1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Beeld wordt kleiner op DVD

Discussie in 'Digitale fotografie en video' gestart door barnhoorn, 28 aug 2017.

1. barnhoorn

barnhoorn Member

Sinds:
    28 aug 2017
    Ik heb een video gemonteerd met Magix Pro.

Als ik de bewerking exporteer als mp4 krijg ik een keurige film en als ik die op TV afspeel krijg ik een keurig groot beeld.

Nu heb ik een DVD gebrand van de film op 2 manieren:
    - In Magix een DVD gemaakt
    - Het eerder gemaakt mp4 bestand via Flick omgezet naar dvd-bestanden en die op een DVD gezet

In beide gevallen valt aan de zijkanten en boven- en onderkant een deel van het beeld weg. Er is dus een kleiner deel te zien.

Hoe kan dit en wat kan ik er aan doen?

2. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Ik vermoed dat de beeldverhouding verkeerd staat en niet op 16:9 dus je kan het beste eens kijken bij de export instellingen waar die op staat. Sowieso als je naar DVD gaat branden dan niet via een omweg vanaf MP4 maar je beter dan vanuit de origineel gemonteerde film meteen naar MPEG2.

3. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Hoe speel je de mp4 af, via een pc of direct op je tv via een USB stick? Probeer de DVD bestanden ook eens digitaal af te spelen, ipv analoog via een DVD speler. Kan aan het croppen liggen van oudere apparatuur.

4. TrueTactiX

TrueTactiX Senior Member

Sinds:
    11 mei 2016
    Welke instellingen staan in je DVD? Cropped die je beeld simpelweg niet?