1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Asrock z370 Extreme4 i9 9900k

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door Eighty Three, 12 apr 2019.

1. Eighty Three

Eighty Three Senior Member

Sinds:
    17 aug 2017
    Bij deze kan ik bevestigen dat de intel 9 gen i9 9900k prima op de Asrock Z370 Extreme 4 werkt. En ook met Overklokken willlen alle 8 Cores en 16 threads op 5ghz werken alleen met de intel burn in test word de CPU dan wel max 94 graden met een vcore van 1,344, LLC 1, en core cache ratio op 46. Voor de rest niets in de bios aangepast. Package 236W lA core 230W. Voor normaal gebruik laat ik de CPU ook stock draaien met een undervolt want dat scheelt nog al in temperatuur en waarschijnlijk ook verbruik (natuurlijk zegt het verbruik via software ook niet veel, het is meer een indicatie)

Test duurde wel een tijd.
    Knipsel.JPG

KNIPSEL 2.JPG

Knipsel 3.JPG

Laatst bewerkt: 12 apr 2019
  2. Hermano Conejo

Hermano Conejo Senior Member

Sinds:
    14 mei 2012
    En hoe hoog/laag is de temperatuur dan?

3. Eighty Three

Sinds:
    17 aug 2017
    Dat ga ik morgen nog testen, ga maar even verder The Bridge kijken.

Ik heb nog wel een Cinebench op 5ghz gedraaid.
    Knipsel 5.JPG

4. Gamemasterr

Gamemasterr Member

Sinds:
    9 apr 2019
    Tot hoe ver kan je de 9900k krijgen? of is 5GHz de max bij jouw exemplaar?

5. Eighty Three

Sinds:
    17 aug 2017
    @Gamemasterr
    5,1 ghz zit er ook wel in maar moet nog een stabiele vcore vinden voor 5,1 ghz.

6. fiberpower

fiberpower Senior Member

Sinds:
    24 sep 2013
    Haal je er ook meer peformance uit dan je vorige cpu op het gebied van gaming?

7. Eighty Three

Sinds:
    17 aug 2017
    Ja iets meer performance in FC 5 en GRW het meeste met vooral min fps in GRW. AVG van 59 fps naar 64 fps in GRW.

Edit

Ik OC en undervolt nu met intel XTU want de bios gebruikt de verkeerde instellingen en laat de CPU soms op extreem hoge voltages lopen. Ik denk dat Asrock nog niet de bios perfect heeft afgesteld voor de i9 9900k.

Laatst bewerkt: 16 apr 2019 om 11:55