1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Asus X370 downclocked na instellen OC

Discussie in 'Koeling en overklokken' gestart door TrueTactiX, 12 sep 2017.

1. TrueTactiX

TrueTactiX Senior Member

Sinds:
    11 mei 2016
    Dag allen, ik heb sindskort een Ryzen 1700 icm een Asus X370 Prime Pro, die ik via TPU (Asus auto OC setting) heb overgeklokt.

De CPU draait nu al een poosje op 36x multiplier en nog geen black screen gehad.

Nu weet ik dat (de meeste Ryzen cpu’s) dichtbij de 4 ghz kunnen komen, ik heb gisteren geprobeerd om manueel de cpu over te klokken. Heb TPU uitgeschakeld, de multiplier op 39 ingesteld de voltages op 1.35v en de SoC heb ik op 1.2v gezet.

Mijn bedoeling is uiteraard om zo hoog mogelijke oc (met 3,9 zou ik heel content zijn) te krijgen met de minste Volts.

Alleen kom ik het probleem tegen dat het niet uitmaakt welke multiplier ik instel of welk voltage tussen 1.2 en 1.35 (hoger wil ik niet) ik instel de CPU altijd downclocked naar 1599mhz op alle cores.

Op TPU geen problemen.

Stel ik iets niet goed in of heeft iemand ook OC ervaringen met dit bordje?

CPU wordt gekoeld met een Mugen 5 PGCH

2. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Ai overcklock tuner op manual
    Apu ingeven bv 38
    Zoiets toch..?

3. TrueTactiX

TrueTactiX Senior Member

Sinds:
    11 mei 2016
    Heb net bios geflashed, probleem is daarbij verholpen. Ga vanavond beginnen met het overclockdansje!