Ben je low-sense of high-sense gamer?

Ben je low-sense of high-sense gamer?

• Low-sense, natuurlijk

Stemmen: 53 11,3%
  • High-sense, uiteraard

Stemmen: 99 21,1%
  • Ik zit er zo'n beetje tussenin.

Stemmen: 124 26,4%
  • Ik vind dit geen zinnig onderscheid.

Stemmen: 25 5,3%
  • Ik heb geen idee wat dit betekent.

Stemmen: 136 28,9%
  • Ik speel alleen games met een gamepad, joystick, trackpad of toetsenbord snelkoppelingen.

Stemmen: 8 1,7%
  • Ik speel geen games.

Stemmen: 25 5,3%

• Total voters
    470

David van Dantzig

Hoofdredacteur Hardware Info
User systemen
De vraag is duidelijk: ben je low-sense of high-sense gamer? Weet je niet wat dat betekent of vind je het geen zinvol of belangrijk onderscheid, dan horen we dat graag ook van je :)

Low sense: je speelt met grote bewegingen, relatief lage dpi, tilt de muis geregeld van je grote, vermoedelijk wat ruwe muismat op
High sense: je speelt met kleine bewegingen, relatief hoge dpi, tilt de muis zelden op en gebruikt vermoedelijk een kleine, gladde muismat

MMe

Senior Member
User systemen
Ik vind mezelf aardig lowsense, ik speel met een Trust GTX 25, die kan tot 2000 dpi maar speel op 800, ook mijn muismat is een Trust Bigfoot, dus dat is wel aardig lowsense ;)

Ik speel High sense alleen games met toetsenbord en Jostick/Gamepad en muis met een "Razer Ouroboros"een muis van ruim €130, deze kan tot 8200 dpi en standaard staat hij altijd ook op deze snelheid, ook mijn muismat is een van "Razer Goliathus Fragged Alpha Control" Deze muismat was aanrader bij Hardware.info. Als toetsenbord gebruik ik de "Logitech K800 Wireless Illuminated Keyboard". Gamepas een Logitech Gamepad F310 en als jostick Logitech Extreme 3D PRO

Roel1966

Senior Member
User systemen
Ik val denk ik een beetje buiten de boot want ik game alleen via de Xbox One met de Xbox controller dus muis en dergelijke is voor mij niet van toepassing. Maar als ik met een pc zou gamen zou ik toch de voorkeur hebben voor een gamepad en dan vooral de Xbox controllers.

Probleem wat ik zou hebben met besturen via een toetsenboard is dat ik al heel lang met 10 vingers blind type en het voor mij erg moeilijk is om met 2 vingers te typen. Ook dus om dan met een aantal toetsen een game te besturen is voor mij onlogisch omdat ik normaal nooit naar de toetsen kijk doordat ik blind type. En tja op mijn 16de heb ik het typediploma gehaald wat inmiddels 33 jaar geleden is en ik niet anders gewend ben.

Laatst bewerkt:

Flipking94

Senior Member
User systemen
Hangt toch volledig af van de game die je speelt? Bij shooters is veel dpi een plus, bij strategy games juist helemaal niet. Ik werk maximaal met dpi 4000 (voertuigen in bf3). Meestal shooters dpi 2000, dpi strategy games is meestal 800.

Mid-sense?

*ik til de muis nooit op
*ik speel zonder muismat, gewoon op eningzins gladde oppervlak van bureau, danwel bedlaken (afhankelijk of ik in bed lig te gamen of achter bureau)
*om mijn muispointer diagonaal (hoek naar hoek) te bewegen, verschuif ik de muis ongeveer 15cm.

Ik speel met name turn based strategiespellen, met een hoop micromanegment, veel buttons en dergelijke klikken, maar niet dat extreme gehaaste van FPS.
macrotoetsen op mijn muis gebruik ik eigenlijk nooit, ik ben gewend met 2 muisknoppen en een scrollwiel (dat zelf een derde knop is) te werken.
Ik houd daarbij van een lange, enigzins platte muis (hoogte 35-45mm, lengte 10-14cm)
veel gamemuizen zijn te kort en hoog, wat ik uitermate onprettig vind werken.

(ik vind mijn huidige muis ook eigenlijk onnodige macrotoetsen hebben, en iets te kort, de hoogte is nog net te doen)

Uiteraard speel ik tweehandig, met een hand op toetsenbord en een op muis.
(en regelmatig laat ik mijn muis zelfs geheel los en typ tweehandig)
macrotoetsen van keyboard gebruik ik zelden, ik type blind en heb het klikgeluid van toetsen nodig om goed te gamen. (daarom overweeg ik mijn toetsenbord met brown switches om te wisselen voor een met blue, de bruine is me te stil)

Ik zweer dan wel weer bij bedraad gamen, dat geeft toch de beste response.

Laatst bewerkt:

Gekko12482

Senior Member
User systemen
Low-sense: 0.8 sensitivity, 800 dpi in cs:go. In Battlefield 4 ongeveer zo laag als de slider gaat dat het ongeveer klopt mijn mijn cs:go sensitivity. Ik heb mijn muis specifiek zo uitgezocht dat ik hem goed tussen duim en pink op kan tillen, en kwam uit op een Zowie FK2 die erg licht is en vanaf de kont gezien zo loopt:
duim-> \___/ <-pink

Axeia

Senior Member
User systemen
Ik gebruik mijn muis op 1800-2400 DPI, gaat wel tot een belachelijk hoge waarde (Roccat Tyon) maar dan zit je letterlijk van de linkerkant van de linkermonitor aan de rechterkant van de rechtermonitor binnen een muisbeweging van 2 centimeter.

Tin

Senior Member
User systemen
Ik zit me nou voor te stellen dat bij een lan wedstrijd er ruzie uitbreekt bij het verliezende team en 2 leden bijna met elkaar op de vuist gaan omdat een van hen de ander een low-sense gamer heeft genoemd.

Wie verzint nou zo'n term en waarom zou je een labeltje op je muisgedrag willen plakken?

Ik heb geen Low of High over het algemeen.
Iedere game staat mijn muis weer in een andere stand, variërend tussen 2200 en 5000 (Logitech G500) 5 opties enebled.
Of het nu RTS, FPS en RPG is, bij alle vormen van style heb ik een gewenning aangeleerd kwa reactie van snelheid.

Bovenaan