Ballistische Snel Zilveren MSI Arctic Build, GTX 1070

Djonny

Senior Member
User systemen
Het mooie aan dit soort acties is eigenlijk dat je het zo gek kan maken als jij wilt. Dat is ook bij deze build gedaan. Zou ik het zelf bestellen zoals het hier gebouwd was? Waarschijnlijk niet, er zijn concessies gedaan, zoals bij elke PC met een budget moet gebeuren.

Wat ik wel heb gedaan is de, in mijn ogen, mooiste videokaart uit het assortiment van MSI opgenomen, de GTX 1070 Quick Silver OC 8GB. Deze past perfect bij de Arctic stijl van het moederbord met de zilveren backplate en koeler. Om een build te maken met de eisen (SSD, RAM en Windows), binnen het budget en deze videokaart is een hele uitdaging.

Uiteindelijk is het deze lijst geworden:

Als processor is gekozen voor een Intel Pentium G4560, deze dual core met hyperthreading is in feite een voorgaande generatie i3. Prima voor een basissysteem en veel bang for buck, maar deze gaat uiteraard later geüpgrade worden naar een Kaby lake i5 of i7.

Moederbord is de MSI Z270 Tomahawk Arctic, om later overklokken mogelijk te maken met de eerder voorgenomen upgrade. Prachtig bord met een toffe kleurstelling, voldoende aansluitingen

CPU-koeler is de Cryorig H5 Universal, luchtkoelers maken over het algemeen minder herrie dan waterkoeling en deze ziet er strak in deze build met de witte kleurstelling. Deze past met zijn 160mm hoogte precies in de behuizing.

Videokaart is de MSI GTX 1070 Quick Silver OC, deze prachtige kaart met zilveren backplate past perfect bij deze build.

Geheugen: Crucial Ballistix 8GB, mooi dual channel kitje wat qua kleurstelling er mooi bij dit bord past. Omdat er nog 2 sloten over zijn kan dit nog uitgebreid worden later.

Voor de kast is er gekozen voor een prachtige NZXT Source 340 Elite Matte White, om deze build te tonen is er gekozen voor een case tempered glass en de kast biedt voldoende inbouwruimte voor toekomstige upgrades van harddisks en ssd's. Ik zou Alternate graag wel willen aanraden 1 fan naar de voorkant te verplaatsen voor een positieve airflow gezien dit systeem luchtgekoeld is.

Als opslag is er gekozen voor de snelle Samsung 960 Evo, door de m.2 PCI-e aansluiting zijn de lees- en schrijfsnelheden erg hoog. Ook past deze qua kleurstelling met zwart nog redelijk bij de gebruikte zwarte sloten van de PC.

Omdat deze videokaart erg efficiënt is, is er gekozen voor een Corsair CX450M als voeding. Corsair heeft laatst zelf laten zien in hun Corsair one pro dat met een 400 watt voeding prima een systeem kan draaien. Deze biedt ook voldoende aansluitingen voor de videokaart.

Om deze PC extra Arctic te maken is er een tube MX-2 bij gedaan. ;)

Link naar de build: Ballistische Snel Zilveren MSI Arctic Build, GTX 1070

Voor vragen, stel deze gerust, deze worden hieronder behandeld.

@Forum m8 : Ik kan helaas niets in links aanpassen vanwege een foutmelding. Moet via een forum admin, beetje overdreven voor 1 letter. De titel en de wensenlijst komen wel overeen. :)

@warsowner : Dat had gekund, maar ik heb gekozen voor een toekomstige upgrade naar overklokbare processor. Het zou op dit moment voor een gebalanceerde build kunnen hebben gezorgd, maar dan hadden er nog wel op meer onderdelen moeten zijn bespaard, zoals de kast, koeler en SSD. Nu hoeft er maar 1 onderdeel te worden vervangen in de toekomst.

@arashmickey & @evers512 : Ik heb ook nog andere builds gemaakt op basis van de comments, dit was er eentje die vanaf dag 1 stond met het design en toekomstige verbetering voorop. Er zijn ook nog wat prijsdalingen geweest. Zie ook de volgende builds die jullie wellicht wat meer aanspreken.

i5 7400 gebalanceerde build: https://nl.hardware.info/forum/threads/gebalanceerde-snel-zilveren-msi-arctic-build-i5-7400-gtx-1070-qs-16gb.289555/

i3 7350K OC-build: https://nl.hardware.info/forum/threads/black-white-msi-arctic-oc-genie-i3-7350k-gtx-1070.289651/

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bovenaan