Alternate maakt handig misbruik van COVID 19 om de kosten te drukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ploeper

Senior Member
User systemen
Leuk bedrijf dat Alternate.
Wegens Corona telefonisch onbereikbaar en mails worden niet beantwoord.

Wat heeft Corona daar mee te maken? Handig dat je het daar op af kunt schuiven maar dat is natuurlijk onzin.
Andere shops antwoorden wel mails en telefoon dus slap excuus!

Waarom maken zoveel bedrijven misbruik van het virus om kosten te besparen op klantenservice?

Niet echt netjes.

• Like
Waarderingen: JMM

Ploeper

Senior Member
User systemen
Omdat ze met 1.5m beleid de callcenters niet zo druk kunnen bezetten als normaal?
Andere bedrijven kunnen dat wel? Slap excuus. Weleens van thuiswerken gehoord?

En niets word opgenomen of beantwoord overigens hè.
En dit is al maanden zo. In al die tijd had er lang een oplossing bedacht kunnen worden. Dit is gewoon een kwestie van niet willen en misbruik vd situatie maken om kosten te drukken ten koste van de klant. Mijn inziens.

Roel1966

Senior Member
User systemen
Waarom maken zoveel bedrijven misbruik van het virus om kosten te besparen op klantenservice?
Bij mijn weten was Alternate altijd al niet de snelste qua klantenservice maar tja, helemaal niet reageren is natuurlijk zeker geen goede service. Maar tot nu toe heb ik trouwens niet echt veel problemen gehad bij andere webshops, wel soms met wat vetraging maar vaak binnen 1 dag antwoord.

Ploeper

Senior Member
User systemen
Ja helaas zijn het altijd dezelfde bedrijven die wanneer ze kunnen de kosten drukken.
Zo ook rond de feestdagen bij een aantal zaken waar ik vaste klant ben ieder jaar hetzelfde.
Onbereikbaar en als je ze te spreken krijg altijd het smoesje binnenkort gaan we meer mensen aannemen.
Maar dat gebeurd nooit. En ieder jaar hetzelfde liedje.
Als je eenmaal een naam hebt en vaste klanten kom je hier mee weg blijkbaar.

Forum m8

Senior Member
User systemen
Andere bedrijven kunnen dat wel?
Ja. Of denk jij echt dat er in alle fabrieken en kantoren die niet gesloten zijn nu intern opeens allemaal 1,5m afstand gehouden wordt? Haha. Ja; het hele nieuws wordt gedomineerd door een stel thuiswerkende kantoorslaven... maar er bestaat meer dan dat he ;)

Ook als je mensen de kans geeft een mondkapje op te doen... doen ze dat niet en werken ze nog steeds met veel plezier op driekwart meter naast elkaar. En groot gelijk ook; in het griepseizoen doe je ook geen mondkapje op.

In het OV zijn het met name de ouderen die schijt hebben aan de mondkapjesregel trouwens. Misschien omdat die wat versere herrineringen hebben aan een tijd waarin ook een bepaald type kledingstuk verplicht werd zonder goede reden (maar dan voor slechts een bepaalde bevolkingsgroep).

Voor de beroepsbevolking slaat deze hele lockdown sowieso nergens op. Kijk eens naar de statistiek;
1595067928380.png
Nou... wat zal het zijn? 97% van de overledenen waren pensionado's.

En die bejaarden he... die hebben het meest schijt van allemaal aan social distance regeltjes. Wat denk je wanneer die de boodschappen gaan halen bij de AH / Jumbo? Juist; tussen 16:00 en 18:00... wanneer werkend Nederland via de supermarkt naar huis gaat en het daar op z'n drukst is.

Als Mark Rutte echt inhoud zou willen geven aan zijn "intelligente" lockdown dan had hij gezegd dat alle gepensioneerden + alle mensen met XXL buikje + alle mensen met meerdere chronische luchtweg / hartaandoeningen thuis zouden moeten blijven en voor de rest het 'life als normal' was.

Die doden zitten inderdaad allemaal bij de ouderen... maar de economische pijn wordt zeer geconcentreerd bij de jongeren neergelegd. De staat lapt miljarden om de aandelen van de pensioenfondsen van de ouderen op pijl te houden. Maar studenten die een half jaar kwijt zijn... ja; die krijgen €500... wat nog geeneens de helft van het extra collegegeld dekt. En de ontslagen... ja; die vallen ook onder de uitzendkrachten en flexwerkers; ook bijna allemaal jongeren.

