Afuture prijsverhoging?

Mark1995

Senior Member
Hallo,

Vandaag op het punt gekomen dat ik mijn eerder samengestelde pc kan bestellen. Deze was eergisteren nog 850 euro totaal. Nu kijk ik in mijn winkelmandje en is elk onderdeel gestegen met ongeveer tien euro, de videokaart GTX 970 windforce zelfs met 40 euro. ( kom nu uit op een bedrag van 950) .Nu zijn er andere sites waarbij de prijzen wel hetzelfde zijn gebleven, maar ik vind dit toch erg bizar. Is hier een logische verklaring voor of moet ik maar gewoon bij een andere site bestellen.

philpend

Senior Member
Kwam vandaag exact hetzelfde tegen bij Afuture, ben op zoek naar de 4590 en de gtx 970. Zou dus gewoon bij een andere website bestellen. Mijn keus zou vallen op Azerty.

Mark1995

Senior Member
Kwam vandaag exact hetzelfde tegen bij Afuture, ben op zoek naar de 4590 en de gtx 970. Zou dus gewoon bij een andere website bestellen. Mijn keus zou vallen op Azerty.
Ja, beide alternate en azerty hebben nog gewoon dezelfde prijzen. Vooral de i5 4460 en GTX 970 zijn gestegen in mijn lijstje. Erg jammer, twee dagen te laat met bestellen. Zal waarschijnlijk niet alle onderdelen bij dezelfde winkel halen.

Mark1995

Senior Member
En vandaag zijn de prijzen weer een stuk lager bij afuture. Gaat wel heel erg heen en weer.
Kwam net online om het je te zeggen. Mijn lijstje staat weer op 850 euro. Apart, maar toch fijn. Nu hopen dat de GTX 970 een prijsverlaging krijgt als gevolg van de AMD 3xx series 16 Juni. Dan maar bestellen :). Veel plezier met je aanstaande componenten!

Mark1995

Senior Member
Dank je! Jij ook. Verwacht helaas geen verlaging van de prijs van de 970 gezien de gelekte prijzen van de nieuwe R9 300 serie: http://vr-zone.com/articles/amd-radeon-r9-300-series-pricing-revealed-european-market/93543.html
Maar we zullen zien! Ik wacht met kopen in ieder geval tot na 16 juni als de serie officieel gepresenteerd wordt en er benchmarks beschikbaar zijn.
Welke prijs zou er voor zorgen dat bijvoorbeeld de GTX 970 windforce zal dalen? Hij staat nu op 354,90 euro als ik mij niet vergis. Heb niet veel verstand in de hardware wereld. We zullen het zien.

philpend

Senior Member
De huidige r9 290 is qua prestaties bijna vergelijkbaar met de 970 maar een stuk goedkoper (rond de 300 euro). De nieuwe 390 krijgt als adviesprijs 420 dollar, wat veel hoger is dan de prijs van de 290. Die gaat vast nog wat zakken, maar de vraag is of de 390 ook veel krachtiger is als de 290. Ik betwijfel dat gezien het een rebrand is.

Ik denk dat de prijs van de 970 alleen gaat zakken als de 390 duidelijk krachtiger en goedkoper is dan de 970. Goedkoper gaat hij niet worden als ik de gelekte prijzen moet geloven, en of hij krachtiger is moeten we afwachten.

Gideon98

Senior Member
Ik denk eerder dat de GTX 980 een stuk goedkoper gaat worden. De GTX 970 was altijd al goedkoop.

Bovenaan