1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Batum International

Discussie in 'Overige computer discussies' gestart door R3MIO, 7 mei 2007.

1. R3MIO

R3MIO Senior Member

Sinds:
    28 dec 2005
    Ik vroeg me af. of er mensen zijn die al eens eerder een aankoop bij dit bedrijf hebben gedaan, en indien ja wat hun ervaring met dit bedrijf is.
    Ik heb namelijk een mobo bij hun besteld, maar heb na de betaling niks meer van hun vernomen, behalve dat de betaling binnen was.Dit is nu al meer dan een week geleden.
    Vind het niet meer dan normaal dat men laat weten dat het product in back-order staat, of andere relevante informatie aan de klant verstrekt.
    Heb tevens gisteren een mailtje naar ze verstuurd met de vraag hoe het met de afhandeling staat, maar krijg geen respons.

2. Ilja de Roode

Ilja de Roode Senior Member

Sinds:
    6 jan 2002
    http://tweakers.net/shopsurvey/7324

Als je geen bevestiging hebt gekregen is het goed mogelijk dat je mail niet (goed) aangekomen is. Bellen kan trouwens ook.

3. Nard Cox

Nard Cox Senior Member

Sinds:
    13 mrt 2006
    Vind de surveys erg wisselend van erg goed tot helemaal niets...

4. R3MIO

R3MIO Senior Member

Sinds:
    28 dec 2005
    Je kan idd bellen, maar dit kost je wel

5. 4Rolow

4Rolow Senior Member

Sinds:
    28 aug 2005
    Ik heb er wat besteld toen die nog net bestond(was klant 000054:D), echter is Batum duidelijk nog lang niet geoptimaliseerd. Site is ronduit irritant en soms staan pagina's ook gewoon offline.

Ik wilde geheugen bestellen, maar ik vroeg mij af hoe betrouwbaar de levertijdsindicatie te zijn en had ze gemaild. Ze zeiden dat het (net zoals op de site) bij de leverancier op voorraad was en het 2-3 dagen zou duren. Nou hadden ze het waarschijnlijk nog niet echt druk daarzo, de dag na bestelling was het al netjes verzonden:D

Wat mij wel opviel toen is de zéér vage statusmail...ik heb genoeg mails van ze binnen gekregen, echter zonder tekst maar met een afbeelding als bijlage. Deze moest je gaan inzoomen omdat de afbeelding anders heel scheef werd weergeven, en dan had je nog 4 bijlages ook.:???: Vond het niet zo handig allemaal... Gelukkig kon je de bestelling ook via de site volgen, wat een stuk duidelijker was. [Ik heb overigens vernomen dat dit inmiddels al beter is.]

-en opeens was het daar, mijn geheugen bleek fouten te hebben(+70 000 met Memtest)... dan kom je dus op een ander gedeelte van de Site, namelijk de "Reparatie"pagina... zeer duidelijke verwijzingen naar de fabrikanten, maar G-Skill stond er niet bij en moest ik dus het RMA formulier wat ook op die pagina staat invullen. Echter was ik mijn factuur kwijt en kon ik ook niet meer online bij de gegevens komen, hierover gemaild.
    Ze hadden in ieder geval de factuur gemaild, gelukkig dat ze dat wel bewaard hebben(zal ook wel moeten van de KvK ofzo?). Toen kon ik het RMA formulier invullen, echter vragen ze naar een "serienummer", iets wat niet op de factuur staat(en het is ook niet het artikelnummer want die moest je al vermelden). Conclusie; Ik mailde mijn RMA aanvraag maar. Deze hebben ze geaccepteerd en moest ik sturen naar hun postbusadres. Beetje raar dat ze het adres niet vermelden in de mail en dat ik hem zelf moet opzoeken, maarja.
    Vervolgens verstuurd en toen bleef het stil...en stil... en toen ging ik toch maar eens mailen.
    Een dag erna had ik gelukkig al weer bericht van Batum, dus blijkbaar houden ze je toch vanzelf op de hoogte:
    Ben toch blij dat ze me opties aangeven, zo heb ik bij andere winkels nog nooit zo snel optie 3 gehoord, die verzwijgen ze meestal.

Maargoed, dit is waar ik nu sta, ik heb Batum weer gemaild met een vraag...
    Overigens moet ik wel zeggen dat ik meestal dezelfde dag respons van Batum heb... vind de winkel niet eens zo slecht, maar ze moeten echt wat aan alle onnodige frames en merkplaatjes op de site doen om zo een overzichtelijkere site te krijgen. Ook moeten ze dus nog een RMA systeem in elkaar zetten...

