1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Apple voeding zorgt voor aardlus?

Discussie in 'Overige randapparatuur (speakers, webcams)' gestart door kdejong, 8 aug 2018.

1. kdejong

kdejong Member

Sinds:
    8 aug 2018
    Hallo, ik heb een technische vraag/probleem:
    ik heb een MacBook Pro die via USB 2 aan een Soundcraft Signature 12 MTK (digitale mixer) hangt. Werkt probleemloos totdat ik de MacBook aansluit op de lichtnet adapter, dan wordt het USB apparaat niet meer herkend.

Als ik die adapter (via een verlengsnoer) aansluit op wandcontactdoos elders in het huis is het probleem er niet, maar een echte oplossing is dat natuurlijk niet.
    Lijkt op iets ve aardlus probleem.
    Ik heb al geprobeerd om alle overige apparaten uit de wandcontactdoos te halen, zonder resultaat.
    Ik heb zojuist de randaarde gestest en die is in orde (weerstand v. randaarde pinnetje naar randaarde in meterkast is nagenoeg 0 Ohm). Vreemde is alleen dat zo'n Mac adapter helemaal geen randaarde heeft. Nu lees ik online iets over een omruilactie voor die 2 polige adapters vanwege een ontwerpfout en ik vraag me af of het daarmee te maken kan hebben?
    https://www.apple.com/nl/support/ac-wallplug-adapter/