Ploeper

Senior Member
User systemen
Dan moet je toch eens bij jezelf te rade gaan waarom je daar blijft kopen.
Na enkele jaren dezelfde situatie heb ik vorig jaar definitief besloten deze bedrijven te boycotten.
Je hoopt natuurlijk dat ze woord houden maar op een gegeven moment moet je concluderen dat er geen verschil gaat komen en ze uit hun nek lullen.

Ploeper

Senior Member
User systemen
Ja. Of denk jij echt dat er in alle fabrieken en kantoren die niet gesloten zijn nu intern opeens allemaal 1,5m afstand gehouden wordt? Haha. Ja; het hele nieuws wordt gedomineerd door een stel thuiswerkende kantoorslaven... maar er bestaat meer dan dat he ;)

Ook als je mensen de kans geeft een mondkapje op te doen... doen ze dat niet en werken ze nog steeds met veel plezier op driekwart meter naast elkaar. En groot gelijk ook; in het griepseizoen doe je ook geen mondkapje op.

In het OV zijn het met name de ouderen die schijt hebben aan de mondkapjesregel trouwens. Misschien omdat die wat versere herrineringen hebben aan een tijd waarin ook een bepaald type kledingstuk verplicht werd zonder goede reden (maar dan voor slechts een bepaalde bevolkingsgroep).

Voor de beroepsbevolking slaat deze hele lockdown sowieso nergens op. Kijk eens naar de statistiek;
Bekijk bijlage 47771
Nou... wat zal het zijn? 97% van de overledenen waren pensionado's.

En die bejaarden he... die hebben het meest schijt van allemaal aan social distance regeltjes. Wat denk je wanneer die de boodschappen gaan halen bij de AH / Jumbo? Juist; tussen 16:00 en 18:00... wanneer werkend Nederland via de supermarkt naar huis gaat en het daar op z'n drukst is.

Als Mark Rutte echt inhoud zou willen geven aan zijn "intelligente" lockdown dan had hij gezegd dat alle gepensioneerden + alle mensen met XXL buikje + alle mensen met meerdere chronische luchtweg / hartaandoeningen thuis zouden moeten blijven en voor de rest het 'life als normal' was.

Die doden zitten inderdaad allemaal bij de ouderen... maar de economische pijn wordt zeer geconcentreerd bij de jongeren neergelegd. De staat lapt miljarden om de aandelen van de pensioenfondsen van de ouderen op pijl te houden. Maar studenten die een half jaar kwijt zijn... ja; die krijgen €500... wat nog geeneens de helft van het extra collegegeld dekt. En de ontslagen... ja; die vallen ook onder de uitzendkrachten en flexwerkers; ook bijna allemaal jongeren.
Helemaal met je eens!
Het is nog maar de vraag of van die mensen COVID-19 ook daadwerkelijk de doodsoorzaak is.
Veel van deze mensen mankeerden al van alles, misschien omdat COVID erbij kwam dat het teveel was maar wie weet was dat bij een zware griep ook het geval geweest. (Met alle respect voor iedereen die een naaste is verloren overigens!)

Ik geloof niet in complottheorieën maar als je alle feiten op een rijtje zet moet er haast wel meer aan de hand zijn en dan denk ik aan hervormingen doorvoeren die anders nooit er doorheen waren gekomen.
Ik denk aan de app, het vaccin, en vooral de nieuwe wetten die ze er doorheen willen drukken.
Lijkt wel een beetje als sciencefiction films waar ze een track en trace in iedereen hebben ingebouwd 😅
Niks mis mee als je niets te verbergen hebt op zich maar toch wel een ernstige inbreuk op de privacy.
Alles word al bijgehouden van wat je doet , waar je je geld aan uitgeeft en noem het maar op op zich weten ze al teveel van je. Geen AH bonuskaart gebruiken en dat soort dingen scheelt al wel wat maar je hebt toch een smartphone met GPS op zak en met de pin betalen is toch wel handig etc etc.