Overigens heb ik mijn verhaal niet op Tweakers gepost omdat ik alleen een gratis e-mailadres heb en die accepteren ze niet... zal echter na afhandeling van de RMA toch maar eens een Quicknetaccount aanmaken en mijn ervaringen posten.

Overigens:
    Thank god, nooit gehad. Anders zou ik er nu al toch wel 10 hebben gehad:???: Dus even voor de duidelijkheid: waarschijnlijk is je mail wel aangekomen.

6. DHP

DHP Senior Member

Sinds:
    6 okt 2004

7. R3MIO

R3MIO Senior Member

Sinds:
    28 dec 2005
    Ik heb vandaag maar even met Batum gebeld, het tarief is trouwens verhoogd naar

8. Jut

Jut Senior Member

Sinds:
    2 sep 2006
    Bel gewoon. Heb pas hun ook gebeld op zoektocht naar een shop die nog s.939 opterons kon leveren. Werd gewoon goed te woord gestaan. Heb ook verschillende malen een mailtje gestuurd. Duurde vaak erg lang maar ze kwamen wel altijd.

9. R3MIO

R3MIO Senior Member

Sinds:
    28 dec 2005
    Nou maar eventjes een update geven van de stand van zaken, want zoals je zult begrijpen is het nog niet afgehandeld.
    Nadat men mijn had verteld dat het bord 9 of 10 mei zou binnenkomen heb ik omstreeks 15 mei maar weer es gebeld waar mijn bord bleef. "we hebben het bord aan u verzonden, maar zoals het er nu naar uit ziet, is het zoekgeraakt. Geen enkel probleem hoor we bestelllen een nieuwe en sturen hem zo snel mogelijk aan u op." Nou dat vond ik al met al een vreemd verhaal maar ja wtf als ik me bord maar krijg.
    Heb nog een aantal malen daarna gebeld of me bord reeds bij hun binnen was gekomen, maar tot op heden nog niet.
    In de tussen tijd is ook het "zoekgeraakte" bord nog niet bij mij aangeboden.
    Vandaag maar weer es gebeld en na dit telefoontje denk ik, dat ik weet hoe de vork in de steel zit.
    Nadat ik wederom dezelfde vraag als alle voorgaande keren had gesteld en daarbij vermelde dat ik er al met al niet vrolijk van werd ivm de devaluatie van mijn hardware, vertelde ze mij dat dat wel zou meevallen, want ze waren nu

10. 4Rolow

4Rolow Senior Member

Sinds:
    28 aug 2005
    Laat ik ook maar eens updaten dan. Na veelvoudig contact via e-mail kreeg ik op hemelvaart een mailtje binnen(erg logisch?) dat ze het nieuwe geheugen hadden ontvangen en dat ze het dan die vrijdag zouden verzenden, zodat het zaterdag bij mij aangeboden zou worden.
    Echter had ik zaterdag niks... Toen had ik zondag maar een mail gestuurd, maar geen antwoord op gehad. Dinsdagavond weer een mail gestuurd, ze zeggen toch immers dat ze alles binnen 2 uur zouden beantwoorden maar tussen zondag en dinsdag zitten nogal wat uren;) En eerst hadden ze ook al mijn mail wel gelezen maar niet beantwoord... Toen ik woensdagmiddag nog steeds niets hoorde, heb ik toch maar overwogen om het €0.60.- p/m nummer te bellen. En welja, ik 2 minuten lang wachten... Toen ging ik maar even naar hun site toe, staat er doodleuk dat ze hun klantenservicemedewerkers(naar mijn weten is het er maar 1) aan het bijspijkeren zijn met cursussen en dat ze maandag t/m woensdag niet bereikbaar zijn, en dat orders minder snel worden verwerkt. Heel erg fijn dat ze hun nummer dan niet tijdelijk hebben afgesloten ofzo, nu zit ik te betalen voor niks:???:
    Donderdag weer een mail gestuurd, zaterdag óók weer....het is nu dinsdag en heb nog steeds niets van ze gehoord... en bellen kan doodleuk nooit omdat ik bijna nooit op werkdagen tussen 10u-16u thuisben...
    Persoonlijk denk ik dat hun RMA afdeling nog steeds niet functioneert en dat mijn geheugen nu hopeloos daar ergens op hun kantoor rondslingert totdat iemand bedenkt van "Hee dat was een RMA!":eek: Zie ik ze wel voor aan.
    Ik hou jullie nog op de hoogte!

