1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Beginner, hulp nodig :o

Discussie in 'Digitale fotografie en video' gestart door xNiekx420, 13 nov 2018.

1. xNiekx420

xNiekx420 Member

Sinds:
    9 sep 2017
    Hallo,

Ik ben vrij nieuw met cameras maar wil toch beginnen met het maken van videos/fotos. Je moet ergens beginnen, nu ben ik al zo een 20 uur totaal aan het zoeken naar geschikte camera en info aan het zoeken over cameras maar ik kom er niet echt uit.

Ik zou graag in de toekomst cinematics van bossen, huizen, plaatsen etc willen maken. Het gaat dus vooral om het filmen en niet zo zeer om het fotos maken.

Ik zat toch te kijken naar een DSLR camera. Is de Canon 70d met sigma 17-70mm wat voor filmen? Ik had hiervoor de Sony Cybershot DSC-H400 maar daarmee kon ik vrij weinig en was het filmen steeds lage slechte kwaliteit.

Of zijn er andere cameras (450-950 euro range) die ik goed zou kunnen gebruiken voor het filmen? + klopt het dat 4k filmen niet kan onder de 1000 euro?

Alvast bedankt. (kleine bijdrage voor de gene die me uit de brand helpt)

Mvg,
    Nick

2. 3quin0x

3quin0x Member

Sinds:
    21 feb 2012
    De Sony A6300 is wellicht precies wat je zoekt, een nette mirrorless met 4k ondersteuning.
    Nu E-mount wat langer bestaat zijn er ook wat meer lenzen beschikbaar.
    Deze camera is zeer in trekt bij vloggers, zeker met een prime lens zeer goed in gebruik.
    2e hands zou je ook kunnen kijken om wat geld te besparen.
    Mocht geluid ook belangrijk zijn zou ik wel een externe microfoon aanraden.

Het grote broertje (de a6500) zal nieuw net buiten je budget liggen, echter misschien met black friday een leuke aanbieding scoren.

3. xNiekx420

xNiekx420 Member

Sinds: