, stil en heeft ook een case fan controller ;)

10. Ferdi87

Ferdi87 Member

Sinds:
    10 nov 2018
    Jullie hebben mij overtuigd, ik ga over op de phanteks P400S ;). Gelukkig kon het nog aangepast worden bij Azerty

11. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Ik heb zelf de Phanteks P400s met tempered glass window en het is echt een mooie kast.
    Kabelmanagement is ook prima te doen! :D
    Veel plezier met de pc!!

12. Ferdi87

Ferdi87 Member

Sinds:
    10 nov 2018
    Ik las het idd, en ook handige stoffilters overal

13. MZw

MZw Senior Member

Sinds:
    12 aug 2012
    Mooie build. Ik hoop dat het memory ook gaat passen bij deze koeler. HWI schreef in de test "Een serieus issue bij deze koeler is de geheugencompatibiliteit. Daar meent Scythe iets op gevonden te hebben door de vinnen aan de uiteinden minder ver naar beneden door te laten lopen, maar dat betekent ook dat je je fans hoger moet bevestigen. In de praktijk steken ze dan boven het koelblok uit. Om de fans zonder gekke fratsen te kunnen bevestigen heb je geheugen in de 'standaard' ddr4-formfactor nodig. Geheugen zonder heatspreader of met een warmteplaatje van beperkte grootte (bv. Kingston HyperX Fury, Corsair Vengeance LPX of Crucial Ballistix Sport LT) past perfect, maar voor G.Skill Trident Z's moet je de fans al iets naar boven schuiven en aan iets als Corsair Dominators wil je al helemaal niet beginnen."

14. Panzio

Panzio Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2017
    Ach warmte stijgt. Dus als die fan iets hoger zit gaat de warmte onderin het blok vanzelf wel naar boven. Ik zou me er niet enorm druk om maken. Het ziet er wel iets minder fraai uit.

15. Ferdi87

Ferdi87 Member

Sinds:
    10 nov 2018
    De medewerkers van Azerty hebben de set-up al gecontroleerd en die zagen zo snel geen problemen, dus hopelijk valt het mee. Ik heb in al mijn andere PC's altijd de scythe mugen gehad, ook al zo'n gedrocht, en ook daar nooit problemen