11. R3MIO

R3MIO Senior Member

Sinds:
    28 dec 2005
    Dus ze waren op cursus?
    De dame die ik vadaag aan de telefoon had vertelde me dat ze vorige week te vroeg was bevallen en daardoor het bedrijf een aantal dagen stil lag.
    Als je op hun site leest dan spreekt men over "frontdeskmedewerkers" ja meervoud dus, nou bollocks is het allemaal.

12. 4Rolow

4Rolow Senior Member

Sinds:
    28 aug 2005
    hierzo;
    Ik zei eerder dat het maandag-woensdag was, maar was dus woensdag-vrijdag

13. 4Rolow

4Rolow Senior Member

Sinds:
    28 aug 2005
    Nou, heb ik eens tijd om te bellen op een werkdag, bel ik dus. 2x hoor je na een halve minuut een "ophangpiep", en ik dus opnieuw bellen...en nog een keer...wat me opviel was dat het nr. de eerste keer 60c/m kostte en daarna 50c/m... maarja als er niet opgenomen word schiet het ook niet op. Terwijl er op de klantenservicepagina staat dat ze tussen 10-16u op werkdagen bereikbaar zijn...
    Toen was ik benieuwd naar nieuwe shopsurveys en ik daarzo kijken, lees ik tot mijn verbazing; Telefoon 0900-5553355 (op werkdagen tussen 10:00-12:00 & 14:00-16:00 uur, 60ct p/m):eek: Lekker duidelijk weer...
    EDIT: maar weer een mailtje verstuurd, krijg nu dit automatisch gegenereerde mailtje terug;

14. R3MIO

R3MIO Senior Member

Sinds:
    28 dec 2005
    Heb vandaag ook nog geprobeerd telefonisch contact te krijgen, ivm het uitgebleven mailtje, maar ik kreeg ook niemand aan de lijn, terwijl ik toch om 10.15 en rond 15.00 uur heb gebeld.
    Ik denk dat er bij Batum gewoon 1 persoon is die de mail en telefoon beantwoordt en niet, zoals men op hun site doet overkomen, een heel leger aan frontdeskmedewerkers.
    Maar aangezien het bellen geen nut had, heb ik nog maar een mailtje gestuurd, waarin ik om uitsluitsel heb gevraagd omtrent de levering van mijn mobo.
    We wachten af :(

15. Niek Joosten

Niek Joosten Senior Member

Sinds:
    12 okt 2005
    En die ene is nouw net met zwangerschaps verlof!!

Klinkt erg professioneel allemaal. Ik wens jullie bijde sterkte met deze geweldige webshop.

16. 4Rolow

4Rolow Senior Member

Sinds:
    28 aug 2005
    Dankje, zullen we nodig hebben:???:

17. R3MIO

R3MIO Senior Member

Sinds:
    28 dec 2005
    @ Niek , thnx for the support :)

Ik heb vandaag meerdere malen gebeld, maar ik krijg te horen dat alle lijnen bezet zijn en als ik dan een halve minuut later bel neemt men niet op :(.
    Tevens nog maar weer gemaild want ik had nog steeds geen reply gehad, maar dat ook zonder resultaat :evil:

18. R3MIO

R3MIO Senior Member

Sinds:
    28 dec 2005
    Nog steeds geen reply en telefonisch onbereikbaar

19. 4Rolow

4Rolow Senior Member

Sinds:
    28 aug 2005
    Ook geen reply gehad, maar opeens een pakketje binnen:D
    Echter waren mijn verwachtingen duidelijk te hoog, want al snel bleek dat ze verdorie maar één geheugenreep(1GB) hebben gestuurd ipv 2(x1GB). Nu moet ik ze dus wéér contacteren en voordat ik daar weer antwoord op heb en mijn 2e geheugenbalkje heb zullen we wel weer een week of meer kwijt zijn.

20. R3MIO

R3MIO Senior Member

Sinds:
    28 dec 2005
    Pfff nou ik voel met je mee, om helemaal een punthoofd van te krijgen.
    Zodra ik iemand daar aan de telefoon krijg dan annuleer ik mijn order.
    Hebben ze waarschijnlijk wel hun zin, maar ik bestel m'n bord wel ergens anders, dan heb ik hem misschien over een week in huis.
    Ik heb hier al een maand lang mijn processor en geheugen liggen te verstoffen.