Bedankt voor de overclock fun

Stallone

Senior Member
Graag wil wil ik langs deze weg XfX, Komplett, HWI en alle mede overclockers bedanken voor de fun die ik meemaakte tijdens de oc contest. Bij mijn volgende videokaart aankoop zal ik XFX en komplett in overweging nemen als dank.

De mede overclockers wil ik bedanken voor het delen van de meeste tweaks en mods.
Een ocp mod bijvoorbeeld, die had ik nooit en tenimmer gevonden op internet.

Ondanks mijn(FET pech) niet al te beste score had ik toch enorm veel plezier.

@Rol-Co
Zou je als je eens veel tijd over hebt een guide(voor enorme electro dummies) kunnen maken voor het fabriceren van een externe voeding?
Lijkt me erg interesant, heb me rotgezocht op internet maar niks bruikbaars kunnen vinden.

-edit- zoals verwacht ben ik er niet zonder kleerscheuren uitgekomen, tijdens een overclocksessie heb ik me eerste pci-e slot opgebrand, begon te roken enzo.
Nu moet me videokaart in de 2de, volgens het boekje slechts 8 lanes. Dacht dat dit niet zoveel uit zou maken.
Draai ik 3dmark06 dan heb ik nu met alle settings op standaard nog maar 3011 punten en dit was eerder 4470
Kijk ik in gpu-z zie ik dit staan : pci-e x16 @ 1x
Waar met het eerste slot stond: pci-e x16 @ 16x

Bauke van den Berg

Senior Member
@ TS:

De voeding berust gewoon op een OPamp die de spanning regelt naar de gate van de mosfet. Zet op de mosfet een voedingsspanning en dan gaat die omhoog aan de hand van de gatespannign van de mosfet.

rapsacw

Senior Member
Ik wil ook alle betrokkenen bedanken voor de overklok fun, ik heb me prima vermaakt en een hoop geleerd.
Voor een mogelijke toekomstige vga overklok contest is het misschien wel een goed idee om de 2e ronde weg te laten (om het interessanter te houden voor iedereen) met striktere regels (zoals nu voor de 2e ronde). Ik kreeg bij de 1e ronde toch meer het gevoel van bij een community te horen, en er werden meer tips verspreid waar ook beginnelingen een hoop aan hadden..
Maar petje af voor alle deelnemers en de organisatie (Koen) en natuurlijk XFX/Komplett!

Bovenaan