1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

apple imac 21,5 inch 4k.

Discussie in 'Systemen en (thuis)servers' gestart door habbo, 13 jul 2017.

1. habbo

habbo Senior Member

Sinds:
    9 mei 2010
    ik ben nu bezig met het uitzoeken van een imac.
    nu weet ik zeker dat ik een 4k 21,5 inch model wil en een 256 gb ssd.

nu vroeg ik mij daarop een paar dingen af.
    1 is het verschil in prestaties merkbaar tussen het instap 4k model van 1500 euro.
    en het 4k model van 1700 euro??. (specifiek over de processor en grafische kaart
    en de rest eigenlijk niet.).
    2 wat zijn de prestatie verschillen tussen een fusion drive en ssd van apple??.
    3 wat zijn de prestatie verschillen tussen een hdd en fusion drive van apple??.

ik hoor u mening op mijn vragen graag.
    en daarvoor alvast bedankt.
    groetjes habbo.

Laatst bewerkt: 13 jul 2017
  2. Hompy

Hompy

Sinds:
    28 aug 2016
    De processor van de duurdere versie is 400MHz sneller, en dat merk je toch wel bij toepassingen die de processor belasten. Ik heb ook gelezen dat de Radeon Pro 555 en 560 niet zo veel verschillen. De 560 heeft "een beetje" meer van alles, enkel het grafisch geheugen is verdubbeld en dat is altijd mooi meegenomen (https://www.techwalls.com/amd-radeon-pro-555-vs-560-specification-comparison/). Hoe dan ook, het zijn absoluut geen state of the art grafische chips.

Wat betreft de opslag zou ik de volgende sequentie geven: SSD > Fusion >> HDD. Als je vaak programma's heropent of werkt met redelijk grote bestanden ga je het verschil wel merken tussen een Fusion drive en HDD. Op YouTube zijn gemakkelijk filmpjes te vinden waarin de prestaties getest en vergeleken worden.

Of je de verschillen zelf zou merken hangt af van je gebruiksdoeleinden. Als je enkel van plan bent om te surfen op het internet en andere basic dingen, dan ga je die verschillen niet merken. Gamen is sowieso niet aan de orde voor beide versies.
    Het prijsverschil is redelijk klein (13%) dus naar mijn mening is de duurdere variant de meerprijs waard als je de extra processorkracht nodig hebt én als je er niet mee inzit om iets meer te betalen.

Laatst bewerkt: 16 jul 2017
  3. habbo

habbo Senior Member

Sinds:
    9 mei 2010
    bedankt ik denk ook dat de 80 euro extra het wel waard is om het duurdere model te kiezen.