Bachelorproef / scriptie

Matthiee

Member
Ik zit in mijn laatste jaar Toegepaste Informatica.
Om hiervoor te kunnen slagen moet ik een bachelorproef schrijven over een bepaald onderwerp.

In België heet het bachelorproef en ik denk dat het scriptie noemt in Nederland (correct me if I'm wrong).

Het probleem is nu dat ik niet echt een goed onderwerp kan verzinnen.
Is er toevallig iemand dat een goed idee heeft?

Ik zou het liefst iets onderzoeken rond het programmeren gebied aangezien dat mijn richting is dat ik volg. (C#/Java/Android) eventueel mag PHP ook.

Opgelet: Een vergelijking tussen 2 verschillende frameworks maken gaat niet goedgekeurd worden (tenzij het een HEEL goed is).

Bedankt!

Flipking94

Senior Member
Allereerst moet je voor zulke zaken eerst toestemming vragen aan de moderatie @Mark @Wouter Lobbestael gezien dit onderwerp geen betrekking heeft tot het forum.

Om je toch wat op weg te helpen zou het fijn zijn te weten waar het onderwerp over moet gaan. Bachelorproef kon je trouwens gemakkelijk veranderen in 'eindwerk', dat grof genomen wel door iedereen wordt begrepen (ook nederlanders ;) ).

Ik heb mijn bachelorproef in groep moeten maken, maar ik veronderstel dat jij het alleen moet doen en een onderwerp mag kiezen. Zelf zou ik gewoon eens het web naar interessante artikels afspeuren. Het is heel belangrijk dat je bachelorproef professioneel oogt, maar ook creatief is. Een creatief onderwerp zou dus veel meer de aandacht trekken dan een alom gekozen onderwerp zoals programmeren met javascript.

Misschien een idee om een arduino projectje te starten of een andere toepassing van programmeren? Wat ook altijd helpt is eens te kijken naar bachelorproefen van het afgelopen jaar. Normaal gezien worden deze in de bibliotheek van je hogeschool/unif gearchiveerd en daar kan je ook wel inspiratie opdoen.

Wouter Lobbestael

Forum Crew
Voor dit topic hebben we een speciaal subforum, verplaatst naar dit subforum dus. :)

@49109129 sinds we een subforum hebben dat hiervoor bedoeld is, is toestemming vragen niet meer nodig. Maar toch bedankt voor de goede intentie. ;)

Flipking94

Senior Member
Ja ik weet nog dat ik toentertijd ook met een vraag over de bachelorproef kwam en op de vingers getikt werd. Om Mattiee daarvoor te behoeden wilde ik hem daarop wijzen :).

gamelife

Member
Matthiee, nog op zoek naar een onderwerp? Ik kan je misschien in contact brengen met iemand die daar super veel verstand van heeft. (oud-stagebegeleider op de vu)

Bovenaan