De logica ontbreekt totaal aan dit nieuwe normaal! Het is alles behalve normaal voor ieder weldenkend mens.
Niet alleen in NL maar ook in BE waar men nu, nadat er bijna geen zieken meer zijn een mondkapje in winkels etc verplicht is?

Om nog maar te zwijgen over de miljarden die we weer aan dezelfde EU landen gaan geven als steun.
Hallo, we zitten zelf in een crisis. Zouden we niet eerst voor onszelf zorgen voor we geld gaan uitdelen aan landen die zelf het minste bijdragen aan de EU en altijd maar het handje omhoog houden?! Frankrijk krijgt 39 miljard en gaat daarvan 8 of 9 miljard spenderen aan loonsverhoging zorgmedewerkers. Mooi voor ze, maar onze zorgmedewerkers dan? Die laten we in de kou staan of krijgen 1000,- eenmalig? Fraaie boel!

Ik laat het allemaal maar langs me heen gaan net als de meeste Nederlanders, ik kan wel klagen maar bereik je niets mee. Dan zal er toch echt actie ondernomen moeten worden en zo zitten Nederlanders niet in elkaar blijkbaar. Dat kost teveel moeite. Klagen is veel makkelijker.
Ach ja. Ik ben blij dat ik geen 20 meer ben want ik voorzie een sombere toekomst voor de wereld.

Back on topic. Het blijft merkwaardig dat veel bedrijven een goede klantenservice bleven bieden en andere niet zogenaamd vanwege dit virus. Als er iets heel makkelijk is vanuit huis werken is het customer support. Telefoon en computer en internetverbinding meer heb je niet nodig.

Helemaal met je eens!
Het is nog maar de vraag of van die mensen COVID-19 ook daadwerkelijk de doodsoorzaak is.
Veel van deze mensen mankeerden al van alles, misschien omdat COVID erbij kwam dat het teveel was maar wie weet was dat bij een zware griep ook het geval geweest. (Met alle respect voor iedereen die een naaste is verloren overigens!)

Ik geloof niet in complottheorieën maar als je alle feiten op een rijtje zet moet er haast wel meer aan de hand zijn en dan denk ik aan hervormingen doorvoeren die anders nooit er doorheen waren gekomen.
Ik denk aan de app, het vaccin, en vooral de nieuwe wetten die ze er doorheen willen drukken.
Lijkt wel een beetje als sciencefiction films waar ze een track en trace in iedereen hebben ingebouwd 😅
Niks mis mee als je niets te verbergen hebt op zich maar toch wel een ernstige inbreuk op de privacy.
Alles word al bijgehouden van wat je doet , waar je je geld aan uitgeeft en noem het maar op op zich weten ze al teveel van je. Geen AH bonuskaart gebruiken en dat soort dingen scheelt al wel wat maar je hebt toch een smartphone met GPS op zak en met de pin betalen is toch wel handig etc etc.

De logica ontbreekt totaal aan dit nieuwe normaal! Het is alles behalve normaal voor ieder weldenkend mens.
Niet alleen in NL maar ook in BE waar men nu, nadat er bijna geen zieken meer zijn een mondkapje in winkels etc verplicht is?

Om nog maar te zwijgen over de miljarden die we weer aan dezelfde EU landen gaan geven als steun.
Hallo, we zitten zelf in een crisis. Zouden we niet eerst voor onszelf zorgen voor we geld gaan uitdelen aan landen die zelf het minste bijdragen aan de EU en altijd maar het handje omhoog houden?! Frankrijk krijgt 39 miljard en gaat daarvan 8 of 9 miljard spenderen aan loonsverhoging zorgmedewerkers. Mooi voor ze, maar onze zorgmedewerkers dan? Die laten we in de kou staan of krijgen 1000,- eenmalig? Fraaie boel!

Ik laat het allemaal maar langs me heen gaan net als de meeste Nederlanders, ik kan wel klagen maar bereik je niets mee. Dan zal er toch echt actie ondernomen moeten worden en zo zitten Nederlanders niet in elkaar blijkbaar. Dat kost teveel moeite. Klagen is veel makkelijker.
Ach ja. Ik ben blij dat ik geen 20 meer ben want ik voorzie een sombere toekomst voor de wereld.

