1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

auto crossover?

Discussie in 'Routers, NAS-apparaten en netwerkapparatuur' gestart door goose, 14 dec 2004.

1. goose

goose

Sinds:
    14 dec 2004
    Hallo,

Graag zou ik willen weten wat Auto Crossover precies is en vooral hoe het werkt. Is dit een functie die terug te vinden is in de 802.3 zoals bijv auto-negotiation??

Groet,

Hans

2. wiz

wiz Senior Member

Sinds:
    11 mei 2004
    auto cross over is niets anders dan dat de switchpoort detekteert of ie in normal mode moet werken, of in crossover mode (bv uplink naar andere switch).

Vroeger had je bij diverse hubs en switches 1 poort waarbij je met de hand kon switchen, die auto cross over zit tegenwoordig op alle poorten zodat het allemaal niet meer uitmaakt.

Dat auto crossover is volgens mij geen protocol issue, maar hardware die detekteert of cross over mode nodig is.

3. goose

goose

Sinds:
    14 dec 2004
    Opzich een duidelijk verhaal. Toch zou ik meer willen weten over de manier waarop gedetecteerd word en hoe er vervolgens geschakeld word. Kortom; hoe werkt dit hardwarematig?

Groet, Hans

4. wiz

wiz Senior Member

Sinds:
    11 mei 2004
    Hmmz, blijkt toch niet helemaal alleen hardware te zijn.

Als je het wilt weten, klik dan hier voor een testbeschrijving van hoe auto cross over werkt.

Daar staat ook als referentie IEEE 802.3 standaard, subclausule 40.4.5.2, 40.4.6.2.1.

Blijkbaar is het toch iets wat in 802.3 geregeld is.

Ik ga zo nog ff zoeken naar de 802.3 standaard, nu wil ik het ook wel weten.

5. goose

goose

Sinds:
    14 dec 2004
    Hoi,

Bedankt voor je reaktie tot nu toe, ik zal ook eens de 802.3 in duiken.
    Ik wil in detail weten wat er gebeurd bij het auto crossover mechanisme.

Groeten, Hans