Amazon.nl invoer kosten

Hoi,
Ik wil een CO2 laser kopen via de Amazon app (ingesteld op .nl). Ik kom er niet achter of de prijs nu wel of niet inclusief invoer rechten is? Het artikel kost €2750 dus het gaat mogelijk om een hoop geld?

Roel1966

Senior Member
User systemen
Ik kom er niet achter of de prijs nu wel of niet inclusief invoer rechten is?
Ook al staat er dat het vanuit China komt dan kan het toch goed zijn dat dit product ergens in een magazijn hier in Europa op voorraad is. Van daaruit gaat het dan naar een magazijn hier in NL en bestelde producten hier in NL dus dan vanuit een Nederlands Amazon magazijn komen. Daarvoor dat je ook verder niets te maken hebt met eventuele invoerrechten bij Amazon en dit alleen is wanneer je rechtstreeks uit China zou bestellen bij een Chinese verkoper/webshop.

Ik heb zelf ook al tamelijk wat besteld bij Amazon en ook best wel duurdere producten maar nog nooit iets van invoerrechten gezien op de factuur.

eismc2

Senior Member
User systemen
Hoi,
Ik wil een CO2 laser kopen via de Amazon app (ingesteld op .nl). Ik kom er niet achter of de prijs nu wel of niet inclusief invoer rechten is? Het artikel kost €2750 dus het gaat mogelijk om een hoop geld?
Jij zal zowel Amazon als de verkoper in China moeten vragen wie er verantwoordelijk is voor het dragen van importheffingen en of deze al in het totaalbedrag zijn inbegrepen.
7 INVOERRECHTEN

Indien u bij Amazon producten voor levering buiten de EU bestelt, dient u eventueel invoerrechten en -heffingen te betalen die worden geheven zodra het pakket zijn bestemming bereikt. Alle aanvullende tarieven in verband met de inklaring zijn voor uw rekening; wij hebben geen invloed op deze tarieven. Invoerregelingen zijn per land sterk verschillend, en zodoende kunt u het beste contact opnemen met uw lokale douaneautoriteit voor meer informatie. Wij wijzen u er verder op dat u bij bestellingen via Amazon als invoerende partij wordt beschouwd en als zodanig alle wet- en regelgeving van het land waarin u de producten ontvangt, dient na te leven. Wij hechten veel waarde aan de veiligheid van uw gegevens en wijzen onze internationale klanten erop dat grensoverschrijdende leveringen onderhevig zijn aan onderzoek en controles door douaneautoriteiten. Meer informatie over invoer van producten en douaneregelingen vindt u hier.
bron: https://www.amazon.nl/gp/help/custo...p_desktop_footer_cou?ie=UTF8&nodeId=201909000
Verder informatie vindt U hier:
Internationale verzending - Belangrijke informatie
Verzending & bezorgingInternational Shipping Rates & Times

Amazon.de accepteert bestellingen uit de hele wereld. Beschikbare producten, verzendtarieven en kosten hangen af van het bezorgadres voor je bestelling.
Opmerking: Items van Amazon Marketplace kunnen niet naar alle landen worden verzonden. Ga voor meer informatie naar onze Hulp-pagina Bestellen bij een Marketplace-verkoper.

De verzendkosten voor bestellingen bij Amazon.de of de verzendkosten voor bestellingen op Amazon.de Marketplace hangen af van de bestemming van je bestelling.

Voor je pakketten moeten mogelijk douanekosten en invoerrechten worden betaald in het land waarnaar je je bestelling laat verzenden. Deze kosten komen altijd voor rekening van de ontvanger. Raadpleeg voor meer informatie Beperkingen (van toepassing op alle internationale verzendingen) en Voorschot van invoerrechten (alleen van toepassing op internationale expresbezorging).
Beperkingen
De volgende items kunnen worden verzonden naar bijna alle bestemmingen buiten Duitsland:

• Boeken
  • Dvd's
  • Muziek
  • VHS-video's

Daarnaast kunnen bepaalde soorten consumentenelektronica (Foto & Elektronik) en items uit onze winkels voor kleding, schoenen, sport, sieraden, horloges, auto, keuken, doe-het-zelf, kantoorproducten, muziekinstrumenten, speelgoed en tuin niet beschikbaar zijn voor verzending naar alle landen. Ga voor meer informatie over verzendbeperkingen naar onze Hulp-pagina Landspecifieke beperkingen (in het Duits).
Beperkingen
Voor producten die internationaal worden verzonden, moet je er rekening mee houden dat de garantie van de fabrikant mogelijk niet geldig is, serviceopties van de fabrikant mogelijk niet beschikbaar zijn, producthandleidingen, instructies en veiligheidswaarschuwingen mogelijk niet beschikbaar zijn in de taal van het land van bestemming, de producten (en bijbehorende materialen) mogelijk niet zijn ontworpen in overeenstemming met de standaarden, specificaties en labelvoorschriften van het land van bestemming, en de producten mogelijk niet geschikt zijn voor het voltage en andere elektrische normen van het land van bestemming (zodat zo mogelijk een adapter of converter is vereist). Je bent er zelf verantwoordelijk voor te controleren of het product legaal mag worden geïmporteerd in het land van bestemming. Wanneer je bestelt bij Amazon.de, is de ontvanger de importeur en moet deze alle wetten en voorschriften in het land van bestemming naleven.
Ga voor meer informatie over producten met beperkingen voor internationale verzending naar onze Hulp-pagina Productspecifieke beperkingen (in het Duits).
Privacy
Je privacy is belangrijk voor ons en we weten dat belang hecht aan de manier waarop gegevens over je bestelling worden gebruikt en gedeeld. We willen dat onze internationale klanten en klanten die producten internationaal verzenden ervan op de hoogte zijn dat zendingen naar een ander land kunnen worden geopend en gecontroleerd door de douane.

We kunnen ook bepaalde bestel-, verzend- en productgegevens, zoals titels, doorgeven aan onze internationale vervoerders en die gegevens kunnen door de vervoerders worden doorgegeven aan de douaneautoriteiten om zo de douaneformaliteiten te vereenvoudigen en de plaatselijke wetgeving na te leven.

Als de bestelling een cadeau is, staat dit vermeld op het pakket, maar staan de kosten van het item nog steeds vermeld op het douaneformulier.

De douaneautoriteiten vereisen dat de waarde van het cadeau op het pakket zelf staat vermeld.
Retourzendingen en vervangingen
De bovenstaande voorwaarden (inclusief, indien van toepassing, voorwaarden met betrekking tot het Voorschot van invoerrechten) zijn ook van toepassing op vervangende producten die we mogelijk (naar eigen goeddunken) verzenden als er een probleem is met de originele zending. Als je een product naar ons retourneert, ben je de exporteur vanuit het land van bestemming. Eigendom en risico op verlies worden op ons overgedragen na ontvangst in ons distributiecentrum.

Terug naar boven
Douane, invoerrechten en belastingen
De ontvanger van een internationale zending moet mogelijk invoerrechten en belastingen betalen, die worden geheven wanneer een zending je land bereikt. Aanvullende inklaringskosten zijn voor rekening van de ontvanger. We hebben geen invloed op deze kosten en kunnen niet voorspellen hoe hoog deze zullen zijn. Het douanebeleid kan per land aanzienlijk verschillen. Neem voor meer informatie contact op met het plaatselijke douanekantoor.

Wanneer we internationale expresbezorging naar de bovengenoemde landen gebruiken, zal Amazon EU Sarl voor je gemak een schatting maken van het voorschot van de invoerrechten (Vorauszahlung der Importgebühren) en dit innen. Dit geld wordt door de vervoerder gebruikt om de invoerrechten namens jou (of de ontvanger) te betalen aan de juiste autoriteiten in het land van bestemming. Indien van toepassing machtig je ons om een vervoerder aan te wijzen die namens jou de goederen inklaart bij de betreffende douane- en belastingautoriteiten in het land van bestemming. In het geval van cadeaus of andere aankopen die namens een andere ontvanger zijn gedaan, geef je de voorgaande machtiging namens de ontvanger die in de bestelling staat vermeld.
Terug naar boven
Voorschot van invoerrechten (Vorauszahlung der Importgebühren)
Voor bestellingen die worden verzonden naar landen buiten Duitsland, kunnen importbelastingen, invoerrechten en douanekosten van toepassing zijn die worden geheven door het land van bestemming ('Importrechten' - 'Importgebühren'). Wanneer we internationale expresbezorging naar in aanmerking komende landen gebruiken, zal Amazon EU Sarl voor je gemak een schatting maken van het voorschot van de invoerrechten en dit innen. Dit geld wordt door de vervoerder gebruikt om de invoerrechten namens jou (of namens de ontvanger) te betalen aan de juiste autoriteiten in het land van bestemming.