Back on topic. Het blijft merkwaardig dat veel bedrijven een goede klantenservice bleven bieden en andere niet zogenaamd vanwege dit virus. Als er iets heel makkelijk is vanuit huis werken is het customer support. Telefoon en computer en internetverbinding meer heb je niet nodig.
Lees dit artikel uit de Volkskrant van 1 november 2019 eens, dan ga je de huidige crisis mogelijk ook iets anders bekijken.. https://web.archive.org/web/2019110...zich-schrap-zet-voor-de-horrorgriep~b5135dfb/ De discussie over de belasting van de zorg, virusepidemieën (in het artikel de griep) en de maatschappij die men niet stil kan leggen ondanks dat dat levens kost speelde al langer, binnen Nederland in ieder geval.. Dat "probleem" heeft men dus totaal geëscaleerd bij de COVID-19 uitbraak in maart dit jaar en toen dus wel de samenleving grotendeels stilgelegd met alle gevolgen van dien.. Het betreft nu echter de hele (vooral westerse) wereld die massaal in de stress geschoten is, dus het is zeker geen vooropgezet Nederlands zorg plan of iets dergelijks, maar opmerkelijk toevallig is het wel.. Het zijn bizarre tijden waar hopelijk snel een einde aan komt en die niet als normaal gezien gaan worden.. Het mag inmiddels wel voor iedereen duidelijk zijn dat de angst voor COVID-19 niet oneindig kan duren en dat de maatregelen veel schadelijker zijn dan het virus zelf ooit had kunnen zijn voor de samenleving als geheel.. Bij veel bedrijven zal het ook zeker gebruikt worden om flinke reorganisaties en bezuinigingen etc door te voeren die normaal gesproken weinig kans hadden gemaakt, 'never waste a good crisis' he..

Laatst bewerkt:

Forum m8

Senior Member
User systemen
Het mag inmiddels wel voor iedereen duidelijk zijn dat de angst voor COVID-19 niet oneindig kan duren en dat de maatregelen veel schadelijker zijn dan het virus zelf ooit had kunnen zijn voor de samenleving als geheel..
Dat zou je denken, maar schijnbaar is dat niet het geval.

Het past wel in het plaatje dat we op allerlei belangrijke dossiers de werkelijkheid niet willen benoemen..

Ploeper

Senior Member
User systemen
Zolang ze gemanipuleerd nieuws verspreiden zal er nog wel angst blijven. Altijd mensen die erin mee gaan.

Men spreekt nu weer constant op het nieuws over een toename van mensen die het virus hebben.
Dat is niet waar. We hebben de minst bezette IC bedden sinds de komst van het virus.
De reden dat we meer besmettingen zien is vanwege de vele testen, welke eerder niet plaatsvonden.
Zou er werkelijk een toename van besmettingen zijn dan zouden we dit ook op de IC bedden terugzien.
Als je eerst niet test en daarna wel is het logisch dat je een toename in de besmettingen gaat zien, dat wilt nog niet zeggen dat die besmettingen er eerst niet waren en dat er werkelijk een toename is.

Het instellen van de avondklok en verplichte mondkapjes in de provincie Antwerpen zegt ook wel wat.
Dat gaat hier ook nog komen vrees ik. Die nieuwe wet moet en zal er doorheen komen.
Weg vrijheid en democratie. Ongelimiteerde macht voor de staat.

Roel1966

Senior Member
User systemen
Bij veel bedrijven zal het ook zeker gebruikt worden om flinke reorganisaties en bezuinigingen etc door te voeren die normaal gesproken weinig kans hadden gemaakt, 'never waste a good crisis' he..
Ik denk ook dat er genoeg bedrijven zijn die dankbaar 'misbruik' maken van de crisis en dit nu aangrijpen om op een gemakkelijke manier het bedrijf te reorganiseren of failliet te laten gaan. Maar er zullen zeker ook wel bedrijven zijn in vooral de horeca die wel noodgedwongen de deuren moeten sluiten vanwege allerlei aangescherpte regeltjes.
Het instellen van de avondklok en verplichte mondkapjes in de provincie Antwerpen zegt ook wel wat.
Dat gaat hier ook nog komen vrees ik. Die nieuwe wet moet en zal er doorheen komen.
Weg vrijheid en democratie. Ongelimiteerde macht voor de staat.
De keerzijde is wel dat je je kan afvragen waarom het nodig is dat er van die uitwassen zijn waarbij mensen zich vol laten lopen en dan bij elkaar kruipen met alle risico's van dien. Ook al voor deze crisis moesten ze b.v. op eilanden als Mallorca al een drankverbod in sommige delen instellen omdat het uit de klauwen liep. En tja je kan je ook nog eens afvragen waarom het nu persé nodig is dat mensen zo ver weg moeten gaan met vliegtuigen.

