Aftermarket gpu cooler voor Gigabyte 960 2GB

govie

Senior Member
User systemen
Ik vraag mij af of dat nog wel loont om daar een aftermarket koeler op te gaan zetten. Als, dan zou ik als ik jou was gewoon eens op E-bay kijken en een of ander Chinees iets voor een paar euro kopen.
Ik wil mijn pc stil hebben en mijn huidige 960 2GB heeft 2 heatpipes en 1 fan (gigabyte budget modelleke). Ik verwacht dat deze lawaai maakt. Als ik voor een prikkie dat stil kan krijgen via een oversized koeler, dan wil ik dat proberen. Dacht ik als eerste ook aan een lage lonen land oplossing, maar die verkopen niet een goedkope oversizede heatsink (kopie van de morpheus , de Zalmans of Accelero oftewel minimaal 240mm met voldoende hietpiepers).

govie

Senior Member
User systemen
Klopt inderdaad, maar ergens vind ik de sprong voorwaarts te klein. Een grote aftermarket koeler die kan ik ook op een nieuwere kaart tezijnertijd monteren was mijn gedachte. Die nieuwere Rajintek Morpheus of Accelero koelers is niks mis mee.

Roel1966

Senior Member
User systemen
Een grote aftermarket koeler die kan ik ook op een nieuwere kaart tezijnertijd monteren was mijn gedachte.
Daar moet je niet altijd vanuit gaan want fabrikanten passen nog wel eens hun pcb's aan en je niet zoals bij cpu koelers er diverse mounts bij krijgt. Net ook even gekeken maar b.v. die Rajintek Morpheus past al niet op een GTX960 voor zover bij de specs staat.
maar ergens vind ik de sprong voorwaarts te klein.
Je moet niet alleen naar de snelheden kijken maar naar de combinatie snelheid en verbruik. Hoe minder een kaart verbruikt en des te koeler de kaart blijft waardoor fans ook niet snel opspinnen.

Bovenaan