Lees de Algemene voorwaarden voor meer informatie over het voorschot van de invoerrechten.

• Op welke producten is het voorschot van de invoerrechten van toepassing?
    Bij in aanmerking komende items die worden verzonden via internationale expresbezorging, wordt een schatting van het voorschot van de invoerrechten (Vorauszahlung der Importgebühren) toegepast op de bestelling. Bestellingen van bepaalde soorten producten mogen alleen worden verzonden via internationale expresbezorging en naar bepaalde in aanmerking komende landen. Bestellingen van boeken, muziek, video's of dvd's die worden verzonden via internationale standaardverzending, bevatten geen geschat voorschot van de invoerrechten.
  • Wat gebeurt er als de werkelijke invoerrechten lager zijn dan het voorschot van de invoerrechten dat ik heb betaald?
    Als de werkelijke invoerrechten (betaald door de vervoerder namens de ontvanger aan de douane- en belastingautoriteiten in het land van bestemming) lager zijn dan het door Amazon EU Sarl geschatte voorschot van de invoerrechten, betalen we het verschil automatisch terug via de betaalmethode die je voor de bestelling hebt gebruikt. We sturen je per e-mail bericht om het bedrag van de terugbetaling te bevestigen.
  • Wat gebeurt er als de werkelijke invoerrechten hoger zijn dan het voorschot van de invoerrechten dat ik heb betaald?
    Je hoeft de extra invoerrechten niet te betalen als de werkelijke invoerrechten hoger zijn dan de geschatte invoerrechten.
  • Hoe maken jullie een schatting van de hoogte van het voorschot van de invoerrechten?
    We gebruiken software van derden om de invoerrechten, belastingen en kosten te bepalen voor elk item in de bestelling voor het land van bestemming dat is geselecteerd tijdens het afrekenen.
  • Hoe kan het geschatte voorschot van de invoerrechten verschillen van de werkelijke invoerrechten en kosten?
    De douanevoorschriften en belastingtarieven die van toepassing zijn op bepaalde producten kunnen veranderen. Bovendien kunnen douanebeambten in verschillende landen en regio's artikelen verschillend classificeren.
Voor bestellingen die worden verzonden naar landen in de Europese Unie geldt dat de totaalprijs wordt berekend inclusief BTW. Voor bestellingen die naar Turkije of naar andere landen buiten de Europese Unie worden verzonden geldt dat importbelastingen, invoerrechten en douanekosten van toepassing kunnen zijn. In geval van voor AmazonGlobal in aanmerking komende producten, worden importbelastingen, invoerrechten en douanekosten berekend en weergegeven onder Voorschot van Invoerrechten hierboven. Indien je bestelling producten bevat die niet in aanmerking komen voor AmazonGlobal of indien je je hebt afgemeld voor AmazonGlobal, dan dien je mogelijk zelf de importbelastingen, invoerrechten en douanekosten te betalen en zijn deze kosten niet meegenomen in de berekening van de totaalprijs van de bestelling. Voor meer informatie over Amazon Global en de in aanmerking komende producten, raadpleeg dan de AmazonGlobal hulppagina.
bron: https://www.amazon.nl/gp/help/customer/display.html/?nodeId=202014840

Dit stuk geeft aan dat er een zogenaamde schatting van de Vorauszahlung der Importgebühren zichtbaar zou moeten zijn. Dit zou dan meteen duidelijk zijn maar als ik het artikel in mijn mandje stop zie ik die schatting nergens terug?

eismc2

Senior Member
User systemen
Dit stuk geeft aan dat er een zogenaamde schatting van de Vorauszahlung der Importgebühren zichtbaar zou moeten zijn. Dit zou dan meteen duidelijk zijn maar als ik het artikel in mijn mandje stop zie ik die schatting nergens terug?
Zij (Amazon) kunnen geen schatting maken van iets wat niet volledig beschreven staat.