Wat is ook vrijheid en democratie en je het ook zo kan bekijken dat door toedoen van een relatief kleiner groepje mensen dan een grotere groep er de dupe van word. Er zal gewoonweg iets moeten gebeuren om dat virus in te dammen want dat virus is er en is een feit, waarbij ik denk van tja het had ook zoveel eenvoudiger kunnen zijn. Waarom had niet iedereen zich gewoon aan die eenvoudige regel afstand houden gehouden en eens een jaartje het wat rustiger aan gedaan op vakantie.

Iets waar ik het alleen niet mee eens ben is dat je dan van de ene kant b.v. mondkapjes verplicht en een avondklok instelt, oke, maar dat er hoge boetes worden uitgeschreven gaat mij dan te ver. Ergens vind ik dan ook dat als men mondkapjes verplicht dat dit dan ook door de staat aangeboden en vergoed moet worden. Je betaald je nu soms blauw aan die dingen doordat er soms tekorten zijn en je ook vaak veel te hoge prijzen ziet.

Correct. En er liggen ook veel minder niet-Corona patiënten doordat allerlei nodige operaties uitgesteld worden. Dat uitstellen gaat ook levens kosten... maar die tellen we maar niet.
Dat heb ik al direct aan het begin geroepen dat men zich veel te zeer verkijkt op al die z.n. statistieken en het mensen alleen maar onnodig bang gemaakt heeft. Net ook dat er opeens ik weet niet hoeveel deskundigen om de hoek komen kijken waarbij ik dan denk van tja, ook een manier om in de belangstelling te komen. Ook de hele media maakt dankbaar 'misbruik' van de hele situatie en die alleen maar aan kijkcijfers denken.

Ploeper

Senior Member
User systemen
Ik denk ook dat er genoeg bedrijven zijn die dankbaar 'misbruik' maken van de crisis en dit nu aangrijpen om op een gemakkelijke manier het bedrijf te reorganiseren of failliet te laten gaan. Maar er zullen zeker ook wel bedrijven zijn in vooral de horeca die wel noodgedwongen de deuren moeten sluiten vanwege allerlei aangescherpte regeltjes.

De keerzijde is wel dat je je kan afvragen waarom het nodig is dat er van die uitwassen zijn waarbij mensen zich vol laten lopen en dan bij elkaar kruipen met alle risico's van dien. Ook al voor deze crisis moesten ze b.v. op eilanden als Mallorca al een drankverbod in sommige delen instellen omdat het uit de klauwen liep. En tja je kan je ook nog eens afvragen waarom het nu persé nodig is dat mensen zo ver weg moeten gaan met vliegtuigen.

Wat is ook vrijheid en democratie en je het ook zo kan bekijken dat door toedoen van een relatief kleiner groepje mensen dan een grotere groep er de dupe van word. Er zal gewoonweg iets moeten gebeuren om dat virus in te dammen want dat virus is er en is een feit, waarbij ik denk van tja het had ook zoveel eenvoudiger kunnen zijn. Waarom had niet iedereen zich gewoon aan die eenvoudige regel afstand houden gehouden en eens een jaartje het wat rustiger aan gedaan op vakantie.

Iets waar ik het alleen niet mee eens ben is dat je dan van de ene kant b.v. mondkapjes verplicht en een avondklok instelt, oke, maar dat er hoge boetes worden uitgeschreven gaat mij dan te ver. Ergens vind ik dan ook dat als men mondkapjes verplicht dat dit dan ook door de staat aangeboden en vergoed moet worden. Je betaald je nu soms blauw aan die dingen doordat er soms tekorten zijn en je ook vaak veel te hoge prijzen ziet.

