Android 4.4.2 op Galaxy W GT-I8150 installeren

Zoals de titel het aangeeft zou ik mijn galaxy W willen voorzien van android 4.4.2.
Huidige versie is 2.3.6.
Ik heb reeds geprobeerd met Odin, maar de telefoon word niet herkend in windows (usb apparaat niet herkend).
De samsung usb drivers installeren helpt niet.
Volgende bestanden heb ik gedownload en op mijn sd kaart geplaatst
2014-12-23: CM-11.0 20141223-UNOFFICIAL en recovery-clockwork-6.0.5.1-ancora.zip
maar hier kan ik niks mee aanvangen.
in recovery mode op de telefoon heb ik volgende opties
reboot system now
apply update from sd card (krijk ik een hele lijst maar niet de gewenste bestanden)
wipe data/factory reset
wipe cache partition
install fota

Dus geen mogelijkheid om te unzippen van sd kaart.
Het is de eerste keer dat ik zoiets probeer en heb al talloze sites nagekeken, maar het lukt me niet tot nu toe.
Iemand die me hierbij kan helpen?

qaqas

Senior Member
User systemen
Welkom in de wondere wereld van het rooten en flashen van android apparaten.

Alle apparaten zijn anders, dus alle apparaten moeten op een andere manier worden voorzien van een rom.
Voor jou toestel kwam ik deze guide tegen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1941028

Daarin staat stap voor stap wat je moet doen.
Hij is officieel voor android 2.3.5, maar er staat bij dat hij kan werken op 2.3.6 (Al heeft de topic starter aangegeven dat het ook wel eens niet werkt, maar dat het geen schade aan je telefoon kan toebrengen).

Ik raad je aan om die stappen te proberen.
Daarbij is het forum van xda (http://forum.xda-developers.com/galaxy-w) een erg goede plaats voor informatie, roms en dergelijken.

Probeer de stappen eens uit en laat maar weten of het werkt (of waar je vast loopt) dan kijk ik met je verder.

*Ik, XDA of hardware.info zijn op geen enkele manier aansprakelijk voor schade aan hardware of software door de handelingen die je doet. Het rooten en flashen is op eigen risico!*

• Like
Waarderingen: PlO

Gekko12482

Senior Member
User systemen
Die eerste guide is een erg goede guide. Heel kort samengevat komt het er op neer dat je eerst moet rooten, dan een andere recovery (in dit geval CWM, aka clockworkmod) installeert en vanuit die andere recovery een andere rom (in dit geval Cyanogenmod 11) installeert. Voglens mij komt die Cyanogenmod versie zonder de Google Apps zoals de Google Play Store dus dan moet je ook nog een pakketje van Google Apps (vaak afgekort naar gapps) installeren om je mobiel echt volledig functionerend te krijgen. Over het algemeen vind ik het fijn werken eerste alles te downloaden, dus:
1 - root zip
2 - cwm zip
3 - cm11 zip
4 - gapps zip
en die dan allemaal op mijn telefoon te zetten:

Vanaf hier begin ik dan het rootproces zoals omschreven.
Kleine note bij het "flashen" (installeren) van CWM. In de guide die ik gebruikte voor mijn Ace 2 stond dat ik CWM moest flashen en dan moest herstarten. Echter, als ik "install zip from sdcard" deed en dan CWM installeerde kwam ik zonder herstart gewoon direct in CWM. Vanaf daar moest ik juist NIET herstarten want dan kwam ik weer terug in de stock recovery. Zodra ik in CWM terecht kwam moest ik gewoon direct CM11 installeren en bij CM11 zat blijkbaar ook een andere kernel waardoor ik vanaf dat moment gewoon altijd in de CWM recovery kwam ipv de stock recovery.

Edit: die Internal to External Mod.zip is een mod waarbij hij mijn 32GB grote SD kaart ziet als internal storage waardoor ik veeeel meer apps en zo kwijt kan op mijn telefoon. Dit is iets wat de Ace 2 toevallig kan. Verder mag je dit gewoon negeren bij jouw doeleinden.

Edit2: blijkbaar moet CWM op jouw telefoon anders geïnstalleerd worden (niet op de "install zip" manier in je stock recovery zoals ik dat moest doen). Volg maar gewoon de aanwijzingen, ze worden in die guide goed stap voor stap uitgelegd zo te zien.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: PlO

Roel1966

Senior Member
User systemen
@pio , je kan je ook even afvragen of het wel zin heeft om Android 4.4.2 op te gaan zetten want je hebt kans dat dan de gsm veel trager gaat werken en bepaalde dingen misschien geeneens meer werken. Ook loop je het risico je gsm te bricken en dan kan je hem weggooien dus ik zou zelf het risico niet nemen tenzij je de gsm toch al niet meer gebruikte.

Ik heb gisteren mijn tab pro8.4 geroot om Titanium backup te kunnen genruiken, ik heb daarvoor Odin gebruikt en dit ging feilloos.
Als ik deze methode wil gebruiken voor mijn galaxy W, krijg ik de melding dat het usb apparaat niet meer herkend word, dus dit werkt niet.
Nu heb ik wel kunnen rooten met RootGenius en ik heb nu KingUser er op staan.
Is dit OK of niet?
Ben voorlopig nog niet verder geraakt,

qaqas

Senior Member
User systemen
umh eerst even over kinguser. Kinguser is een alternatief voor Superuser of SuperSU (De twee meest gebruikte root apps) en is verder prima. Zeker aangezien je toch een andere rom (Cyanogenmod) gaat gebruiken krijg je straks vanzelf superSU te zien.

Cyanogenmod geeft ondersteuning voor een aantal (populaire) toestellen. Die krijgen "officieel" ondersteuning met problemen. Er zijn voor bijna alle toestellen wel ports te krijgen.
Zoals deze cyanogenmod 11 (kitkat android 4.4): http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588495
Of de nieuwere cyanogenmod 12 (Lollipop android 5.0.2): http://forum.xda-developers.com/galaxy-w/development/rom-cyanogenmod-12-0-20141230-unofficial-t2988830
Beide zijn niet officieel van cyanogen, maar wel gebaseerd op hun werk.

Als ik jou was zou ik eens kijken naar een rom als resurrection remix. Die heb ik lang gebruikt op mijn galaxy s2 (Werkte super).

Belangrijk is dat je even lees wat er word geschreven in de forum-posts van de rom. Vaak staat daar een installatie instructie bij en staat er ook wat wel (en wat niet) goed werkt.

Ja, ik heb me er een namiddagje mee geamuseerd en heb er nu android4.2.2 opstaan.
Ik moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben tot nu toe, alles werkt en werkt zeer soepel.
Ook al mijn apps draaien als een zonnetje.
Hopelijk blijft dit zo.
Ik zal later nog mijn bevindingen posten ivm batterijduur ed.

Laatst bewerkt:
Bovenaan