Als klant/koper weet je dat die invoerkosten nog niet verdeeld zijn als je een inklaringsformulier in moet vullen. Ook zal je communicatie moeten onderhouden met de verkopende partij.
Dus dat betekent met de agent (Amazon) en de verkoper overzee. Jij moet zelf zorgen dat zij het item op moeten sturen met de door jouw goedgekeurde beschrijving om fouten achteraf met invoer te voorkomen. Die regels verschillen per land en continent.

Customs & Excise zijn een wereld op zichzelf. Je weet nooit van tevoren hoeveel zij gaan rekenen. Ik spreek nog niet eens over gift-(kadootjes) klassen voor kleine artikelen.
Vandaar dat je er zelf achteraan moet. Het hangt dus erg sterk af van de beschrijving die zowel een koper als een verzender een artikel meegeeft.

Hier een voorbeeld van dergelijke mishap. Koper besteld overzee een powerbutton voor een kast, die afgebroken is. De verkoper gebruikt een combinatie van de onjuiste code met beschrijving en in plaats van de code voor de button te gebruiken, gebruikt hij de code voor de hele kast.
Resultaat dat de koper de bestelling weigert vanwege de hoogte van de importkosten (plus btw in nl).

De verkoper zit daardoor met de gebakken peren maar die doet waarschijnllijk een beroep op zijn verzekering, onder 'loss of income' indien Fees Part Paid.
De koper ook, want die krijgt z'n bestelde powerbutton niet en moet nog steeds zijn Fees Part Paid betalen.
Daarna moet het hele proces opnieuw opgezet worden met een andere overzeese verkoper.
Lesje wel geleerd neem ik aan.

Het is dus van tevoren verstandig uit te vinden wie verantwoordlijk is voor Fees Fully Paid bij invoerkosten.
Wijsheid is zelf daar achter aan te gaan en een dialoog te openen met zo'n Amazon marketplace verkoper.
Het lastige is dat er een language barrier kan ontstaan en dan gaat er nog wel eens wat kwaliteit verloren tijdens communicatie.

Kan Conrad.nl of Reichtelt.de niet iets voor je betekenen? Die nemen dan die rompslomp voor je uit handen. Amazon doet dat soms voor maar alleen voor bepaalde artikelen.

P.S. Hier in het vk is het zo dat ik als verkoper bijv. een commodity code op moet zoeken voor een bepaald artikel wat ik wil verzenden.
Dat doe ik op https://www.gov.uk/trade-tariff
Waarschijnlijk kan jij die zelf ook wel voor nederland vinden. Succes!

Edit: leesbaarheidsverbeteringen

Laatst bewerkt:

eismc2

Senior Member
User systemen
@JeroenV
Kan je even duidelijk het model/keuze van de laser graveer machine opgeven.
In de startpost heb je het nog over een € 2.759,99 exemplaar maar net hierboven benoem je er eentje van € 2.495,98 (nieuw ontwerp) Daar zit alweer € 264,01 tussen.

Alternatief kan je beter deze versie kopen https://nl.aliexpress.com/i/32877249676.html is goedkoper voor hetzelfde apparaat.
Aliexpress heeft je voorgaande zorgen al gedeeltelijk uit handen genomen en biedt ook kopersbescherming. = bonus.
Wel de communicatie goed opzetten, dan kan er weinig misgaan.

@JeroenV
Kan je even duidelijk het model/keuze van de laser graveer machine opgeven.
In de startpost heb je het nog over een € 2.759,99 exemplaar maar net hierboven benoem je er eentje van € 2.495,98 (nieuw ontwerp) Daar zit alweer € 264,01 tussen.

Alternatief kan je beter deze versie kopen https://nl.aliexpress.com/i/32877249676.html is goedkoper voor hetzelfde apparaat.
Aliexpress heeft je voorgaande zorgen al gedeeltelijk uit handen genomen en biedt ook kopersbescherming. = bonus.
Wel de communicatie goed opzetten, dan kan er weinig misgaan.
Ja 2200 vanuit de UK of 2400 als ik bij Amazon koop. In beide gevallen komt daar dus nog invoer overheen omdat beide landen geen EU (meer) zijn. Mijn vraag was dus of Amazon.nl incl was want dan is die 2400 goedkoper dan 2200+invoer.

Bovenaan