Dat heb ik al direct aan het begin geroepen dat men zich veel te zeer verkijkt op al die z.n. statistieken en het mensen alleen maar onnodig bang gemaakt heeft. Net ook dat er opeens ik weet niet hoeveel deskundigen om de hoek komen kijken waarbij ik dan denk van tja, ook een manier om in de belangstelling te komen. Ook de hele media maakt dankbaar 'misbruik' van de hele situatie en die alleen maar aan kijkcijfers denken.
Ja de horeca maar ook aanverwanten van festivals zoals de bouwers, leveranciers, verhuurbedrijven etc gaan bijna of helemaal kopje onder nu, zeker.
En nu is zeker de juiste tijd om van personeel af te komen waar je al langer van af wilde of flink te bezuinigen inderdaad.
Het mooie is, als alles straks weer aantrekt kunnen de mensen die er nog wel werken het werk van 2 man op zich gaan nemen. Dubbel winst.

In België mag je zelfgemaakte mondkapjes gebruiken. Ergo, dat werd in het begin daar al min of meer verplicht om zelf te maken.
In NL mag alle soort mondkapjes behalve medische.

Als ik het goed begrijp gebruik jij alcoholgebruik nu als argument voor de avondklok? Of misschien niet maar ik wil daar nog wel even het volgende over delen.

Heel die avondklok met als argument dronken mensen is natuurlijk uitermate onlogisch.
De avondklok is voor iedereen en in de hele provincie.
Beter zou dan zijn een alcoholverbod, of nog logischer en effectiever de horecazaken na 23 uur sluiten.
Bovendien in de weekeinden is er overdag ook sprake van veelvuldig alcoholgebruik dus wederom onlogisch. Overigens is het nu vakantieperiode dus doordeweeks ook veel mensen die in de middag zich al vol laten lopen.
Dit blijft een lastig debat, over het algemeen zou een alcoholverbod (behalve thuis) de minste mensen of horeca bedrijven treffen denk ik. Met Heineken hoef je iig geen medelijden te hebben.
Nu straf je een hele bevolkingsgroep terwijl het nuttig effect maar van sprake is op een hele kleine groep, misschien 1%. Bovendien gaan er ook nog veel mensen als de cafés sluiten samen naar een huis van iemand om daar binnen hutje mutje op elkaar verder te feesten, zowel met vrienden als “bekenden” die zij een uur eerder in het café ontmoet hebben.
Neen die avondklok valt op geen enkele logische wijze te onderbouwen en verantwoorden.
Evenals het verplichten van mondkapjes terwijl de cijfers lager dan ooit zijn.

Die deskundigen zijn inderdaad een grote grap.
Als je kijkt hoevaak ”ze” al van mening veranderd zijn.
Talloze voorbeelden.
Kinderen konden geen Corona krijgen maar zouden het wel gemakkelijk verspreiden naar ouderen.
Later ingetrokken.
Mondkapjes had geen nut. Wel nut. Geen nut. Weer wel nut. Nu verplicht? Make up your mind.
Men mocht niet naar hun ouders in verzorgingshuizen. Hoe durf je het. Mensen in hun laatste levensjaren dat beetje vreugde af te nemen. Ondertussen loopt er wel tal van personeel in dat verzorgingshuis in en uit?
Zelfde met ouderen die zorg aan huis krijgen. Die poetsvrouwen bijvoorbeeld die komen op 5 adressen van ouderen per dag.
Dat kan allemaal wel? Lekker logisch.
Supermarkten, bouwmarkten alles, propvol kon allemaal. Logisch toch?

Ze hebben allemaal veelste snel geroepen zonder degelijk onderzoek of kennis, om maar even in de picture te komen staan. Er waren helemaal geen Corona deskundigen, iedereen zat nog in het leerproces.

Het toestaan van vliegen was nog wel een van de domste beslissingen.
Valt niet te verantwoorden naar het volk. Zo creër je wel mensen die er niet meer in geloven. En dus ook de 1.5 meter regels aan hun laars gaan lappen.
Ik snap de logica wel, dit is toegestaan vanwege financiële belangen. En niets anders.

