1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Asus 1080 Ti + G12 (AOI) bracket hulp

Discussie in 'Videokaarten & 3D-chips' gestart door R-win, 17 mei 2017.

1. R-win

R-win Senior Member

Sinds:
    9 nov 2007
    Hallo allemaal,

Ik heb een AIO op mijn CPU (Kraken X61) en ik zie dat NZXT ook een bracket heeft (G12 bracket) waarmee je een AIO op je videokaart kunt zetten. De resultaten zijn toch al gauw een 20 graden koeler op de GPU dus ik vind dit zeer interessant. Het lijkt mij bijvoorbeeld mooi om een X42 als back exhaust in mijn kast te gebruiken.
    Helaas ben ik zelf te angstig en onervaren met het verwijderen van GPU koelers om de koeler van mijn Asus 1080 Ti te verwijderen en de bracket + AIO te plaatsen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en het interessant vinden en eventueel kunnen/willen helpen? Wellicht zijn er bedrijven die een dienst leveren hier voor? Ik kon het i.i.g. niet vinden :)

Wellicht is een oplossing zoals die van Alphacool nog mooier? Ik kom bijvoorbeeld deze tegen, een nieuw product welke er ook veelbelovend uit ziet:

http://www.aquatuning.nl/waterkoeli...gtx-titan-x-pascal-/-1080-ti-m02-black?c=4787

Ik hoor het graag,

Thanks!

Laatst bewerkt: 17 mei 2017
  2. superjeroen

superjeroen

Sinds:
    10 okt 2010
    Ik denk dat je AIO (All In One) bedoeld i.p.v. AOI ;).

Ik heb zelf ook een 1080 Ti waarbij ik de koeler verwijdert heb en een water koelblok erop gezet heb. Dit is niet zo heel moeilijk, bij de meeste water koelblokken zit een uitgebreide beschrijving hoe je de huidige koeler kunt vervangen voor een andere. Als je een beetje rustig voor gaat zitten en rusting te werk gaat zal het bijna altijd wel goed gaan.

Wel zou ik even goed nakijken of het allemaal geschikt is voor jouw specifieke videokaart.

3. R-win

R-win Senior Member

Sinds:
    9 nov 2007
    Thanks, aangepast! Ook meteen even koffie gehaald, bedoelde uiteraard AIO :D Ik zie idd dat de G12 bracket niet compatibel is met een 1080 Ti, de Alphacool unit echter wel.

EDIT:

Volgens de chart van Alphacool past dit blok alleen op reference design PCB's. Jammer :(

http://www.alphacool.com/download/compatibility list Nvidia.pdf

4. 4Dpixel

4Dpixel

Sinds:
    20 jun 2014
    Dat gaat idd mogelijk niet passen, een normaal (voor de asus geschikt) waterblok toevoegen aan een modulaire AIO koeler is natuurlijk ook nog een optie maar wel wat prijziger. Het verwijderen van een GPU koeler is niet moeilijk, maar je geeft meestal wel je garantie op aangezien er een waranty void sticker op een van de schroeven zit. Het vast schroeven van een koeler is iets ingewikkelder want je moet de schroeven kruislinks stapje voor stapje vast schroeven. Als je eerst een kant vast draaid en dan de andere kant maakt de koeler geen goed contact en loop je kans de chip te beschadigen omdat er dan veel druk op een van de hoeken komt te staan.