1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Beeld bevriest tijdens games

Discussie in 'Beginnersvragen' gestart door Luuk_, 22 mei 2012.

1. Luuk_

Luuk_

Sinds:
    22 mei 2012
    Hallo,

Ik heb een tijdje terug samen met een vriend zelf een pc gebouwd. Eigenlijk gaat alles goed, behalve het spelen van spellen. In de menu's van de spellen zijn er geen problemen, maar zodra ik het spel echt speel bevriest mijn scherm steeds voor zo'n 5-10s, waarna het beeld zwart wordt en alles daarna weer normaal laad. Het geluid van het spel en de achtergrond gaat wel normaal door. Het verschilt per spel hoe vaak dit gebeurd. Bij een oud spel zoals Splinter Cell is het constant, bij Diablo 3 is het ongeveer eens in de 5min en bij Star Wars: The Old Republic amper, misschien eens in de 10 uur ofzo.

Ik heb Hardware Monitor gedownload om de temperatuur in de gaten te houden maar daar lijkt het niet aan te liggen. Verder heb ik mijn pc opnieuw proberen te installeren en ik gebruik normaal gesproken 2 beeldschermen, maar als ik er 1 ontkoppel helpt ook niet (ook niet na reboot).

Hieronder voeg ik een link toe naar de stats van Hardware Monitor net nadat mijn beeld bevroren was bij Diablo 3.
    http://i.imgur.com/cf2fa.jpg

Hieraan kunnen jullie spec van mijn pc zien en de stats na het bevriezen, misschien zitten daar nog andere bijzonderheden tussen. Verder heb ik Windows 7 64bits en gebruik ik ESET NOD32 virusscanner.

Hopelijk hebben jullie enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen!

2. Gam3m4st3r

Gam3m4st3r Senior Member

Sinds:
    30 nov 2010
    Ik zou zelf eerst wat testjes draaien, via een bootable usb of cd met hirenboot. Dan kun je iig een aantal dingen uitsluiten.
    Hebben alle spellen voorheen wel normaal(goed) gedraaid? of waren er altijd al complicaties?
    Zijn alle spellen orgineel die je speeld?

M.v.g.

Martijn