Roel1966

Senior Member
User systemen
Heel die avondklok met als argument dronken mensen is natuurlijk uitermate onlogisch.
Absoluut mee eens dat ze dat hele drankgebruik en die excessen moeten aanpakken zodat niet iedereen de dupe moet worden van een klein percentage wat het dan verknoeid. Zelf drink ik b.v. ook graag een pilsje en borreltje maar op feesten zal je mij alleen aan de cola of koffie zien juist omdat ik zo'n hekel heb aan dat dronken gedoe. Nu ga ik sowieso eigenlijk zo goed als nooit naar feesten of naar een café maar dat even erbuiten gelaten.
Ik snap de logica wel, dit is toegestaan vanwege financiële belangen. En niets anders.
Tja precies zoals ik ook denk vooral als ik naar de media kijk, kijcijfers betekent kassa dus hoe willen die neutraal nieuws brengen. Net zoals al die z.n. deskundigen die ook uiteindelijk alleen maar aan hun eigen beurs denken, of populariteit etc... Triest maar ja, laten we maar hopen dat er toch snel een of ander vaccin komt en aan dat hele gedoe een einde komt.

Ploeper

Senior Member
User systemen
Maar ik neem geen vaccin in ieder geval. Andere levensreddende medicatie moet jarenlang getest worden en dit zal er zsm doorheen gedrukt worden, dat vertrouw ik niet.
En ik zie het zo, als iedereen zich al laat inenten heeft het geen toegevoegde waarde als ik me laat inenten.

Forum m8

Senior Member
User systemen
De avondklok is voor iedereen en in de hele provincie.
Beter zou dan zijn een alcoholverbod
Daarvan weten te veel mensen dat het niet werkt. En alcohol is heilig voor net wat te veel mensen. Net zoals roken nog niet zo lang geleden. Of asociaal gedrag in de auto heden ten dage.

Maar ik neem geen vaccin in ieder geval.
Zo moet je dat niet zeggen. Je moet zeggen dat je jouw plek in barmhartigheid afstaat aan iemand anders xD.

Mondkapjes had geen nut. Wel nut. Geen nut. Weer wel nut. Nu verplicht? Make up your mind.
Zodra er wat politieke vriendjes geld verdienen aan mondkapjes hebben ze opeens wel nut, zo gaat dat. Dat is de heilige graal; een product verkopen waarvan de overheid met geweld zorgt voor een afzetmarkt...

Men mocht niet naar hun ouders in verzorgingshuizen. Hoe durf je het. Mensen in hun laatste levensjaren dat beetje vreugde af te nemen.
Ik begreep net van @LaCrimosa dat het niet uit maakt hoe iemand leeft; al zetten we oma in de cel... ze moet ouder worden. Gelukkig of niet boeit niet. Of zoiets.

Kinderen konden geen Corona krijgen maar zouden het wel gemakkelijk verspreiden naar ouderen.
Daar had het RIVM wel de goede lijn; scholen konden open blijven. Dat was ook gewoon zo gebleven als er niet allerlei mensen zouden hadden zitten zeuren. Diezelfde mensen zitten nu te agiteren voor een mondkapjesplicht.

LaCrimosa

Senior Member
User systemen
Ik begreep net van @LaCrimosa dat het niet uit maakt hoe iemand leeft; al zetten we oma in de cel... ze moet ouder worden. Gelukkig of niet boeit niet. Of zoiets.
Situatie in België, waar men reeds begin vorige maand ons verwittigde dat Covid-19 weer in op mars was, van vorige week: https://covid-19.sciensano.be/sites/default/files/Covid19/Meest recente update.pdf.

Komt nu nog eens zeggen dat Covid-19 enkel een ouderdoms-ziekte is of dat zij enkel meer vatbaar er voor zijn. En komt nu niet af: ja maar dat is in België. Genoeg voorbeelden rondom U dat indien men niet voorzichtig genoeg is en de attentie verminderd dat het hek weer van dam is. Wat wilt je, genocide van ouderen omdat jij vindt dat deze een last zijn voor jou. Nog eens een lockdown waardoor de economie een slag krijgt en buiten jezelf nog eens de rest van de bevolking met de gebakken peren laat zitten, omdat jij maar niet wilt begrijpen dat deze voorlopige maatregelen het enigste middel is tegen deze ziekte op dit moment. En dan nog eens het lef hebben om deze mensen die hun uiterste doen om de situatie onder controle te krijgen te gaan beledigen. Geen respect tonen voor die 95% die deze situatie zo rap mogelijk willen zien oplost worden, maar liever horen tot die 5% die liever de wereld zien kapot gaan omdat ze te stom zijn om hun verantwoordelijkheid op te nemen en hun duitje in de zak te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan